/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
802.11g w-lan rækkevidde
Fra : jon3rup
Vist : 236 gange
100 point
Dato : 22-07-03 13:24

Jeg skal kunne bruge Internettet på min bærbare i haven og på første sal
Er der nogle der har erfaringer med rækkevidde på forskellige 802.11g access points, hhv. indendørs og udendørs?

Kommentar
Fra : lennie_

Dato : 22-07-03 13:31

Hejsa

Linksys har ca 50 meter - alt efter hvilke materialer dit hus er lavet af. Det er nok noget af det bedste på markedet pt. Men det er så også noget dyre ( sjovt som de 2 ting tit hænger sammen)

Man kan kombinere access point og modtagere fra flere forskellige mærker - men det vil jeg absolut ikke anbefale dig. I nogle tilfælde vil rækkeviden være på under 10 meter - og så kan man jo lige så godt bruge et kabel

Kommentar
Fra : If

Dato : 22-07-03 13:47

Hej

jeg har et jensen access punkt og et level one PCMCIA kort, access punkt i kælder. stuen og første sal er dækkede, samt en del af haven. mine gulve/loft er af træ

håber at det hjælper

If

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 26-07-03 12:44

Hej
jeg har linksys wap54G den står i den ene ende af mit
hus (huset er af mursten) på 143 kv og den rækker over hele min grund på ca 950 kv

den virker både med usb og pcmcia kort

hmm linksys virker bare SSS

mvh
pepsimax

http://www.pepsimax.dk
http://www.strassmann.dk

Kommentar
Fra : lennie_

Dato : 26-07-03 13:38

pepsimax ....... tak for den oplysning .....

Der er jo ret stor forskel på hvad de forskellige kan.

mvh
lennie