/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Hårvækst
Fra : moccarouladen
Vist : 429 gange
50 point
Dato : 23-07-03 16:57

Hvorfor har jeg hår under armene og andre steder på kroppen??
Hvorfor har mænd og kvinder ikke hårvækst de samme steder - hvorfor har kun mænd hår på brystet?

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 23-07-03 17:01

altså hårene stammer tilbage til abefesten for mange år siden ;)

jeg tror at mændenes ekstra hår skyldes at de har skulle jage og skulle kunne holde varmen bedre end kvinder der allerede for mange år siden tog sig af hjemmet og ungerne.

beck

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 23-07-03 17:07

Hårvæksten under armene og i skridtet hænger nok sammen med, at det er de varmeste udvendige steder på kroppen. Hår de steder sørger for en vis ventilation, idet de er så krøllede at der altid vil være en afstand mellem påklædning eller anden hud.

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 23-07-03 17:16

hvad skal afstanden gøre godt for ??

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-07-03 18:23

Det er vel egentlig omvendt: de fleste andre pattedyr har jo hår over hele kroppen, -hannerne mere end hunnerne. Og så er der alså os, -nøgne aber. Vi er jo nok blevet nøgne fordi vi er begyndt at bruge tøj...... eller omvendt?? (årsag og virkning..) Er spørgsmålet så egentlig: hvorfor begyndte vi at bruge tøj? eller er spørgsmålet: hvorfor begyndte vi at fryse?
-For kvinder er det jo mest praktisk at være nogenlunde nøgenbrystede, så afkommet kan finde mælkejungerne.. -Det gælder sikkert ved nærmere eftersyn også for andre pattedyr..

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 24-07-03 04:32

Afstanden betyder, at luft kan passere frit, dermed ventilation. Har du nogensinde prøvet at barbere din kønsbehåring væk? Damn man får svedige boller!!!! Uanset påklædning, forudsat man bruger undertøj.....

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 24-07-03 04:33

Hvis du spørger mig, en lægmand, så er det den bedste evolutionsmæssige forklaring.......