/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Converter mp3 til amr. ????????
Fra : Jeppesak
Vist : 295 gange
340 point
Dato : 22-07-03 22:04

Jeg vil gerne have nogle mp3 klip over på min Nokia7650. Det kan lade sig gøre på en 3650'er hvor der er en converter i PC suiten. Så kan man så sende den videre til 7650'eren. Der er ikke converter i "Nokia 7650 PCsuite". En der kender adr. på et program? Har desv kun 200 at give af

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 22-07-03 22:27

Hej Jeppesak

Er det ikke muligt at benytte suiten fra 3650 og så gemme dem på computeren først ? Senere kan du jo så bruge suiten til 7650'eren til at lægge dem ned i telefonen, måske ?

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Jeppesak

Dato : 23-07-03 21:08

Hej srhansen

Ellers godt bud, men converteringen i suiten til 3650'eren sker automatisk når man overfører en mp3 fil til 3650'eren. Altså i samme arbejdsgang. Man kan desværre heller ikke bare koble 7650'eren til 3650'er suiten.
Ellers tak for budet

Kommentar
Fra : Jeppesak

Dato : 26-07-03 12:59

Der må da være en der ved noget ?????????? Jeg kan ikke blive ved med at sætte prisen!

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 30-07-03 08:29

hej..

jeg ved at man kan konvertere fra wav til amr og du kan konvertere dine mp3 til wav via winamp..

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 30-07-03 10:16

Hej igen

Jeg kan se du stadig ikke har fået løst dit problem, så jeg prøver lige noget nyt

Som jeg har kunnet læse mig frem til så er .amr lyddelen af en .asf. Så hvis du tager din mp3 fil og konverterer til en asf film !!, ja det er rigtigt Så burde du bagefter blot kunne omdøbe asf filen til amr.

Smut eventuelt ind på tucows og hent denne multikonverter. Den kan konvertere mellem mere end 30 forskellige formater herunder asf :
http://www.tucows.com/preview/196011.html

Jeg har også kunnet læse mig frem til på nokias side at dem der har leveret codec til telefonen også leverer et gratis plug-in til mediaplayeren. Det er meget sandsynligt at mediaplayeren med dette plugin direkte kan konvertere dine mp3'ere, men jeg ved det ikke. Plug-in/afspiller kan du finde på denne side :
http://www.voiceage.com/voiceage.htm , du skal trykke på SPOT xde player ude til højre.

I mediaplayeren skal du så vælge tools->option og derefter fanebladet copy music. Under copy music, skal du så under copy settings vælge dit codec.

ô¿ô
mvh srhansen

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 340 point
Dato : 30-07-03 10:39

Hej igen

Jeg har fundet en side på tysk der fortæller hvordan man gør og hvor du kan hente software der dutter:
http://www.startmenu.de/index.php?page=wav2amr

Alternativt kan du blot benytte dine wav-filer i stedet for amr-filerne, har jeg læst.

mvh srhansen

Godkendelse af svar
Fra : Jeppesak

Dato : 30-07-03 22:43

Hej srhansen
Tak for dit svar. Jeg troede ellers at alle havde givet tabt. Jeg har godtnok ikke kontrolleret dit svar Men du lyder til at ha' styr på sagerne. Og så hele 3 links :-0.
Fortsæt det gode arbejde. Du har fortjent pointene.
MVH. Jeppesak

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 31-07-03 01:19

Hej Jeppesak

Du burde have kontrolleret inden du lukkede spørgsmålet. Hvis mine kommentarer ikke løser dit problem vil andre jo have haft mulighed for at hjælpe

Og mig ? Jeg har ikke styr på en sk..

Hele 3 links !! Det er desværre det bedste jeg kan prestere, da jeg ikke selv har nogle erfaring med .amr formatet er jeg nød til at "låne"

Jo, vi skal nok få det til at virke ! Lov mig du spørger hvis det ikke virker

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Jeppesak

Dato : 31-07-03 23:17

Tak skal du ha.
Det var måske lidt overilet, det er rigtig. Men jeg troede at alt håb var ude da det tog så lang tid, så jeg blev sgu glad da du reagerede.
Men jeg er ny her, så jeg ved ikke om det er unormalt lang tid.
Jeg kigger lige på din links om II sek, og så skal jeg nok skrive hvis det ikke kan bruges.

MVH. Jeppesak