/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Downloader DA Virus (Trojan)
Fra : Sveda
Vist : 494 gange
200 point
Dato : 22-07-03 21:22

Er der nogen der ved hvad Virusen Downloader DA ( Trojan) gør ved PC eren , Min PC har været inficeret med
denne virus.
Der blev oprettet et biblotek der hed WINtrim, under windows med 3 filer Wintrim\uninstall.exe wintrim\wintrim.exe
og wintrim.exe
dette bibliotek har jeg slettet, og derefter kørt virus kontrol igen.
Det skal dertil siges at jeg bruger det gratis Avast Virus kontrol, der ikke opdagede den
Løbende Skanner jeg dog også med McAfee free scan - det var den der gav alarm, men desværre kan dette program ikke slette virusen.
Jeg prøvede også at køre Pandas online scan , den opdagede heller ikke Trojaen.
Men mit spørgsmål er - Er det andet jeg bør gøre for at være helt sikker på at trojaen er slettet

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 22-07-03 21:41

hejsa
hvis jeg var dig ville jeg sende en logfil til
www.spywarefri.dk
og lade dem se den igennem for at være sikker på det hele er væk (de tager sig også af virus)
Jeg har selv fået meget hjælp fra dem og de ved hvad de har med at gøre

m v h

Kommentar
Fra : Sveda

Dato : 22-07-03 21:46

hej grausen
hvordan gør jeg det helt nøjagtig
hvor finder jeg logfilen
undskyld det lidt dumme spørgsmål, men jeg er ikke så erfaren i windows xp

Kommentar
Fra : lennie_

Dato : 22-07-03 22:00

Hej Sveda,

Har du en ide om hvor længe det er siden du fik den troja. Hvis det kun er en uge eller 2 ville jeg køre en systemgendannelse af win xp. Den sætter din pc tilbage som den var mht programmer ikke data på dit gendannelses tidspunkt.

Start -> Alle Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Systemgendannelse.

Sæt datoen således at det er FØR du fik din lille ven på din computer.

mvh

Lennie

ps Det er et rigtigt godt som ALLE burde prøve - det kan hjælpe mod en masse af det l...
kan kan få lavet på sin pc

Accepteret svar
Fra : grausen

Modtaget 210 point
Dato : 22-07-03 22:01

hej igen
du skal ikke undskylde for jeg er selv temmelig uerfaren, men der hjalp spywarefri mig også..........
Kort fortalt du henter et program der hedder hijackthis hos dem og der laver man logfilen...
Du kan gå ind på min tråd
http://www.hostedstuff.com/services/forum/?id=1903&group=4&thread=8163 og der står fuld beskrevet hvordan man laver en logfil men ellers smutter du bare ind på deres forum og går ind i en af grupperne (tror det er underordnet om du tager virus, spyware eller trojanske heste og så forklarer du dem problemet og hvis der er noget du er i tvivl om derinde spørger du dem bare (henviser igen til mig tråd) de har oceaner af talmodighed og de giver ikke op så skynd dig ind til dem, hellere i dag end i morgen, de skal nok hjælpe dig, ellers spørg igen så skal jeg forsøge at hjælpe

m v h

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 22-07-03 22:15

hej igen
ups havde lovet lidt for meget for der står ikke beskrevet hvordan man laver logfilen ( det må have været første gang jeg havde kontakt til dem)
men her kan du læse det...............
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm

Kommentar
Fra : Sveda

Dato : 22-07-03 22:25

Lenie det prøvede jeg men det nyoprettede wintrim bibliotek var der stadig efter dette, så jeg slettede simpelt hen biblioteket.
Grausen- tak for rådet det vil jeg prøve

Kommentar
Fra : als

Dato : 22-07-03 22:26

grausens råd er rigtig godt. Kender dem alle og de kan sagtens klare dit problem Sveda. Stil bare det samme spørgsmål hos dem som du har gjort her på Kandu. Og så er det gratis, men grausen bør have points her.

Kommentar
Fra : als

Dato : 22-07-03 23:26

Sveda. Jeg var lige inde at kigge hos dem. De har allerede givet dig råd og vejledning.

Godkendelse af svar
Fra : Sveda

Dato : 23-07-03 00:04

Tak for svaret grausen.
Det var simpelthen super

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 23-07-03 15:57

hej sveda
ja, de er simpelthen bare super derinde og de giver ikke op før alt snavs er væk.
Godt du kontaktede dem og jeg er kun glad for at kunne have hjulpet..........
m v h