/ Forside/ Teknologi / Administrative / Concorde / Spørgsmål
10  terkildsen 110
Concorde C5 Dos til WinXp?
Fra : LongStars
Vist : 644 gange
20 point
Dato : 24-07-03 12:45

jeg køre C5 dos på en win2000 system. Men har problemer med at køre som klienter i et netværk på en winXP styresystem. Men på en win98 styresystem virker det udmærket. Hvad skal jeg gøre for at det kan køre på winxp?

Kommentar
Fra : Lizzy

Dato : 25-07-03 08:41

Der burde ikke være problemer omkring XP i netværk - hvad oplever du..

Kommentar
Fra : LongStars

Dato : 25-07-03 13:13

Det jeg har gjort er - at jeg har fundet C5 mappen på win2000 server set igennem winXP clienter. og har så lavet en netværks drev. så mappen på XP'en bliver drev F:. når jeg så åbner filen (F:\C5WIN\C5E32.exe -usupervisor -p5) På xp'en. dukker programmet hurtig op - og lukker automatisk hurtigt ned.

Kommentar
Fra : Lizzy

Dato : 25-07-03 14:21

Det må være en møjt gammel C5 eftersom du kører med C5E32.exe i alle nyere versioner hedder opstartsfilen C5W32.exe. Jeg formoder at du har installeret C5 på arbejdsstationen - pga. DLL filerne og har tilsluttet netværksdrev - derudover glem det sidste parameter det har ingen funktion for dit vedkommende (P5 står for Max. Total text-buffer size (K), e.g. 20) ) og forsøg igen.
Sti kan evt. være nedenstående eks.
.
Sti = J:\C5W32.EXE -dJ:\ -usupervisor -mlgt kan tilføjes for light Menu

Start i = J:\
Anvend og OK

Hvis det ikke løser sig er jeg ret sikker på at det må være opsætningen af XP.

Kommentar
Fra : Lizzy

Dato : 25-07-03 14:22

Det må være en møjt gammel C5 eftersom du kører med C5E32.exe i alle nyere versioner hedder opstartsfilen C5W32.exe. Jeg formoder at du har installeret C5 på arbejdsstationen - pga. DLL filerne og har tilsluttet netværksdrev - derudover glem det sidste parameter det har ingen funktion for dit vedkommende (P5 står for Max. Total text-buffer size (K), e.g. 20) ) og forsøg igen.
Sti kan evt. være nedenstående eks.
.
Sti = J:\C5W32.EXE -dJ:\ -usupervisor -mlgt kan tilføjes for light Menu

Start i = J:\
Anvend og OK

Hvis det ikke løser sig er jeg ret sikker på at det må være opsætningen af XP.

Kommentar
Fra : LongStars

Dato : 25-07-03 19:53

Hejsa- tak for så hurtig svar Lizzy. :) Tror også det er (F:\C5W32.exe -Usupervisor)

Det er nok fordi jeg ikke har installeret C5 på klienterne. Jeg har bare lavet en netværks drev til serveren og har oprettet en ikon som kigger på C:\C5Win på serveren.

Ok hele historien er at de havde 5 computer. Og det køre alle sammen Win98. Den ene af dem kørte så som server. Hvor C5Win lå i. hvor alle de resterene win98 maskiner havde en ikon med genvejs til serveren's C5win mappe. Jeg har så opgraderet Win98 server til Win2000 Server. Og har prøvet at åbne programmet fra win98 klient, det virker så. Men nu har jeg opgraderet de 4 maskiner til winXP. Men så sker problemen at den åbner hurtigt og lukker ned med det samme igen. Men det kan jo være med de dll filer. Worth a try :) hehe. Men jeg tager på ferien i morgen - og skal ud til landet uden internet. Men kommer hjem igen på lørdag. ser frem til at høre fra dig igen.

Kommentar
Fra : Lizzy

Dato : 25-08-03 09:25

Har du fået møjet til at virke?