/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ang. brænding af CD i XP
Fra : k_m_s
Vist : 341 gange
100 point
Dato : 22-07-03 14:21

Hej.
I hjælp til Windows XP (ved brænding af cder) står der at man skal gå ind i Denne computer, markere filer /mapper og vælge kopier denne fil / mappe eller de markerede elementer under Fil- og mappeopgaver. Hvor finder jeg den menu der hedder Fil- og mappeopgaver? (jeg mente man skulle bruge stifinder til brænding) og hvordan og hvorledes med formatering af genskrivbare cder, kan man gøre det i XP?
Jeg har instaleret Easy-CD, skal den fjernes før jeg kan brænde med XP?

Hilsen
K_M_S

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-07-03 14:29

Hvis du har easy cd så brug den, for den kan alt det du vil.
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-07-03 14:38

I Easy cd >lav data cd>ok
nu kan du i stifinder lægge direkte ned på skiven, og når du aktiverer skuffen spørger den om du vil lukke eller arbejde videre senere. Hvis alle cd-rom drev skal kunne læse bør du lukke cd helt.
Hurtigste metode til at gemme filer er på en almindelig skrivbar cd
Emesen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-07-03 16:17

Du åbner stifinder markere de mapper/filer du vil flytte/kopiere også trykker
du på flyt/kopier til mappe , så kommer der en dialog boks frem hvor du så
henviser til det drev du vil kopiere/flytte dine mapper/filer til,derefter kommer
der en boks frem hvor der står, filer som venter på at blive skrevet til cd,
den klikker du på,nu kommer der et vindue frem,hvor du så klikker på skriv
disse filer til cd,eller du trykker på det drev du har henvist til og klikker på skriv disse filer til cd,så kommer der en guide frem hvor du kan give cd'en et navn >næste så køre det af sig selv.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-07-03 19:30

Musik filer brænder du med windows media player.
Fra stifinder kan du skrive direkte til cd-r og cd-rw

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 23-07-03 18:42

Hej

Grunden til at jeg spørger om XP's brænder er at jeg ikke kan få easy-CD til at virke. Jeg har læst at man med to brænder-programmer installeret kan få problemer. Men kan jeg så lukke XP's brænder ned så easy-CD kommer til at virke?

Hilsen
K_M_S

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-07-03 20:06

Xp's brænder program er indbygget, men Easy cd kan godt køre alligevel. Jeg går ud fra at det er platinum og den skal lige opdateres hos roxio.
http://www.roxio.com/en/index.jhtml;jsessionid=DPTH12D2JVCPNLAQAMHRVQVMCACAWIV0?_requestid=342378
lige neden for Support er der en update: "New Easy CD Creator 5 Update Available"
hent den, gem på skrivebord og indstaller.
Emesen.
Hvis du har afindstalleret din easy cd:
indstaller Easy cd>NEJ til at restart>installer update>restart.
Nu burde den kunne gøre alt det du ønsker.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-07-03 21:25

Det er der ikke nogle problemer med,jeg har fagtikst 3 brænde programmer indstalleret,udover xp's egen,som jeg bruger efter hvad opgaven er,så du skal nok slette og gendindstallere easy-CD,og har du et regcleaner program så kør det lige før du gendindstallere,xp's brænde program er en del af win media
player og kan ikke slettes ud at man skulle fjerne denne,men man kan som sagt
saktens have flere brænde programmer indstalleret uden problemer,det handler
bare om indstillinger.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-07-03 21:28

uden

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-07-03 21:46
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-07-03 21:57

Manse9933
Jeg har nu også brugt update til w2k men jeg kan se det ikke er nødvendigt - kun til XP
Emesen.

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 23-07-03 23:15

Mit easy CD program hedder Easy CD Creator 5 basic. Ændrer det noget på sagen? Skal det også opdateres?

Jeg syntes jeg er kørt fast, så må jeg ikke lige få fremgangsmåden på at brænde en data-cd (i Easy-CD) fra start til slut.

Hilsen
K_M_S

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 100 point
Dato : 23-07-03 23:29

Start Easy>make a data cd>nu har du 3 mulighedder>vælg directcd>indsæt tom cd>
tryk format cd>når den er færdig melder den klar>nu kan du gøre flere ting.
1. tryk skiven ud og lad den være åben.
2. i filhåndtering kan du trække filer hen på dit cd rom drev
3. lad den sidde til har brug for at lægge filer på
4. dobbeltklik på cdrommen og se hvad den indeholder (lige nu tom)
Når du har lagt filer på:
tryk den ud og du har 3 mulighedder.
1. lad den være en åben cd (kun din brænder kan læse den)
2. luk den og den kan stadig åbnes af din Easy cd men læses af nogle andre cdrom
3. luk den og luk den helt og den kan læses af alle cdrom læsere/brændere men aldrig mere åbnes igen.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 03-08-03 09:19

Tak for svaret emesen. Nu kører det.