/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
mågeklatter på lakken
Fra : aaaaa
Vist : 3879 gange
200 point
Dato : 23-07-03 20:55

Efter at have vasket en mågeklat væk på min nye bil, er der stadig en mat plet i lakken.
Klatten har højest siddet 5-6 timer.
Er der nogen der ved, om man kan fjerne sådan en plet.
Hilsen
Niels

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 23-07-03 21:31

Hvad har du vasket med? Har du givet den noget polish bagefter, for at polere det op igen? Du har sikkert fået gnedet voksen eller den polish af, der var på bilen. Så igang med "wax on wax of"!!!! (gl. replik fra en karatekid film...!!!)

mvh Christina

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 200 point
Dato : 23-07-03 22:22

Hej Niels

Jeg har en hvid bil med samme problem, der var farve bageter... Je havde vasket viskort væk...
Et par dage efte var dette også væk... Så inden du går i helt i panik så vent lige et par dage og se hvad der sker... Det kan være problemet løser sig selv...

mvh
Benjamin

Kommentar
Fra : buggyman

Dato : 24-07-03 00:46

Du må ALDRIG begynde at polere på en ny lak. Brug en simpel organisk opløsningsvæske som petrolyum eller diesel. Bagefter tøre du bare fedtet af med en tot ren polertwist.

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 24-07-03 04:45

Renslet klarer alt! Selv mat lak..

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 24-07-03 06:43

Grundet mit arbejde har mine biler ~~~id holdt på havnen, jeg har aldrig fjernet mågelort med mindre jeg alligevel skulle vaske bil og jeg har ingen pletter. De pletter du taler om
må skyldes at lakken er ny og måske ikke færdighærdet.
Det du skal passe på, er hvis en måge gylper eller kaster op på din bil, så er det frem med vandslangen, for den mavesyre de kreaturer har, er ikke til at spøge med.
Dette sker dog kun hvis du parkerer på havnen, de flyver jo ikke op i byen for at kaste op når de har ædt for meget.
mvh dabj

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 24-07-03 06:43

Der skulle stå-- a l t i d

Godkendelse af svar
Fra : aaaaa

Dato : 21-08-03 19:03

Tak for svaret Benjamin.Hansen.