/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Hvad er "castle"???
Fra : bantam
Vist : 480 gange
150 point
Dato : 25-07-03 09:04

Hej

I går fik jeg pludselig nede i højre hjørne en informationsmedd., og samtidig viste det en lille pc med antenne ud til hver side.

Der stod noget om der var kommet castle til netværket, og hvis jeg trykkede på det kom der op om jeg ville oprette genvej.

Hvis jeg så gik ind under netværksteder stod den der som castle, men jeg kunne ikke se noget hvad det er under egenskaber.

Så i aftes kom det pludselig igen det blinkeri og information nede i højre side.

I dag er det væk, og inde i netværksteder er castle også forsvundet!!

Er der nogle der kan fortælle hvad castle er og gør godt for, og hvorfor det så pludselig forsvinder igen.?

Hvorfor kommer samme meddelelse flere gange om dagen?

mvh
Bantam

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 25-07-03 09:10

Hej Bantam.

Godt spørgsmål. ren Rskilde

Kommentar
Fra : bdtd

Dato : 25-07-03 10:32

kunne det ikke være en meddelelse om et spil på netværket der hedder castle....det findes som playstation spil.. og fungerer måske også på nettet....Prøv en søgemaskine...

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 25-07-03 11:19

> bdtd

Har prøvet google og kunne godt se at der var et spil der hed det, men hvorfor f..... skulle jeg da få en netværksmeddelelse om noget sådant.

Jeg aner intet om spil, og har aldrig haft spil på min computer

> ibasa

Godt svar

mvh
Bantam

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 25-07-03 11:26

Bantam

Jeg kigger bare med af nysgerrighed/videbegærlighed. I øvrigt virker det som om du har været på ferie og hvis det er tilfældet, så velkommen hjem

Sren Rskilde

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 25-07-03 11:38

Bantam

Kunne det tænkes at du er udstyret med et eller andet vedhæng fra en side der omhandler spil og du derfor, uden din viden, optræder som potientiel kunde ? Kun et spørgsmål.

Sren Rskilde

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 25-07-03 12:05

Hvordan kan spil og netværk have noget med hinanden at gøre?, og hvorfor kommer der så denne informationspåmindelse?

Desuden er det jo forsvundet igen desværre, for jeg havde håbet at jeg kunne skrive her det nøjagtige der stod i medd., hvis den var kommet i dag.

Hvis det var noget udefrakommende ville zonealarm så ikke stoppe det?

Mystisk er det ihvertfald, hvad det er for noget

mvh
Bantam

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 26-07-03 13:02

Hej

Nu dukkede den s.. pludselig igen op, og der står flg. i meddelelsen:

Der er en ny enhed tilgængelig på netværket, klik her for yderligere inf. så peger pilen mod det lille pcikon!!

Når jeg trykker der står der flg.:

Enheden Castle er nu tilgængelig på netværket og er placeret i mappen netværksteder på skrivebordet. Ønsker du at oprette genvej på skrivebord, ja eller nej.

Måske det siger nogen noget om hvad det kan være???

mvh
Bantam

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 150 point
Dato : 16-08-03 21:15

hej bantam
jeg er ret sikker på at du har et trådløst netværk, og at der er en anden i nærheden der også har et.
når han tænder for sit og søger efter andre maskiner så finder han dit netværk og du ser så forbindelsesikonet nede på process linien med beskeden om at du nu har forbindelse til en computer ved navn castle.
mvh.
EXTERMINATOR

Godkendelse af svar
Fra : bantam

Dato : 16-08-03 22:26

   Hej EXTERMINATOR

Jeg tror du har ret, har forhørt mig i flere forums, og især eksperten havde den samme tanke som dig, og så vidt jeg forstår er det ganske uskadeligt.

I øjeblikket kan der godt gå et par dage hvor det ikke er der og så kommer det igen, men vi har vænnet os til det.

mvh
Bantam

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 16-08-03 22:40

Tak for pointene
men jeg vil nu ikke tro at det er helt uskadeligt, vedkommende har jo adgang til dine delte resourcer (drev,mapper, printer og hvad du ellers har delt på dit netværk).
vi afprøvede det hos en ven, og fandt ud af at han kunne bruge sin nabos internet adgang og udskrive på hans printer. ikke så fedt
Mvh.
EXTERMINATOR