/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Sår , hvordan heales det hurtigts ????
Fra : supernoob
Vist : 9310 gange
2 point
Dato : 23-07-03 11:01

Hej

Jeg har fået nogle sår i ansigtet, runde sår hvordan heler de hurtigt jeg bruger ikke plaster og det giver dem max luft men er det andet jeg kan gøre ???? Det ser grimt ud nemlig. Og hvis man piller såret af bliver det jo til ar og går aldrig væk vel ???? Hvordan skal jeg bære mig ad jeg kan ikke lade være med at pille sårene af....

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 23-07-03 11:23

Hvis ikke det skyldes eksem eller andre sygdomme, og hvis de ikke er unormalt længe om at hele - er det vigtigste jo at holde det rent, og det indbefatter at man ikke piller i sårene...... altså fingrene væk

Måske du skulle overveje at bruge plastre på de tidspunkter af dagen hvor du ikke kan lade være med at pille - der er jo mange slags nu om dage, men det kan de hjælpe med på apoteket.

Mvh

Kommentar
Fra : bdtd

Dato : 23-07-03 11:32

smør evt. med Elizabeth Ardens 8 timers creme...sårene heler hurtigt op, hvis det ikke kræver lægehjælp...
mvh.B.S

Kommentar
Fra : supernoob

Dato : 23-07-03 12:07

Sårene skal ikke sys.....

Men det creme du nævner er det godt og hvor meget koster det ????

Kommentar
Fra : supernoob

Dato : 23-07-03 12:08

Og er det bedvidst at sårene heler hurtigere med det creme ????

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 23-07-03 12:34

-Og creme eller ej, så skal du stadigt holde nallerne væk fra sårene så du ikke tilfører friske bakterier hele tiden

Mvh

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 23-07-03 12:48

Davs Supernoob og velkommen

Jeg går ud fra at det er sår der ikke er opstået som følge af lidelse som f.eks Psoreasis eller lignende. I så fald har jeg haft megen fornøjelse af at bruge Biomins Aloe Vera fedtfri salve 97 %. Det er rigtigt godt til heling af sårdannelser. Når salven er tørret (det sker hurtigt efter påsmøringen) sæt et sårplaster på og skift plaster og ny smøring hver 6. time

Sren Rskilde

Kommentar
Fra : supernoob

Dato : 23-07-03 13:20

hvis man har haft et ar og kradser aret op, vil der så dannes ny hud som er helt fin ????

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 23-07-03 13:30

Aner det ikke, men et godt bud er at du så ikke undgår arvæv.

Sren R:oskilde

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 23-07-03 16:29

hvor er WILLLIAM når man skal bruge ham ??

BECK

Kommentar
Fra : moccarouladen

Dato : 23-07-03 17:01

gå i sol - sår heler fantastisk hurtigt så!!!!!
og ilt - altså intet plaster.
god bedring

Kommentar
Fra : hellesally

Dato : 23-07-03 20:01

Hej supernoop.

Hvorfor prøver du ikke. Du ka' jo gi en tilbagmelding her om, hvordan det udarter sig.

God aften

Helle

Kommentar
Fra : bdtd

Dato : 24-07-03 09:05

8 timers cremen kan købes i matas, og koster ca. 125.- kr. en tube, den har været brugt hos os til at hele sår og skrammer , og forkølelsessår, med en glimrende effekt, allerede de omtalte 8 timer efter ses bedring, men som andre har ytret,----- hold dog fingrene fra sårene, ellers bliver du jo "koparret" i ansigtet....

Kommentar
Fra : runebagge

Dato : 01-08-03 16:08

Propolis-creme skulle også få sår til at hele hurtigere...

Kommentar
Fra : runebagge

Dato : 01-08-03 16:08

Propolis-creme skulle også få sår til at hele hurtigere...