/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
PROBLEMER MED LINUX INSTALLATION
Fra : crha
Vist : 673 gange
50 point
Dato : 03-01-02 17:48

Hejsa
Jeg har downloadet filerne: enigma-i386-disc1.iso og enigma-i386-disc2.iso fra siden ftp://ftp.redhat.com/pub/redhat/linux/7.2/en/iso/i386/
Når jeg kommer frem til installationen af Linux, kan jeg for det første ikke komme ind i den grafiske installation og når jeg kommer ind i den tekst baserede installation kommer jeg ikke længere end til den spørg om man vil installere fra harddisk eller CD rom... Jeg har lagt filerne ned på CD rom, men hvis jeg klikker på at ville installere fra CD rom siger den at den ikke kunne finde filerne og den gerne vil ave jeg putter RedHat Linux cd rommen i... Vælger jeg derumod at installere fra harddisk hvor jeg også har filerne kommer den frem med noget om at jeg skal skrive en sti til filerne og der omtaler den noget om hdr1 (eller sådan noget).
Jeg har læst en masse manualer (2) inde på http://www.redhat.com, men er der ikke nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg skal gøre?

Mvh.
Casper

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-01-02 17:53

On Thu, 03 Jan 2002 16:48:07 GMT
"crha" <crha.news@kandu.dk> wrote:

> Jeg har downloadet filerne: enigma-i386-disc1.iso og
> enigma-i386-disc2.iso fra siden
> ftp://ftp.redhat.com/pub/redhat/linux/7.2/en/iso/i386/
> Når jeg kommer frem til installationen af Linux, kan jeg for det første
> ikke komme ind i den grafiske installation og når jeg kommer ind i den
> tekst baserede installation kommer jeg ikke længere end til den spørg om
> man vil installere fra harddisk eller CD rom... Jeg har lagt filerne ned
> på CD rom, men hvis jeg klikker på at ville installere fra CD rom siger
> den at den ikke kunne finde filerne og den gerne vil ave jeg putter
> RedHat Linux cd rommen i...

Hvordan har du brændt filerne ned?

Det er iso-filer, dvs. 'billeder' af en cdrom, de skal brændes på en
speciel måde. Dit brænderprogram har uden tvivl et menupunkt et sted hvor
man kan vælge at brænde en iso-fil, eller et iso-image, som det også
hedder, ned på en cd. Find det, når du så har gjort det vil du se at
cd'erne, også i windows, indeholder en masse forskellige filer og foldere.

--
mvh Andreas
"Jeg er også gået over til Prin^H^H^H^HLinux"

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-01-02 17:57

I artikel <wP%Y7.11463$Zm5.1089801@news000.worldonline.dk>, skrev "crha"
<crha.news@kandu.dk>:

> Hejsa
> Jeg har downloadet filerne: enigma-i386-disc1.iso og
> enigma-i386-disc2.iso fra siden
> ftp://ftp.redhat.com/pub/redhat/linux/7.2/en/iso/i386/ Når jeg kommer
> frem til installationen af Linux, kan jeg for det første ikke komme ind
> i den grafiske installation og når jeg kommer ind i den tekst baserede
> installation kommer jeg ikke længere end til den spørg om man vil
> installere fra harddisk eller CD rom... Jeg har lagt filerne ned på CD
> rom, men hvis jeg klikker på at ville installere fra CD rom siger den at
> den ikke kunne finde filerne og den gerne vil ave jeg putter RedHat
> Linux cd rommen i... Vælger jeg derumod at installere fra harddisk hvor
> jeg også har filerne kommer den frem med noget om at jeg skal skrive en
> sti til filerne og der omtaler den noget om hdr1 (eller sådan noget).
> Jeg har læst en masse manualer (2) inde på http://www.redhat.com, men er
> der ikke nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg skal gøre?

hvordan har du lagt filerne ned på din cd ?
og kan du ikke bare boote fra din cd i stedet ?

Kommentar
Fra : crha

Dato : 03-01-02 19:33

Jeg har prøvet at brænde begge cd ud, men jeg kan ikke boote fra cderne. Jeg bruger Nero BurningRom, men i WinIso er der vel en menu der hedder Burn CD eller sådan noget. Kan man godt bruge en CD RW hvis det skulle være, jeg har nemlig ikke flere CD R tilbage :)

Mvh.
Casper

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 03-01-02 19:35

ps:
Du kan hente nero burner på http://download.cnet.com/ hvis ikke du har et brænde program, så skal du bare vælge Data CD, Filer -> brænde fra Image. Og så vælge i bunden at du vil se alle filer. Så vælger du bare din ISO fil, og VUPTI !!

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 03-01-02 19:36

Ja,---den kan du sagtens bruge

Kommentar
Fra : crha

Dato : 05-01-02 12:50

Nej, de filer skal jeg da ikke hente. På http://www.redhat.com/download/howto_download.html#download står der at det kun er de andre to filer (disc1 og disc2) man skal hente.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-01-02 22:34

men hvis jeg klikker på at ville installere fra CD rom siger
> den at den ikke kunne finde filerne og den gerne vil ave jeg putter
> RedHat Linux cd rommen i...

Jeg er ret sikker på at dine CD-rom's ikke er brændt rigtigt ned, de filer
som du har downloadet er .iso filer og skal overføres til CD-rom på en lidt
anden måde end f.eks. alm backup.
Hvis du f.eks. bruger "Easy CD Creator" skal du vælge "Filer" og så "Create
CD from Disc Image..." hvis du bruger Nero eller andet program er jeg
sikker på at der findes en lignende metode.

Accepteret svar
Fra : Try_to_help

Modtaget 50 point
Dato : 06-01-02 17:07

undskyld det der før jeg troede det var sådan, men jeg har fundet ud af det!!
jeg har lavet det samme selv det duer, jeg brugte nero, det jeg gjorde var at
lukkede wizard hvis du har den til at starte op, så går du op i filer der er en
der hedder burn image, det skal du gøre med begge to. så duer det jeg garantere
jeg gjorde det samme og har også red hat 7.2 liggende!! beklager det første!:)

Kommentar
Fra : crha

Dato : 06-01-02 22:55

Det er i orden, det vil jeg så prøve...
Mange tak