/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Gravid gubby
Fra : TLT
Vist : 637 gange
20 point
Dato : 02-01-02 20:04

Jeg har idag været i dyrecenter for at købe fisk bla. 5 gubby'er
Hvor den ene er dobbelt så tyk som de andre, hvornår skal den
have unger (skal den have unger) hvad gør jeg for at så ungerne
ikke bliver spist af de gamle jeg har kun et akvarie på 85 l med 5
gubby'er og 5 platy'er.

Mine unger må ikke dø!?!?!?(hvis der altså kommer nogle)

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 02-01-02 20:15

Hvis guppyen virkelig ska' ha' unger og ikke bare er for tyk - så anskaf dig et lille fødeakvarie til at hænge på kanten indenfor i dit akvarie. Lad guppyen føde i fred og ro og luk først uingerne ud når de er store nok!

Accepteret svar
Fra : food_life

Modtaget 30 point
Dato : 02-01-02 20:15

Hvis guppyen virkelig ska' ha' unger og ikke bare er for tyk - så anskaf dig et lille fødeakvarie til at hænge på kanten indenfor i dit akvarie. Lad guppyen føde i fred og ro og luk først uingerne ud når de er store nok!

Kommentar
Fra : Lasse.T

Dato : 06-01-02 16:26

Din Guppy-hun skal have unger, hvis du kan se en masse sorte prikker nær gattet (ungernes øjne) så er det snart tid til at sætte hende i en fødekasse. Jeg vil dog anbefale at anskaffe dig en god portion flydeplanter i stedet, da det beskytter ungerne ligeså godt, og giver et bedre resultat senere hen. (du kan jo ikke så godt have et kuld på 100 små guppyer i en fødekasse) For at beskytte dine små guppy unger yderligere, skal du ramme den rigtige foder mængde, så de voksne fisk ikke efterstræber dine unger for voldsomt, den finder du kun ved at prøve dig frem. Alt maden skal være spist indenfor 5 min. Håber at du får et godt resultat!

M.v.h. Lasse

Kommentar
Fra : stellajoh

Dato : 29-03-09 12:29

hejsa det er et rigtigt godt sted at få svar på sine spørgsmål .Men det jeg ville spørge om var hvad betyder gattet ?