/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Jubiii juhuuuuuuuu
Fra : Uffe29
Vist : 564 gange
106 point
Dato : 24-07-03 14:58

Jeg er færdig med at læse...... 4 års læsning og gud-ved hvormange sider lektier

Bestået MCSA idag, og er vild glad......jubiiiii

Så en eller anden skal have alle mine point

Åhhhhh... jeg er så glad idag tralalala tralalala

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 24-07-03 15:01

Åbn den ovenover Uffe

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 24-07-03 15:02

Fedt, uffe!
Hjerteligt tillykke med det.
Tager du så afsted til de arabiske emirater
- eller vil du prøve at finde noget bedre?

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 24-07-03 15:07

Hvad betyder ---> ovenover uffe ???

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 24-07-03 15:12

Spørgsmålet ovenover Uffe, og læg lige et svar.

Og atter tillykke med eksamen'en -

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 24-07-03 15:21

Hej Uffe .....

Ja sommetider er ting - når de påbegyndes, svære at se en ende på - men når så enden kommer er glæden stor - tillykke med det.....

og held og lykke fremover.

Karina

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 24-07-03 15:34

også tillykke herfra.!

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 24-07-03 15:36

Hvad er MCSA??????

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 24-07-03 16:04

!!!!!!!!!!!!!!!!! Microsoft Certified Systems Administrator!!!!!!!!!!!!!!!!

prøv og søge på det - så kan du osse samtidig se de andre "Microsofts Certied".....
Blandt MCSE.....

www.google.com

Karina

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 24-07-03 16:55

Der er heller ikke plads til flere titler på visitkortet, så nu er det tid til at stoppe med at læse

It-Administrator
Datanom
CCNA certificeret
MCSA

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-07-03 17:00

Tillykke her fra Smørum.
MCSA er det et slags motorcykelkørekort.
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-07-03 17:06

Ja det er lidt dumt når man går midt i en kommentar, og sender uden at opdatere først. Men tillykket bliver aldrig for gammelt.
Emesen.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 24-07-03 17:11

Tillykke..misundelsen gnaver...to år endnu, suk!!
Christina

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 24-07-03 18:09

Hej Uffe

Der skal også lyde et STORT TILLYKKE her fra Fyn.
Når du nu ikke skal læse mere, hvad skal du så egentlig få tiden til at gå med?

De venligste sommerhilsener

Frank

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-07-03 18:29

Også et tillykke herfra,ser frem til klassificeret hjælp
Hygge
Manse9933

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-07-03 19:16

Hai uffe29,

...på dansk betyder MCSA; Microsoft Certified System Asshole.....

Ja ja; misundelsens brød skal også spises. Bedre sent end aldrig

STORT tillykke dit heldige asen. Nu kan du bruge det der lille smarte 'MCSA tag' på alt hva' du rør' ved

På linie med Manse9933; vi ser frem til at høre mere fra klassens kloge dreng ! )

Ps. Hvem betalte ... ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-07-03 19:53

Tillykke uffe29

Det må være dejligt at det er overstået.

Held og lykke fremover.

ps.: 3773 fortrød nok sin gave til dig!

sommerhilsen ans

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 24-07-03 23:05

Molokyle....
Kommunen betalte heldigvis..... Jeg har gået meget sygemeldt, så jeg fik lige en revalidering.....
Bare MCSA uddannelsen kostede 140.000,- min nye rådgiver var også ved at falde bagover da hun fik en regning på 1/4 år....35.000,- kroner.....hun havde ikke oplevet noget der bare lå tæt på

Link til MCSA http://www.microsoft.com/TrainCert/mcp/mcsa/requirements.asp

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-07-03 23:20

Der kan man se. Både REVA centrets arbejdsprøvning og ulønnet praktik i internetfirma (så slap man for aktiverings tillæg) anbefalede en MSCSE for mig. Komunen gav 'nada' og sendte mig i aktivering som maler! Jeg var/er hjemløs, så de mente at mens jeg malede industrimalerarbejde, havde jeg da tag over hovedet de 8 timer om dagen

Efter at have haft 6 dages sygefravær på 6 mdr. erklærede komunen mig for; ustabil.

Der står jeg nu ! Du har bare været svine heldig. Helt iorden for mig.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 24-07-03 23:40

ans.....
Det kan være han fandt ud af at alle mine point kun er 106, så der er ikke så meget at "bytte" med. (selvom det ikke lige er det jeg vil)
Jeg vurderer kun tips som jeg i overskriften finder spændende, så det er ikke lige der jeg får mange point *G*

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-07-03 23:48

Uffe29....

Efter at du var kommet med dit indlæg om hvor glad du var, hvilket jeg godt kan forstå. Skrev 3773 til dig på "seneste 25". Han ville give dig 500 point, men da du ikke svarede slettede han sit indlæg.
Det var det han mente med "læs oven over".

mvh ans

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 24-07-03 23:52

molokyle..... jeg har gået sygemeldt i over 1 år

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-07-03 23:58

.. og jeg har været hjemløs i 4 år og 10 måneder ! Koldt om vinteren !!!

Jeg er dog ikke dummere end at holde mig væk fra herberg og trappeopgange.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-07-03 00:01

Molokyle er du stadig hjemløs?

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 25-07-03 00:10

Ja ikke for at være mopset eller noget - men jeg har osse en IT administrator som min fagforening og AF betalte + 1 webdesignkursus - så jeg kunne forbedre mine evner, men da det var overstået, ville de ikke gå med til, en datanom uddannelse ( eller noget andet, indenfor faget relevant ) - datanom er ikke SU berettiget, så det skulle jeg selv betale ( som om jeg kunne det ) - en 5-6 stykker af dem jeg gik på IT-A med som var på revalidering fik lov til, at fortsætte og læse videre til datanomer ( det er de igang med nu )

- så er det lige jeg tænker - skulle jeg æde et stykke håndsæbe, brække et ben, få en ryglidelse for at få lov at komme videre - skørt ikk`!!!

Men hvorom alting er - det år på IT-A og 6 måneders kursus de betalte er spildt - for jeg kommer ikke videre. Jo hvis jeg betaler selv ....... og det ender det jo så nok med, dog håber jeg at finde noget der giver SU i det mindste.

Ja bliver lidt bitter - ærgerligt at det kræver man er syg for at komme til, at få den uddannelse man gerne vil have .... OG DET DER KOMMER NU ER IKKE ( læs:IKKE ) møntet på nogen her da jeg ikke kender jeres sygdomshistorie .... men nogen af de ugidelige hypokondere jeg gik i klasse med på IT-A : Hvad skal de med en datanomuddannelse - jeg holder en flad ti'er på at de ikke engang kommer i job med deres uddannelse alligevel.....

- en enkelt af dem havde været på et behandlingshjem for alkoholisme og ludomani og led af svære depressioner, en anden igen åd Fontex som var det M&M's.....osv

- skal man så ud af det konkludere at IT branchen får en del folk fra "revalideringen" med sygdom/ personlige problemer osv - det kan de ikke være tjent med ....

man får 5-6 års uddannelse forærende - og det til trods fortsætter man med at gå hjemme med rygskavanker og hele pivtøjet - ja det er da noget der hænger sammen.

Karina

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-07-03 00:14

ans -> Jeps...

ex'en lader mig bruge hendes ADSL via min egen puter, som står her i hendes nye lejlighed. Friheden. Hun er ude hos sin nye fyr. Det er iøvrigt hendes fødselsdag idag øhh.. igår, men jeg blev ikke inviteret. Nu har jeg da en madras indtil d.1/9. så hedder det illegalt værelse på Vesterbro og 57 Mbit modem

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 25-07-03 00:14

- og Uffe - det var og er ikke møntet på dig - jeg skælder blot ud på systemet - det er helt iorden med mig at den enkelte får hvad man kan skrabe sammen - det samme ville jeg have gjort - og det uden at blinke en eneste gang - og det er ikke noget man kan bebrejde dig eller mig .....

man tager hvad man kan få - alt andet ville være dumt

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-07-03 00:18

fnollerpige -> Jeg er altså ikke syg. Mit problem er bare at jeg ikke er alkoholiker eller narkoman. Kun hjemløs akademiker.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 25-07-03 00:26

synes jeg lige jeg pointerede at det ikke var møntet på nogen her - kun der der vil føle sig truffet .....

det er stadig unfair....

og pointerer så lige igen - dette er ikke møntet på noget individ, men på et dårligt system.

Karina

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 25-07-03 00:28

ok det går ikke skide godt med at formulere sig *GG når man bliver hidsig.....

sorry....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-07-03 00:37

Ok. Ro på...

Jeg brokker mig heller ikke over noget eller nogen. Fortæller blot 'hvordan det er'. Jeg er sund, stærk og ser skide godt ud! '

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 25-07-03 00:39

fnollerpige....
Jeg kan kun give dig 100% ret... systemmet er meget forkert bygget sammen

Jeg har måttet kæmpe meget for at få min igennem, det var både anke, lægebesøg, scanning af hovedet *G* (sandt)

Jeg må så indrømme at jeg er en af dem som ligger lige på stregen mellem afslag og godkendt, men jeg har så haft nogen kontakter indenfor systemmet som har hjulpet mig med at fremhæve det gode og "gemme" alt andet (ikke svindel, men blot papir-nusseri)

Jeg fik så godkendt it-administrator ---> datanom ---> datamatiker
Men efter 1.semester af datamatiker fik jeg lov til at lave det om til MCSE

Jeg afbrød så forløbet.....tog til sverige og arbejdede for compaq/hp i 2½ måned...... tog hjem igen.... fik godkendt ny revalidering, og har taget MCSA på 1½ måned

Jeg har været meget meget meget meget heldig....og lidt snu *G* men kan godt forstå at folk bliver sure på systemmet

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-07-03 00:42

Uffe29 er glad i dag, hvilket jeg godt kan forstå. Lad ham have den glæde. Hvis uddannelse skal diskuteres, skal det ikke være under dette indlæg.

mvh ans

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-07-03 00:45

ans -> Nå nå... jeg var ellers oplagt til lidt smalltalk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 25-07-03 00:50

ans... det skal vel være uffe der bestemmer, hvad hans smalltalkindlæg må bruges til?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-07-03 00:53

Ja det var jeg faktisk også, men bare ikke i denne tråd. Ham der "nummermanden" og sixworld irriterer mig. Tror at jeg vil starte et smalltalk.

ans

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 25-07-03 00:54

ok

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 25-07-03 01:12

snak i bare løs

Accepteret svar
Fra : bantam

Modtaget 106 point
Dato : 25-07-03 08:54

Til ans

Du skal da ikke lade dig irretere af ham "nummermanden" og xixworld .

Han er s.. da syg i hovedet

Bantam

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-07-03 09:57

-> bantam:

I en anden tråd gjorde jeg opmærksom på 120103972547. Han havde på daværende tidspunkt 3 åbne spørgsmål, som jeg havde kendskab til. Kort tid efter blev de 3 spørgsmål accepteret som svar af sixworld. I den tråd om håndboldpigerne glemte 120......... at han svarede på sit eget spørgsmål, men underskrev sig som sixworld. Bagefter kom en dum forklaring om at han ville ændre i sixworlds profil? Det er jo samme person (tror jeg).

mvh ans

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 25-07-03 10:01

ja, for man kan da ikke gå ind i andres profiler og skrive derfra..det er jo noget decideret sludder! Så nummermanden og sexverdenen er afgjort den samme!!!

Mvh

Kommentar
Fra : briani

Dato : 25-07-03 10:05

JA JA
Systemet er latterlig.
Man er for syg til at arbejde,men raskt nok til at få en udannelse.
Og når man så har pumpet kommunen for mange mange penge,så vælger mange alligevel ikke at bruge den dyre udannelse til noget,da man jo er for syg til at arbejde.men man fik da sat en titel på sit visitkort,den næste titel bliver garanteret førtidspensionist.
Imens går der en MASSE ældre mennesker rundt i samfundet,der ikke engang kan få lidt hjemmehjælp
Systemet er PILRÅDDENT
Og nok mennesker til at UDNYTTE den
Det er sku da for dumt at tro,at man kan gøre folk raske ved at forære dem en udannelse til den latterlige pris af 140.000.
Men er man lidt snu og kender folk indenfor systemet,som Uffe skriver
JA SÅ KAN ALT LADE SIG GØRE.
SKAM DIG UFFE.
Mvh og ingen tillykke herfra
Brian

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 25-07-03 10:10

Tænkt eksempel: Håndværker får dårlig ryg pga hårdt fysisk arbejde. Håndværker omskoles og bliver computermand istf. Det er nemlig ikke hårdt fysisk arbejde. Er systemet så så dumt?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-07-03 11:14

Yes Ans & Uffe, jeg ville skam bare forære Uffe 500 af mine points som en slags tillykke med dagen. Men idet der ikke bliver reageret tog jeg dem igen. Regnede bare med at man ikke synes der var en god ide!

Iøvrigt har jeg vist gjort klart hvad jeg synes om pointsystemet.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-07-03 12:48

BRIANI ->

Jeg synes ikke at uffe skal skamme sig. Jeg tror bare du skal være glad for du ikke er syg selv og glem så den misundelse på andres vegne (de ældres). Der er også mange gamle der får hjemmehjælp, folk der ikke behøver!

Det hjælper nu engang ikke at tage fra én svag gruppe og så give til en anden,
...mens overklassen tér sig præcis, som den har aller mest lyst til. (Citat : C.V. Jørgensen)

Først tager man fra bistandsklienter og giver til indvandre familler.
Så tager man fra de handicappede og giver til efterlønnen.
Så tager man fra hospitalerne og giver til ældreplejen.
Så tager man fra indvandrere igen og giver til de hjemløse.
Så tager man fra efterlønnerne igen og giver til unge krimminelle.
Så tager man igen fra bistandsklienter og giver til sprogundervisning.
Så tager man fra pensionisterne og giver til de handicappede.
Så tager man fra unge krimminelle og giver igen til ældrepleje.
Så tager man igen fra indvandrere og bistandsklienter og giver til narkomaner.
Så tager man fra de hjenløse og giver til uddannelse.
Så tager man fra efterlønnere igen og giver til hospitalerne.
så tager man fra sprogundervisning og giver til ældrecheck.
Så tager man.... Osv. osv................................... !!!

Alt imens folk som min onkel og tante på folkepension, med egen million lejlighed i fasionabelt kvartér, med stor opsaring fra salg af privat virksomhed og sommerhus i Rågeleje til 2.5 mill. og med bil og båd påstår; der ikke findes rige i Danmark, man kan ta' fra.

Systemet er PILRÅDDENT. Javel, bare et andet sted end der du antyder.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 25-07-03 12:53

netop molokyle. God pointe.

kh Chrisitna, der er taknemmelig for sin SU, mandens A-kasse samt det 9 måneders systemadministratorkursus, AF nu betaler for ham, fordi han er "gået i land" efter at have været sømand i mange år. Rederierne har fundet ud af at det er meget billigere at hyre filipinere mv istf danske sømænd. De skal ikke have kvart så meget i løn.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 25-07-03 13:47

ans - tror ikke det gør uffe noget at jeg tillod mig at springe i emnerne - uffe kan udemærket skelne mellem indlæggene og uffe ved osse godt - at et tillykke er et tillykke - og ligeså velment når det kommer fra mig som fra alle andre.....

jeg synes ikke det var nødvendigt at oprette en anden tråd for at kommentere det der blev talt om på det tidspunkt jeg skrev det jeg gjorde.

Men tak for dit ellers fine råd om, hvad man kan og ikke kan .....

- og skingur - fordi systemet virker i enkelte tilfælde, afskærer det ingen muligheden for, i deres eget ( mit f.eks ) tilfælde, at sige som molokyle meget klogt siger : det er pilråddent

Karina

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 25-07-03 14:39

karina.. øh?

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 25-07-03 15:00

christina - øh hvad ?

jeg kommenterer på noget ans skrev.... om ikke at springe bort fra emnets udgangspunkt - er det ikke ok ?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-07-03 15:14

Fnollerpige jeg så først senere at det var smalltalk, så det er ok, som Uffe29 også skrev.

Det er da bare ærgerligt at 120103972547 ikke er logget på denne tråd, der er jo sex (seks) point at hente.

sommerhilsen ans

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 25-07-03 15:21

Ja, ans måske det er ærgerligt .... men på den anden side nok osse meget godt for mig - er i det hidsige corner idag - så jeg var nok faret på ham *GGG

God weekend .....

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-07-03 15:43

Uffe29!
Her er 5 stjerner i stedet for point.

*****
Emesen.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 25-07-03 16:25

Tak emesen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-07-03 20:38

Yes , I'm back... Tak for de tilkendegivelser jeg fik for min kommentar. De varmer. Så er man ikke helt idiot, når man ser sig omkring og ligesom får øje på 'noget'.

Nu venter jeg bare på uffe29's nye oplysthed, ....enlightment! Jeg må se om jeg kan finde på et svært spørgsmål i teknologi->andet internet ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-07-03 05:27

uffe29,godt gået,jeg beundre mennesker der kan tage et initiativ til at udvide
sin horisont og forbedre sin situation, i dette mange gange utilgivelige samfund,så vær du stolt over hvad du har opnået,hop op og fald ned på mavesure
mennesker som kun kan se sig selv i det store sort/hvid billede, krydret med lidt misundelse og jantelov,du får 10 tommer op herfra.

Manse9933

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 28-07-03 03:39

Jeg forstår ikke, hvordan man både kan mene, at systemet
er råddent og gå ind for at udnytte det. For på den måde
er man jo med til at fastholde råddenskaben.

I det omfang systemet misbruges, er det sgu da misbrugerne,
der er rådne - og ikke systemet.

Men jeg synes nu ikke, der er noget råddent i at tage en
dyr uddannelse på revalidering. Ikke hvis man har tænkt sig
at bruge uddannelsen til at blive selvforsørgende.

Og ud fra Uffes spørgsmål og kommentarer her på kandu
ser jeg ingen grund til at tvivle på, at han er endog særdeles
aktivt jobsøgende.

Så jeg fastholder mit tillykke.

Godkendelse af svar
Fra : Uffe29

Dato : 15-09-03 21:52

hyggelige samtaler, men jeg smutter videre til mit gamle forum eks.......dk