/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows XP - Scsi adaptec 2904-cd
Fra : renekure
Vist : 343 gange
20 point
Dato : 02-01-02 08:40

Efter at jeg har installeret windows XP - fungerer min Plextor 8220 writer ikke. Når jeg åbner WinonCD eller andet brænder program, få jeg følgende fejltekst: "No SCSI Host Adapter Found". Windows har dog fundet mit Adaptec SCSI 2904-CD kort, og jeg kan da også komme i kontakt med brændere, og bruge den som alm. cd-rom drev.

På Adaptec´s hjemmeside, har jeg forstået at nævnte scsi kort ikke understøttes af XP, men er det egentligt det der er problemmet, - når nu XP allerede har fundet den i enhedshåndtering ????

Nævnte scsi kort er da ret almindeligt, så jeg håber at der sidder nogen med et sådan kort, der har fået det til at fungere under windows XP - der kan hjælpe mig med et svar.

Eller kan nogen anbefale et andet scsi kort, der understøttes af Windows XP.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 02-01-02 11:42

Er der under installationen af softwaren kommet meddelelse om at cd-brænder-softwaren ikke er kompatibel med XP?
Hvis det er Roxio Easy CD Creator du bruger som brænderprogram, har Roxio en opdatering, der er kompatibel med XP.

catbody

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 02-01-02 11:44

undskyld. Jeg skrev "under installation af softwaren" skal være installation (genkendelse) af hardwaren (driver).
Catbody

Kommentar
Fra : renekure

Dato : 02-01-02 12:49

Installationen af WinOnCD forløb helt problemfrit - programmet kan også startes - men der kommer bare den nævnte fejlmeddelelse. WinOnCd er ver. 3.6 og kan godt bruges - men jeg kan således kun lave image-filer - temmeligt kedeligt i længden

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 20 point
Dato : 02-01-02 13:16

Hej

Du kan anvende enten NERO http://www.ahead.de/
ellers brug Easy Cd Creator:
http://www.roxio.com/en/jhtml/cdrdatabase/cdrdetailedresults.jhtml;jsessionid=KV5H54H0SPDXLJ4YZOUBVQQ?id=12496580
Begge kan du Downloade via programmet KaZaA: http://www.kazaa.com/en/download.htm

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 02-01-02 14:17

Hej PARKNESS
er det ikke næsten det samme jeg skrev.
Og! hvis der downloades via KaZaA, skal man huske at vælge den rigtige version. (og så tror jeg ikke lige at man skal få en evt. opgradering via Roxio's hjemmeside)
mvh
Catbody

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 02-01-02 15:59

Hej catboy

Forskellen ligger i, at "renekure" taler om at han anvender WinonCD brænderprogram. Jeg henviser til andre Addr, hvor renekure kan gå ind og få lidt ideer til,- hvad der evt mangler,-og eller,- er kompatibelt med hans Brændertype.

At jeg henviser til KaZaA,- ja- det er jo ingen hemmelighed, at der kan Downloades "fulde" ver. af div. brænderprogrammer. Du har da helt ret i, at ejer man en Registreret udgave af et program,-så skal man selvsagt Downloade evt. opdateringer fra Programmets hjemmeside,-det er vel så logisk at det ikke behøver omtale.

"renekure" >>> Du skal bruge WinonCd.5 - det skulle virke under XP.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 02-01-02 23:59

hej parkness
det er rigtigt, jeg tænkte mig måske ikke rigtigt om.
Men "renekure" skrev at han brugte WinonCD "eller andet brænder program"..

hejsan
Catbody

Godkendelse af svar
Fra : renekure

Dato : 03-01-02 11:00

Jeg har nu installeret Easy CD Creator 5.0 - Og brænderen fungerer nu fint.
Tak til både Catbody og Parkness for deres hjælp

René Kure