/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Jagtriffel
Fra : Olemanu6666
Vist : 2082 gange
100 point
Dato : 22-07-03 12:56

Hej

Jeg skal til at købe en riffel og har fået tilbudt en af mærket Savage. Det er en kaliber 308 fra 1998. Riflen er med kikkert. En fontain 3-9*40.
Geværet har kun skudt omkring 80 skud. Prisen er kr. 2.800,-

Mit problem er dog at jeg har hørt meget dårligt omkring mærket Savage... Er det en storm i et glas vand eller er det virkelig noget skrammel????

Kommentar
Fra : hallager

Dato : 22-07-03 13:46

Har heller aldrig hørt om SAVAGE, men spørg evt. hvilket land den kommer fra. Mener det er en engelsk riffel, men en Tjekke er heller ikke at foragte (de har stolte traditioner m.h.t. våben). Prøv evt. 3 skud på 100m og hvis de kan dækkes af en femmer, er den vel OK?

Hvis prisen er 2.800 er kikkerten højst sandsynlig ikke meget værd, specielt når det er en 3-9*40 som plejer at være meget dyrere end en 4*40. Du kan få kikkerter til 4.000 kr. Det vigtigste er også montagen af kikkerten, den skal kunne tåle meget. Check evt. også om låsen er slidt i bruneringen.

Kalibren er fin (7.62 mm) Den tager både rådyr og Kronvildt.
Få dig en balistisk tabel fra Norma, der producerer patroner. Det er interessant at se anslagsenergien og skudhastighed med de enkelte kuglevægte. Min egen Carl Gustav 6.5 x 55 fåes med kuglevægte fra 5 gr. til 11 gr.

Ellers er der blot at sige, at det er en rimelig pris for en begynder riffel. Knæk og bræk.

Mvh
Finn Hallager

Kommentar
Fra : Olemanu6666

Dato : 22-07-03 13:49

Mærket er fra USA!!

Kommentar
Fra : alexd2

Dato : 24-07-03 20:04

Hvad bruger i jeres Internet til??

Det tager kun lige 2 sekunder at søge på savage i f.eks. google.com og finde frem til savage's hjemmeside der er http://www.savagearms.com/ . Du kan jo prøve at se om du kan finde den der eller på en af de mange auktioner rundt om i verden. På http://www.gunbroker.com er der flere til salg fra 200$ op til 600$ men det kommer an på hvordan den ser ud...

Kommentar
Fra : Olemanu6666

Dato : 25-07-03 07:42

Hej Alexd2

Hvis du nu brugte din tid på internettet til at læse spørgsmålet inden du slyngede en kommentar afsted, så ville det være fint. Jeg tror næppe at de på Savage' hjemmeside fortæller om alle de dårlige modeller af jagtrifler som de har produceret.

Det er det forespørgslen går ud på !!!

Kommentar
Fra : alexd2

Dato : 25-07-03 11:57

Hej Ole

Du har ret, det siger ikke noget om geværet er god eller dårlig men du kan regne ud om du får en god handel. Nu har du ikke sagt hvilken model det er. Jeg har fundet en ny Model 110GXP3 til 398$ der svarer nogenlunde til 2600kr. på http://www.fsguns.com/fsg_new_lg.html ved en tilfældig søgning.
Jeg fandt også en anden nyhedsgruppe hvor de diskuterede savage rifler på http://www.snipercountry.com/hottips/Savage.htm.

Det eneste gode råd jeg kan give dig er at prøve geværet og se om det passer til dig og om du kan lide og skyde med det det. Jeg personligt kunne ikke tænke mig og skyde med andet end sauer.

Hilsen Alex

Kommentar
Fra : Aisz

Dato : 01-08-03 12:54

Hej ole

¨Mærket er fra USA

Prøv www.guntex.dk

Eller tag til skjern Der er noget der heder `Korsholm´
Kender det fra min besse far

Hilsen Simon

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 29-04-04 20:13

Hej Ole fire andre brugere har været så venlige at give dig et svar og du må jo for længst have besluttet dig for hvilken riffel du vil ha - så afslut tråden.....

At du får mest ud af at rådføre dig med en bøssemager er helt klart. Der er i hundredevis af muligheder.