/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
skal logge ind igen og igen og igen og i~
Fra : skingur
Vist : 419 gange
100 point
Dato : 24-07-03 18:23

Nyt problem... jeg "falder af" hele tiden, forstået således at hver gang jeg vender ryggen til computeren eller laver noget andet med den...tjekker mail el. andet... skal jeg logge på kandu igen. irriterende og underligt... har set andre spørgsmål, hvor folk ikke kan logge af, mit problem er nærmest modsat!!!!

Hvuff det?????

mvh Christina

Accepteret svar
Fra : Franksp

Modtaget 110 point
Dato : 24-07-03 18:45

Hej Christina

Ja, det var mig der havde problemer med at jeg ikke kunne logge af kandu.
Det problem blev løst, ved at jeg åbnede FUNKTIONER derefter INTERNETINDSTILLINGER og slette alle COOKIES.
Prøv det. Der kan i hvertfald ikke ske noget ved det.

Mvh
Frank

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 24-07-03 18:57

Ikke at det hjælper voldsomt meget - men jeg havde samme problem forleden ... sådan gjorde det også her hos mig - til min store irritation, men men men .... den sidste uges tid er alt ved det gamle, og den gør det ikke mere .....

om franksp's råd virker - ved jeg ikke men det skader vel ingen steder

tilbage er muligheden for, at skrive til Kandu og spørge, men de har jo ikke liiiige for vane at være hurtige på aftrækkeren - og sidste mulighed er, at håbe og vente på det går i sig selv igen - som det gjorde i mit tilfælde.

Karina

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-07-03 19:05

Hei..

Jeg har jo også haft samme problem, med at logge ud altså.

derfor; Skingur bliver du også 'smidt af' i andre sammenhænge? Chat's ; dynamisk opdaterede site's eller... ?

Logout problemet kommer oftest, har jeg lagt mærke til, når jeg har læst mail og derfra må logge ind. Går jeg 'normalt' ind på kandu.dk, kan jeg som regel også komme 'pænt' ud igen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-07-03 19:49

Jeg havde på et tidspunkt i dag samme problem. Kunne ikke læse en mail fra kandu. Troede først at det var en bruger, som har truet mig med, at han vil melde mig til kandu for chikane, at jeg nu var udelukket. Da det netop var en mail fra den tråd, som jeg ville læse.

Jeg kunne godt logge ud fra kandu. Prøvede lidt senere at logge på igen, efter at computeren havde været slukket. Har indtil nu ikke haft prolemer.

mvh ans

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 24-07-03 19:52

Hej ans .....

hvem har truet med at melde dig ?!?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-07-03 20:22

ans -> Hvis man får tilsendt et spørgsmål i en kategori, man abbonerer på og spørgsmålet bliver slettet af spørgeren inden nogen når at svare, modtager man et 'tomt' link fra kandu.dk: Siden "findes ikke... osv."

Som fnollerpige: Hvem har været efter dig?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-07-03 20:25

skingur -> bruger du analogt modem, ISDN el. ADSL?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-07-03 20:27

Jeg svarede på spørgsmålet: optagelser med håhdboldpigesex/kendisser.

Molokyle det gjorde du også.

Jeg har nu haft mulighed for at læse den tråd.

Det er spørgeren der vil melde mig.

mvh ans

Kommentar
Fra : DonAndre

Dato : 24-07-03 20:44

måske kan det værer din browser..? hvis jeg feks. er logget på i kandu.dk og får en meldning fra min messenger om at der mail fra kandu.dk, så kan jeg ikke logge på igen for at læse kommentaren..?? tjaa.. jeg fatter også minus, så jeg trykker F5 istedet for!!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-07-03 20:47

Til skingur: Lige nu har jeg de samme problemer. Havde ellers skrevet et langt svar.
Tidligere på dagen måtte jeg genstarte computeren. Så blev problemet løst. Ved ikke om dette kommer frem.

Til molokyle: Jeg har senere i dag læst, hvad der blev skrevet.

mvh ans

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 24-07-03 20:51

>>>ans - der var da vist aldrig fare på færde i det indlæg du taler om - det er da soleklart at vedkommende vist ikke rigtig er i en position hvor en anmeldelse af dig ville kunne vinde gehør hos Kandu.

nu siger jeg noget der ikke er så pænt : han er da en sjælden lort af dimensioner, og da vist ikke heeeelt rask !

Så det ville aldrig blive tilfældet, at nogen røg i en sådan tråd andet end klaphatten selv......

Karina

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-07-03 20:56

Han blev sur over at jeg oversatte hans nye e-mailadresse til "lydsprog" Ram2 har lige givet ham en balle.

Undskyld skingur, men jeg er vist kommet lidt uden for tråden.

mvh ans

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-07-03 20:59

ans ->Guuud... Jeg havde slet ikke bemærket det var kommet så langt. Jeg havde forlængst snittet 'fluebenet'

Jeg tror bare du skal glemme det !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 24-07-03 21:02

Ja glem alt om ham/dem/det.....

ang. "uden om emnet i tråden"

Thats what Smalltalk is all about

Karina

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-07-03 21:06

Hvor bli'r skingur af ? Jeg har ikke hørt om andre med lignende problem. Mon hun ikke kan logge ind netop nu?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-07-03 21:11

Molokyle, jeg havde det samme problem for lidt siden. Det er irriterende at skulle slukke for så at genstarte. Jeg går glip af så meget. Det samme gør skingur måske?

ans

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-07-03 21:25

Jeg kunne ha' lyst at spørge skingur: Kører du med flere vinduer åbne eller skifter du mellem forskellige URL'er i samme vindue alá Opera 7 ?

Jeg kører selv med 2 vinduer. Et til kandu tråden jeg kikker på/deltager i nu og et vindue til min freemail, hvor jeg hele tiden kan følge med i de forskellige trådes 'bevægelser' efterhånden som der kommer kommentarer, til det jeg deltager i.
Det funker bare

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-07-03 21:33

fnollerpige -> øeh.... smalltalk. Kik op : Kandu.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-07-03 22:06

Det må være jeres comp. for der er ingen problemer her i smørum.
Min gamle 450mhz 512mb ram med win 2000 kan køre flere åbne vinduer både med kandu url'er, oe5, flere steder på nettet - altsammen på een gang.
Emesen.
PS. Vi benytter dog højspændingsledninger direkte til Kandu.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 24-07-03 22:07

hej..næ, jeg har bare været oppe hos hesten

Jeg behøver ikke genstarte, jeg skal bare logge ind med mit brugernavn og kode i tide og utide... det er såmænd bare det!

Får jeg lige et link til håndboldpigetråden? Jeg elsker rams skideballer, når de ikke er til mig selv

Mvh Christina

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-07-03 22:09
Kommentar
Fra : skingur

Dato : 24-07-03 22:23

Nå....problemet har tilsyneladende løst sig selv. Måske er det i stil med stjerne-problemerne? Jeg har ikke haft problemer andre steder på nettet, men min computer har været lidt sløv idag...men det skulle ikke gerne påvirke mit login på kandu???? Måske er det i forbindelse med omlægningerne der blev foretaget for nogle nætter siden (ingen synlige ændringer, men kom! vi smider skingur af hvert andet øjeblik!!!)
Mvh

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-07-03 22:36

Skingur : logON og logOFF har altså ikke noget at gøre med afbryderkontakten på PC'en

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 24-07-03 22:38

har det ikke?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-07-03 22:42

øeh.. logIn og lockout ? logind og lok ud ? kom ind og smid af ? Jeg er også blevet sløv

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-07-03 22:51

Jeg er da ikke tilfreds med at problemet har løst sig selv. Det er sixworld der løser "problemer" for "nummermanden". På et tidspunkt i forbindelse med "håndboldpigerne" svarede sixworld, men havde glemt at ændre brugernavn, så han svarede på sit eget spørgsmål.

mvh ans, jeg ved godt at dette er uden for tråden.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-07-03 23:01

ans -> xixworld's svar virkede også lidt uldent her : http://www.kandu.dk/dk/spg/19346

Ku' være man skulle sende en mail ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-07-03 23:04

Det var en upser, ser nu at det var dit problem, der havde løst sig selv sorry

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-07-03 23:09

molokyle prøv at læs sixworld historik. For mig er det underligt. Begge spørgsmål blev lukket på samme tid. Men sixworld har tidligere svaret på "nummermandens" spørgsmål.

ans

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 24-07-03 23:09

hmmm...jeg TROEDE at det havde løst sig selv, men nu var jeg faldet ud igen... det er sgi da underligt!!!!

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 24-07-03 23:10

molo...gids ikke give 22 point for at se den tråd, ka du ikke lige kopiere den ind hvis du har den gratis?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-07-03 23:31

skingur -> Yes, jeg spenderer gerne de sølle 22 Jeg har masser

Alle fem stjerner og alle point fra ny bruger eb6 til xixworld :

Kode
Hvem kan forklare hvad en FTP konto er og hvordan jeg får sat gang i min hjemmeside
så alle let kan gå ind og se den uden alt det der med http og www osv kort,nemt,godt
??????????????????????????????????????

1 Kommentar

Fra : Manse9933 Dato : 24-07-03 20:38

Her,det kan måske give dig en ide,hvem ved>

http://www.stofanet.dk/opsaet/ftp.html

http://www.stofanet.dk/bruger/hjemmeside.html

http://www.stofanet.dk/service/faq.html

Manse9933

1 Kommentar

Fra : Manse9933 Dato : 24-07-03 20:40

Det er kun et eksempel på hvordan det kan se ud.

1 Kommentar

Fra : molokyle Dato : 24-07-03 20:43

FTP står for File Transfer Protocol ; altså en fil-transport. Til at flytte filer på nettet bruges TCP/IP = Transport Control Protocol/Internet Protocol. FTP flytter filer via TCP/IP.

Har du en hjemmeside på f.eks http://www.min_side.com, med brugernavn : mit_navn og password : mit_password, kan alle komme ind på siden, ved i browseren's adresselinie, at skrive : http://www.min_side.com

Du kan ændre/flytte filer på din hjemmeside via FTP. I adresselinien på din browser skriver du ftp adressen på din hemmeside f.eks :

ftp://ftp.mim_side.com

Du bliver i en pop-up bedt om brugernavn 'mit_navn' og password 'mit_password'.

NU kan du flytte filer fra din HD til nettet (hjemmesiden) og visa versa.

</MOLOKYLE>

1 Kommentar

Fra : molokyle Dato : 24-07-03 20:46

Alternativt kan du bruge et FTP program f.eks : http://www.download.dk/index.asp?Kat=network&subkat=ftp&prog=585

</MOLOKYLE>

1 Kommentar

Fra : molokyle Dato : 24-07-03 20:49

Korte URL'er kan du få gratis på : http://v3.com/

</MOLOKYLE>

1 Kommentar

Fra : molokyle Dato : 24-07-03 21:15

nemt og kort :

Min hjemmeside hedder :http://home20.inet.tele.dk/friheden/index.html

Min korte V3 URL er : http://come.to/molo

Same shit... (det koster kun en ekstra reklame pop-up)

</MOLOKYLE>

1 Kommentar

Fra : emesen Dato : 24-07-03 21:30

En ftp "konto" er et sted på en server hvor der kan lægges og hentes filer.
Adgangen er alt efter hvor meget en anonym skal kunne.
En enkel hente "konto" kan se sådan ud: ftp://domænenavn.dk
Og med adgangskode kan den se sådan ud: ftp://mappenavn@domænenavn.dk
og kan nu kræve en adgangskode.
Emesen.

1 Kommentar

Fra : molokyle Dato : 24-07-03 21:45

Som emesen siger; en FTP konto behøver ikke være en hjemmeside. Blot plads på en server. Hjemmesider er også 'bare' plads på en server og kan derfor nås via FTP. Http osv. kræves sjælden af 'moderne' browsere, ligesom www også normalt kan udelades i browserens adresselinie. Det er dog ikke altid at min_side.dk er det samme som www.min_side.dk. Det kan godt være to forskellige domæne navne.

</MOLOKYLE>

1 Accepteret svar

Fra : xixworld Dato : 24-07-03 21:47

Skriv til mig på min email og jeg vil vejlede dig igemme det. xixworld@xixworld.com

XixWorld

1 Kommentar

Fra : eb6 Dato : 24-07-03 22:06

Tak for svaret xixworld. Eneste svar jeg kunne bruge istedet for alle de fine utryk!
og henvisninger mv som ikke er en pind hjælp kun for it tosser

1 Kommentar

Fra : molokyle Dato : 24-07-03 22:20

eb6 -> Held og lykke; selv tosse

Sku' du få brug for hjælp en anden gang; spørg du bare.

</MOLOKYLE>

1 Kommentar

Fra : eb6 Dato : 24-07-03 22:21

slut her og luk ned

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 24-07-03 23:37

hm...ja, mystisk.

mere mystisk er at jeg IGEN var faldet ud og måtte logge ind m. navn og kode!!!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-07-03 23:46

skingur -> min lillebror havde en ISDN der selv loggede af, når den havde været inaktiv nogle minutter. Er det sådan en du har? Har spurgt dig tidligere i denne tråd.

[citat]
skingur -> bruger du analogt modem, ISDN el. ADSL?
[/code]

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 24-07-03 23:55

ja ups - sorry - troede det var Smalltalk ....

ang. xixworld - så er han vist en "snyder" !!!

Karina

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 25-07-03 00:16

undskyld molo, det havde jeg overset...nej, jeg har en trådløs forbindelse, der altid er "på"! Og nu måtte jeg logge ind IGEN!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-07-03 00:27

Så hælder jeg til franksp's ; 'noget' med cookies. Kandu.dk bruger en cookie til at genkende dig, når du hopper af og på.
Det lyder som om du har fået en 'dårlig' kage. Slet den, log på (husk fluebenet) og se om det ikke hjalp.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 25-07-03 00:39

Jeg har nu gjort som frank foreslog...så må vi se!!! Tak foreløbig

(uden for nummer, men min gravhund har lige gemt sig i en plasticpose med rent vasketøj...ser sjovt ud!!!)

Godkendelse af svar
Fra : skingur

Dato : 25-07-03 00:53

Tusind tak Frank... det var åbenbart lige det, der skulle til. Kan ellers godt lide småkager, men ikke denne slags!!!!!!!!!!! (Og jeg har i øvrigt aldrig rigtig fattet hvad de skide småkager laver i min computer...hvor kommer de fra? Hvor går de hen? Hvad vil de?)

Christina

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 25-07-03 06:26

Godt Christina

Efter jeg gør det 3-4 gange om ugen, har jeg ingen problemer.

Med venlig hilsen
og god week-end

Frank

P.S. Jeg er så glad i dag. Lige over middag kører jeg til Frederikssund for at hente mine børnebørn. De skal på ferie hos Morfar en uge.