/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Billed formater
Fra : 4u2
Vist : 1146 gange
200 point
Dato : 25-07-03 12:25

Jeg mangler de forskældig Billed formater til de mobiltelefoner som bruger farve billeder

jeg ved at Nokia 3510i 96*65 og kan bruge jpg,gif & bmp

nu er det at jeg mangler til de andre telefoner (nokia, sony, panasonic, osv....)

Mvh 4u2

Kommentar
Fra : soll

Dato : 25-07-03 12:37

jeg vil bare lige tilføje til nokia 3510i at hvis du laver dem som bmp kan du ikke vider sende dem til andre telefoner men det kan man med gif og jpg.

http://unlock-nokia.subnet.dk/index.html

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 25-07-03 12:56

Jeg har en SonyEriccson T68i - og den understøtter GIF, JPG og WBMP i billeder. Hvis jeg selv vil redigere i billederne direkte på telefonen er det kun WBMP-filer jeg kan gøre det med.

Du går aldrig galt i byen med at sende GIF-billeder til folk med billedtelefoner.

Mvh

Kommentar
Fra : 4u2

Dato : 07-08-03 13:57

jeg kan ikke lukke denne da der ikke er kommet noget info billed formater

mvh 4u2

Kommentar
Fra : janhof

Dato : 19-08-03 16:07

hey.. hvis det er display´et på tlf´erne så er:
billedformatet på SE T310 er 101x80
billedformatet på nokia 3510i er 96x64
billedformatet på nokia 6100/6610/7210/7250(i) er 128x128
-det er stort set dem JEG kender.. -resten må du finde på deres respektive hjemmesider..
Håber det kan bruges.. c",)
janhof@jubiipost.dk

Kommentar
Fra : HanSSoN

Dato : 21-08-03 13:29

nokia 3650 er billed formaten 174*132

Kommentar
Fra : janhof

Dato : 22-08-03 18:01

ps..
husk li at lukke spørgsmålet... c",)
janhof@besked.com

Kommentar
Fra : 4u2

Dato : 26-08-03 21:00

jeg skal nok lukke den
men jeg vil give nogle chancen for at komme med info på de andre farve mobiltelefoner

mvh 4u2

Kommentar
Fra : soll

Dato : 26-08-03 22:02

her kan du gå ind og finde alle de noki du skal bruge så må du selv lave lidt af ben arbejdet.

http://www.nokia.dk/phones/models/

http://www.nokia.dk/phones/compare/

der er både nye gamle og nogle der ikke er kommet på marked inu.

http://www.unlock-nokia.subnet.dk/

Kommentar
Fra : xerxex

Dato : 28-08-03 14:57

Du har vist ikk til en Sony Ericsson t610 = 120x160

Accepteret svar
Fra : bjergtrolden

Modtaget 200 point
Dato : 06-09-03 11:52

Nu ved jeg jo ikke helt hvad du skal bruge de oplysninger til, men nu er det sådan at alle mobilproducenter er blevet enige om at oplyse om deres telefoners muligheder på følgende måde:
Når en telefon går ind på en wap side, henter et billede, henter en mms eller andre data opkald, så starter den med at fortælle "hvem" den er og hvor producenten har lagt oplysningerne om den.
Det kaldes en UAPROF - user agent profile.
Telefonen oplyser ganske enkelt om hvor på internettet der ligger en xml fil, med oplysninger om telefone.
For en nokia 3510i er URL'en til dens UAPROF: http://nds.nokia.com/uaprof/N3510ir100.xml
Så hvis du skal bruge de nøjagtige oplysninger og ikke bare noget sals-gas, så brug UAPROF'erne.
Hvis jeg skal bruge oplysninger om andre telefoner, så plejer jeg at søge på GOOGLE - "UAPROF nokia 3510i .xml" f.eks.
Selve xml-filen er godt nok temmelig udførlig, men kik lidt på den - jeg vil tro at det du leder efter er under "Software-platform" - "image"....

Bjergtrolden

Godkendelse af svar
Fra : 4u2

Dato : 16-06-06 17:10

Tak for svaret bjergtrolden.