/ Forside/ Interesser / Videnskab / Kemi / Spørgsmål
10  thulin 470
Rensevæske
Fra : kravnborg
Vist : 664 gange
20 point
Dato : 22-07-03 23:59

Jeg fandt lige en opskrift på rensevæske til blækpatroner, oversat til dansk,
hvad inderholder den.

First soak in a cleaning solution: 2% 2pyrrolidone, 1% IPA, 3% TEA(triethylamine not drinking tea), 5% diethylene glycol, and balance DI water

hilsen kravnborg

Kommentar
Fra : kimboje

Dato : 23-07-03 00:53

Det må være denne artikel?
http://stroudco.com/wwwboard/messages/6462.html

Kim Boje

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 23-07-03 08:53

Hvad er dit spørgsmål, eller er det et tips?

Accepteret svar
Fra : beckski

Modtaget 20 point
Dato : 23-07-03 16:26

vil du have den oversat ??

førsf lader du den gennembløde i demineraliseret vand indeholdende: 2% 2pyrrolidone 1% isopropanol, 3% triethylamine, og 5% diethylene glycol.

BECK

Godkendelse af svar
Fra : kravnborg

Dato : 23-07-03 18:24

Tak for svaret beckski.

Kommentar
Fra : kravnborg

Dato : 23-07-03 18:28

Det var egentligt ikke at få det oversat, men de danske navne på kemikalierne og hvor de måske kunne købes, jeg var ude efter.

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 27-07-03 12:39

ahhh
isopropanol fås vist ikke helt nemt, spørg i matas.
triethylamin er hammer giftigt og fås som kemikalie.
det samme for diethylenglycol.
demineraliseret vand koster 20 kr/liter..... i alle byggemarkeder.
2 pyrrolidone kender jeg ikke til andet end fra laboratorier .... opløsningsmiddel i syntesesammenhæng - giftigt !!!! kemikalie

BECK

Kommentar
Fra : kravnborg

Dato : 27-07-03 13:30

Tak for svaret.
Jeg tror vi putter det i bogen til umulige projekter.

KRAVNBORG