/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Kan ikke modtage mails - HASTER LIDT
Fra : Franksp
Vist : 1088 gange
100 point
Dato : 23-07-03 19:39

Mit styreprogram er Windows ME og mit mailprogram er Outlook Express 6.
Pludselig kan jeg ikke modtage mails. Den prøver hele tiden.
Den skriver "modtager meddelelse 1 af 8..."
Når jeg har modtaget 2 af de 8 får jeg denne fejlmeddelelse

[citat]
Serveren har uventet afbrudt forbindelsen. Dette kan skyldes en fejl på serveren, netværksproblemer, eller at forbindelsen ikke har været brugt i længere tid. Konto: 'DKTV', Server: 'pop3.mail.dk', Protokol: POP3, Port: 110, Sikker (SSL): Nej, Fejlnummer: 0x800CCC0F
[/code]

Kan jeg på nogen måde slette en eller flere af de mails der på vej til mig?
Det er formentlig mails jeg selv har sendt hjem til mig fra min arbejdsplads, så hvis bare jeg kunne slette alt, ville det ikke være nogen ulykke.
Jeg kan godt sende, da der i starten stod 1 af 7 - hvorefter jeg prøvede at sende til mig selv, hvorefter der stod 1 af 8

Jeg håber at I kan hjælpe mig.

Med venlig hilsen
Franksp

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 23-07-03 19:53

Hej Franksp

For ikke så lang tid siden skiftede jeg til Cybercity fra Telia. For ikke at lave for meget ravage, beholdt jeg min indgående post hos Telia og dermed også den samme adresse som tidligere, men fandt ud af, at en sådan konto ville blive lukket efter en tid. Vel nok fordi der ikke falder nogen betaling ved sådant et arrangement. Det kunne godt være grunden

Sren Rskilde

Kommentar
Fra : lennie_

Dato : 23-07-03 19:54

Den fejl kommer fra tid til anden. Det er ikke et problem fra din side men fra mail serverens side.

Hvis du har en udbyder med webmail - kan du logge ind og slette dem før de når din pc

mvh

Lennie

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 23-07-03 19:56

Hej Søren

Ja, men det er ikke tilfældet. Jeg er tilsluttet Dansk Kabel Internet, og har værer det hele tiden.
Mvh
Frank

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 110 point
Dato : 23-07-03 20:09

Har du været ude via webmail og se om der er "fyldt op"
Emesen.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 23-07-03 20:16

Hej emesen

På det område er jeg lidt af en amatør. Hvordan gør jeg det???

Mvh
Frank

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-07-03 20:21

Jeg går ud fra at du kan tilgå din mail fra internettet fra hvor som helst = webmail
Det er den vej jeg vil for at se om der ligger mails eller andet og fylder.
Emesen.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 23-07-03 20:31

emesen, det tror jeg ikke jeg kan. Min udbyder er som sagt, Dansk Kabel TV, vist nok et datterselskab af TDC.

Frank

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-07-03 20:37

så prøv lige denne: http://mail.mail.dk/ - det er tdc
men ellers har dit selskab måske en hjemmeside hvor det står.
Hvad er din mail adresse (IKKE DEN RIGTIGE)
Emesen.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 23-07-03 20:45

emesen, dit link virker ikke.
mailadresse: franksp@jubiipost.dk

Frank

Kommentar
Fra : lennie_

Dato : 23-07-03 20:46

er det tdc så prøv opasia.mail.dk

den stiller om kan bare ikke huske hvad den stiller om til

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-07-03 20:49

så prøv denne:
http://kom.jubii.dk/email/

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 23-07-03 20:53

Hej emesen - grin grin grin (af mig selv)

Da du spørger "Hvad er din mail adresse (IKKE DEN RIGTIGE)" skriver jeg min alternative mailadresse.
Hvad mener du med dit spørgsmål???

Frank

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-07-03 20:56

Jeg ville bruge din (næsten) rigtige mail adresse til at se om der findes webmail til denne
Emesen.
PS din jubimail kan man godt tilgå via web.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-07-03 20:57

din mail adresse er ............blabla@???????.dk

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 23-07-03 21:06

Kære Hr. emesen

Jeg vil ikke oplyse min rigtige mailadresse her på KanDu, men hvis du vil skrive til mig på franksp@jubiipost.dk, skal jeg oplyse den til dig.

Frank

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 23-07-03 21:08

emesen skriv venligst her, om du vil det!!! for så vil jeg åbne min jubiimail.
Hvis du ikke vil, er det bare OK

Frank

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-07-03 21:10

er sendt

Kommentar
Fra : lennie_

Dato : 23-07-03 21:14

emesen jeg synes at du bliver hønset lidt rundt

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-07-03 21:18

Ingen problem jeg har to skærme til min comp. Så er det nemmere at følge med.
Emesen.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 23-07-03 21:19

Hej igen-igen. Lennie lad os nu se hvad problemet kan være og hvad løsningen bliver.

Sren Rskilde

Kommentar
Fra : lennie_

Dato : 23-07-03 21:28

Holder stadig på mit første bud fra 23-07-03 19:54 ..........

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-07-03 21:39

Ja lennie det er din løsning - det er bare adgang til webmail der er problemet.
og din Opasia............mail.tdconline.dk

Kommentar
Fra : lennie_

Dato : 23-07-03 21:44

Søren ... haha nååå ja men har altid brug opasia ... og den virker jo fint ... selvom den kræver en lille omvej

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-07-03 21:52

lennie du kan bare skrive www.mail.dk
Emesen.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 23-07-03 21:56

Hej igen-igen-igen

Rent forståelsesmæssigt er jeg stået AF men er meget optaget af problemet og den mulige løsning. Jeg kan jo selv komme i det samme problem og derfor er det vigtigt.

Så klem på I to

Sren Rskilde

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-07-03 22:09

Søren!
Lennie og jeg taler lige nu om adgang til Opasia (gammelt navn) og tdc mail adgang fra hvor som helst på internettet. Det er samme sted vi lander nemlig hos Tdconline.
Http://www.opasia.dk (med lille omvej)
http://www.mail.dk
www.mail.dk
det giver: http://mail.tdconline.dk/
Emesen.

Kommentar
Fra : lennie_

Dato : 23-07-03 22:12

yepper emesen - ved det .... men www.mail.dk erny - prøvede den for ca 2 mrd siden
og der virkede den ikke

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-07-03 22:20

Var det denne du prøvede: opasia.mail.dk for den virker ikke.
Emesen.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 23-07-03 22:26

Øjnene står på stilke og hjernesnoningerne er rødglødende

Søren

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-07-03 22:29

Status.........Franksp's problem er ikke løst endnu, men han vil kontakte sin udbyder i morgen. Så hører vi nok om løsningen.
Emesen.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 23-07-03 22:38

Fint nok. Det bliver spændende at se hvad det bliver til.

Ups ! Min mor siger at det er sengetid nu såee go´nat til alle deltagere

Sren Rskilde

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 23-07-03 23:39

Emmesen kig på pop3 server i catat mail.dk er tdc. måske det er norton der er problemet eller firewallen hvis det er store filer

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-07-03 23:43

frostys!
sidste melding fra franksp var at den blev ved med at modtage første af 8 mail ni gange.
Emesen.
Franksp er dog gået i seng.

Godkendelse af svar
Fra : Franksp

Dato : 24-07-03 10:14

Tak for svaret emesen.

Kære emesen

10.000 tak for din professionelle hjælp. Da jeg kom på www.mail.dk, kunne jeg se de 8 mails der blev forsøgt sendt til mig. Nr. 2 var på 6.9 Mb (det var den der var skyld i fejlmeddelelsen, som jeg egentlig synes er lidt misvisende. Der burde ha' stået at filen var for stor eller noget i den retning). 2 stk på knap 3 Mb og resten mindre. Ialt over de 10 Mb som min udbyder tillader.
Jeg fik dem slettet derinde, så nu virker mit postsystem igen.
Endnu engang tak for hjælpen.
Det er dejligt at ha' KanDu-Venner

De venligste hilsener
Frank

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 24-07-03 11:13

Hej Frank og Emesen

Skønt at se at fejlen havde, om jeg så må sige en naturlig forklaring., og jeg kan kun tilslutte mig Frank´s bemærkning om, at det er rart at der er nogen der vil bruge tid og energi på at hjælpe i forskellige situationer

Venlig hilsen til jer begge og Lennie med
Sren Rskilde