/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win XP Prof.
Fra : Denpete
Vist : 292 gange
20 point
Dato : 24-07-03 23:52

Har netop installeret WinXPProf på min nye bærbare.
Kan jeg bruge den på min hjemmePC med WinXPHome (selvom jeg godt ved Prof'en kun må bruges til 1 PC) og hvordan gør jeg - det er jo ikke en opgradering, men en fuld version....
Kan jeg overføre alle mine 'ting' i min WinXPHome - og hvordan?

Mvh.
Denpete

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 25-07-03 07:12

Øhh, det var mange spørgsmål, lidt blandet sammen, prøv at kom med lidt flere detaljer.
Hilsen: lengberg

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 25-07-03 08:06

øhh...nå da, men det drejer sig primært om hvorvidt jeg kan installere WinXPProf oven i XP Home.
Jeg forsøgte, men fik en onscreen-besked om, at det ikke var en opgradering.
Hvis jeg installerer fuldt alligevel, hvad sker der med de ting der nu ligger på min PC?

Håber det var lidt mere klart...

VH
Denpete

Accepteret svar
Fra : lengberg

Modtaget 20 point
Dato : 25-07-03 08:23

Jo, nu fes den ind.
Da du ikke kan opgradere, og kun kan lave en fuld installation, skal du formattere først, dvs. at du mister alt, medmindre du kan brænde vigtige ting over på cd. Eller på fat i en opgraderings cd jeg vil formode de kan købes hos pc forhandlere ( det er lidt ved siden af dit spørgsmål)

Godkendelse af svar
Fra : Denpete

Dato : 25-07-03 09:08

Tak for svaret lengberg.

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 25-07-03 09:12

selv tak

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-07-03 09:15

Det er ikke lovligt at bruge din XP licens til 2 comp. men når det er dine egne, gør det nok ikke så meget.
Med Patition magic 8 (6-700 kr.) Kan man lave en ekstra patition, et D/E drev, som alle dine data kan flyttes over på. Bagefter kan Xp-home fjernes og XP pro kan indstalleres i stedet for.
Nu kan alle data hentes fra D/E drevet.
En anden mulighed med Partition Magic er at lave 2 stk C drev hvor den ene har "home" og den anden har "pro"
og stadig med et D/E drev kan data overføres fra "home" til "pro"
En tredie mulighed er at købe et USB - USB kabel fra sandberg til at overføre data til din bærbare.
I alle tilfælde mister du dine programmer og drivere til diverse grej, men XP plejer at kunne håndtere dette.
Emesen.

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 25-07-03 09:26

Tak for kommentaren emesen!!
Det var selvfølgelig ogse en mulighed.
Men en opgradering af XP-Home til XP-Pro kan vel muligvis være billigere at købe end Partition Magic 8 ??

VH
Denpete