/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Firewal (komme udenom)
Fra : tuggi
Vist : 376 gange
20 point
Dato : 02-01-02 19:08

Ja, det går jo egentlig kort ud på at jeg gerne vi uden om den hersens firewall på mit LAN. Hvordan gør jeg egentlig og hvilke programmer er bedst at bruge? Jeg er tilslutttet et LAN-netværk på et kollegie, hvis det kunne hjælpe noget.
Problemet er størst når jeg skal dele/sende/modtage nogle filer over icq'en, er der en speciel opsætning af denne, som kan få min fildeling til at køre smertefrit´??

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 02-01-02 19:21

Hej tuggi

Hvis jeres udbyder er TDC, så prøv at gå ind på : http://www.kandu.dk/dk/spg/1578 Der er ret mange gode ideer.

Mvh
Parkenss

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 30 point
Dato : 02-01-02 20:50

tuggi wrote:
>
> Ja, det går jo egentlig kort ud på at jeg gerne vi uden om den hersens
> firewall på mit LAN. Hvordan gør jeg egentlig og hvilke programmer er
> bedst at bruge? Jeg er tilslutttet et LAN-netværk på et kollegie, hvis
> det kunne hjælpe noget.

Er der tale om filtrering af pakker, masqurading eller begge dele?
Du kan se på din IP addresse, om der foregår masqurading. Hvis der
kun er tale om filtrering burde du kunne bede administratoren af
firewallen om ikke at beskytte din maskine, ellers bliver det mere
vanskeligt.

En mulighed er at lave en tunnel mellem din maskine og en maskine,
der har direkte adgang til internettet.

> Problemet er størst når jeg skal dele/sende/modtage nogle filer over
> icq'en, er der en speciel opsætning af denne, som kan få min fildeling
> til at køre smertefrit´??

Andre må besvare det spørgsmål, jeg ved intet om ICQ.

>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"

--
Kasper Dupont

Notice: By sending SPAM (UCE/BCE) to this address, you are
accepting and agreeing to our charging a $1000 fee, per
email, for handling and processing, and you agree to pay any
and all costs for collecting this fee.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-01-02 22:26

"tuggi" <tuggi.news@kandu.dk> wrote in message
news:XTHY7.10960$Zm5.1023558@news000.worldonline.dk...
> Ja, det går jo egentlig kort ud på at jeg gerne vi uden om den hersens
> firewall på mit LAN. Hvordan gør jeg egentlig og hvilke programmer er

Kun firewall eller også proxy?

F

Godkendelse af svar
Fra : tuggi

Dato : 03-01-02 00:54

Tak for svaret Kasper Dupont.

Kommentar
Fra : tuggi

Dato : 03-01-02 00:56

Og proxy

"Flemming Lynggaard" skrev d. 02-01-02 22:26 dette indlæg :
>
> "tuggi" <tuggi.news@kandu.dk> wrote in message
> news:XTHY7.10960$Zm5.1023558@news000.worldonline.dk...
> > Ja, det går jo egentlig kort ud på at jeg gerne vi uden om den hersens
> > firewall på mit LAN. Hvordan gør jeg egentlig og hvilke programmer er
>
> Kun firewall eller også proxy?
>
> F
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-01-02 17:14

tuggi wrote:

> Ja, det går jo egentlig kort ud på at jeg gerne vi uden om den hersens
> firewall på mit LAN. Hvordan gør jeg egentlig og hvilke programmer er

Det nemmeste er at snakke med din firewall administrator, istedet for at
omgåes den sikkerhed han har sat op!