/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
opkalds kort
Fra : botage
Vist : 513 gange
200 point
Dato : 22-07-03 19:00

hej, vi "kæmper" med en pc som ikke vil kalde op til sonofon, der er installeret et opkaldskort, der er også installeret et LAN kort, opkaldskortet er vist i system og i netværksforbindelser, skal LAN kortet afinstallers? vi bruger windows XP

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-07-03 19:18

Du kan godt ha' både lankort og opkaldskort, bare du fortæller under opsætning af internet hvilken vej du vil. Har du problemer med at vælge, kan du evt. tage lankortet ud mens du kobler dig til internet.
Emesen.

Kommentar
Fra : botage

Dato : 22-07-03 19:55

hej igen, Sonofon,s support siger at opkaldskortet ikke er installeret korrekt, men det er vist under LAN kortet i mappen internetforbindelser og det virker så vidt vi kan se, der er heller ikke noget kaldt med telefonstik eller ledning, jeg ved ikke om et kort kan vises selv om det er defekt, det er en helt ny pc.
mvh Bo

Accepteret svar
Fra : ofa

Modtaget 200 point
Dato : 22-07-03 21:07

XP registrerer kortet med en el anden universaldriver,afinstall driveren i enhåndshåndtering,install med den medfølgende driver
Mvh Ole

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 22-07-03 21:46

Fulgte xp med maskinen da i købte den, eller er den købt efter ???

Er modemet synligt under enheds håndteringen ???

Kommentar
Fra : botage

Dato : 22-07-03 22:15

hej, nej xp er købt i dag og har opdateret windows 98, kortet hedder generic58ksoft og er synliigt i enhedshåndtering, vi har gjort som ofa foreslår, desværre er sonofons support lukket for idag, men jeg kan ikke se andre muligheder end de må guide os igennem resten, når vi højreklikker på kortet og vælger egenskaber står der at kortet fungerer.
mvh Bo

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 22-07-03 22:33

Kan i benytte modemet til at lave en så kalt dail out ??

I kan prøve ved at vælge Start>programmer>tilbehør>komunikation>Hyperterminal..
Hvis det er første gang i starter det tænkes at der kommer en popup om at det anbefales at gøe hyperterminal til standart prog. for tele net, her kan i bare vælge nej..
Her efter opretter i en test person fex Test og siger ok, her efter taster i et nummer som i vil prøve at ringe op til, mobil er oftest nemmest da man gerne har en sådanne ved hånden.
I opret forbindelse via. skulle gerne stå navnet på jeres modem.

Prøv at ringe op. hvis i kan ringe til mobilen er det ikke kortet der fejler noget.

Kommentar
Fra : botage

Dato : 22-07-03 23:33

tusind tak for hjælpen, jeg har lige talt med ejeren af pcen og hun har gjort som ofa foreslog og der er så kommet det rigtige kort frem, hun havde bare ikke sat stikket i det rigtige sted, der er åbenbart to stik ved siden af hinanden og det ene er med et telefon symbol, det havde hun, meget logisk brugt, men det var det andet. ak ja, men nu er hun da på nettet og kan melde sig ind her.
mvh Bo

Godkendelse af svar
Fra : botage

Dato : 22-07-03 23:34

Tak for svaret ofa.