/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
Fra ingeniør til teknisk designer...
Fra : ganga
Vist : 388 gange
171 point
Dato : 22-07-03 12:26

Jeg blev uddannet maskiningeniør i 1996..
- det endnu ikke løkkes mig at få arbejde/erfaring inden for branchen.., og nu er det efterhånden lang tid siden at jeg blev færdig, så min uddannelse er håbløs forældet..!!
Min eneste mulighed jeg ser, for at komme igang, er at komme i praktik som teknisk designer. Jeg har fået merrit overført det første år fra teknisk designer uddannelsen, så nu mangler jeg "bare" en praktikplads.
Jeg har da skrevet til mange virksomheder.., men jeg tænkte at hvis nu der sad én derude og der lige kunne bruge mig.., ville jeg blive enormt lykkelig.
Mit ønske område kunne være at sidde i en konstruktions – eller produktionsteknisk afdeling, og tegne AutoCad tegninger. Efter at være sat ind i arbejdsområderne, vil jeg kunne udføre selvstændige arbejdsopgaver.
Udover at jeg arbejder meget med AutoCad, som jeg efterhånden har rimeligt meget styr på, har jeg også et godt kendskab til SolidWorks. Foruden min store interesse i alle aspekter af teknik, har jeg stor interesse og forståelse for IT.

Kommentar
Fra : ganga

Dato : 23-07-03 08:25

test..

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 04-08-03 01:16

Hvor bor du Ganga ?

Mvh Erling

Kommentar
Fra : ganga

Dato : 04-08-03 16:06

jeg bor i Valby..!!

Kommentar
Fra : ganga

Dato : 04-08-03 16:09

Mere specificeret..
Valby i københavn...

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 04-08-03 16:54

Det var nok lidt langt på arbejde (Esbjerg).

Mvh Erling

Kommentar
Fra : ganga

Dato : 07-08-03 23:10

Vil det sige at du måske havde noget i sigte..???

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 01-09-03 02:01

Undskyld jeg først returnerer svar nu - har ligget vandret. Jeg vil være ærlig og svare både ja og nej. Jeg sidder i en divisioneret virksomhed, hvor den ene har ekstremt travlt. Vores samlede ordrebeholdning svarer i øjeblikket til 2xnormal årsomsætning, så det ser meget fornuftigt ud. På drund af travlheden i den ene division, flytter jeg delvist selv derover, således jeg kommer til at stå for et specifikt arbejde i begge divisioner.

Jeg skal i første omgang ikke selv bruge funktionærer, men min bedste vurdering er, en vi generelt ikke er færdig med at tage folk ind (jeg forventer faktisk selv at skulle hente omkring 30 timelønnede ind, hvis det lader sig gøre) - og de næste funktionærjob bliver formentlig i konstruktion, som du jo ønsker.

Hvis det er noget, som du mener alvorligt (at du gider at flytte herover), vil jeg da foreslå, at du kunne sende en uopfordret ansøgning til biksen. I givet fald så sæt din mail ind, så skal jeg smide lidt materiale.

Mvh Erling

Kommentar
Fra : ganga

Dato : 01-09-03 17:35

Hej Erling..
For ca. 1 måned siden blev jeg ringet op(vedr. en uopfordret ansøgning jeg havde sendt..), jeg havde glemt alt om denne ansøgning.., anyway for at gøre historien færdig, er der endt men at jeg har fået en praktikplads som teknisk designer i et år.., og har lige haft min første arbejdsdag idag..., ;)...
Mvh Allan

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 01-09-03 18:29

Kan kun sige tillykke - det er rart at høre om folk, der kommer i arbejde.... selv om vi selv står for en større ekspension, er det fortsat primært virksomheder, som skærer ned, som man hører om, så det er da bare fint.

Håber, at du bliver glad for det, og at du alligevel må få lidt glæde af dit ingeniørstudie

Mvh Erling

Kommentar
Fra : ganga

Dato : 01-09-03 20:03

Ja der er mange der bliver fyret rundt omkring.., så jeg er virkelig glad for at det endelig lykkes mig at få en praktikplads.
Da jeg henvende mig til dette forum.., var jeg ikke helt sikker på at der var nogen der reagerede på mit indslag. Jeg er virkelig overrasket og glad for at der er nogen der har vist deres interesse.., så mange tak skal du have for dette..
Mvh Allan

Kommentar
Fra : ganga

Dato : 01-09-03 20:03

Ja der er mange der bliver fyret rundt omkring.., så jeg er virkelig glad for at det endelig lykkes mig at få en praktikplads.
Da jeg henvende mig til dette forum.., var jeg ikke helt sikker på at der var nogen der reagerede på mit indslag. Jeg er virkelig overrasket og glad for at der er nogen der har vist deres interesse.., så mange tak skal du have for dette..
Mvh Allan

Kommentar
Fra : ganga

Dato : 01-09-03 20:04

Ja der er mange der bliver fyret rundt omkring.., så jeg er virkelig glad for at det endelig lykkes mig at få en praktikplads.
Da jeg henvende mig til dette forum.., var jeg ikke helt sikker på at der var nogen der reagerede på mit indslæg. Jeg er virkelig overrasket og glad for at der er nogen der har vist deres interesse.., så mange tak skal du have for dette..
Mvh Allan

Kommentar
Fra : ganga

Dato : 01-09-03 20:04

Ja der er mange der bliver fyret rundt omkring.., så jeg er virkelig glad for at det endelig lykkes mig at få en praktikplads.
Da jeg henvende mig til dette forum.., var jeg ikke helt sikker på at der var nogen der reagerede på mit indslag. Jeg er virkelig overrasket og glad for at der er nogen der har vist deres interesse.., så mange tak skal du have for dette..
Mvh Allan

Kommentar
Fra : ganga

Dato : 01-09-03 20:06

Ja der er mange der bliver fyret rundt omkring.., så jeg er virkelig glad for at det endelig lykkes mig at få en praktikplads.
Da jeg henvende mig til dette forum.., var jeg ikke helt sikker på at der var nogen der reagerede på mit indslæg. Jeg er virkelig overrasket og glad for at der er nogen der har vist deres interesse.., så mange tak skal du have for dette..
Mvh Allan

Kommentar
Fra : ganga

Dato : 01-09-03 20:06

Ja der er mange der bliver fyret rundt omkring.., så jeg er virkelig glad for at det endelig lykkes mig at få en praktikplads.
Da jeg henvende mig til dette forum.., var jeg ikke helt sikker på at der var nogen der reagerede på mit indslæg. Jeg er virkelig overrasket og glad for at der er nogen der har vist deres interesse.., så mange tak skal du have for dette..
Mvh Allan

Kommentar
Fra : ganga

Dato : 01-09-03 20:06

Ja der er mange der bliver fyret rundt omkring.., så jeg er virkelig glad for at det endelig lykkes mig at få en praktikplads.
Da jeg henvende mig til dette forum.., var jeg ikke helt sikker på at der var nogen der reagerede på mit indslæg. Jeg er virkelig overrasket og glad for at der er nogen der har vist deres interesse.., så mange tak skal du have for dette..
Mvh Allan

Kommentar
Fra : ganga

Dato : 01-09-03 20:07

Ja der er mange der bliver fyret rundt omkring.., så jeg er virkelig glad for at det endelig lykkes mig at få en praktikplads.
Da jeg henvende mig til dette forum.., var jeg ikke helt sikker på at der var nogen der reagerede på mit indslæg. Jeg er virkelig overrasket og glad for at der er nogen der har vist deres interesse.., så mange tak skal du have for dette..
Mvh Allan

Kommentar
Fra : ganga

Dato : 01-09-03 20:07

Ja der er mange der bliver fyret rundt omkring.., så jeg er virkelig glad for at det endelig lykkes mig at få en praktikplads.
Da jeg henvende mig til dette forum.., var jeg ikke helt sikker på at der var nogen der reagerede på mit indslæg. Jeg er virkelig overrasket og glad for at der er nogen der har vist deres interesse.., så mange tak skal du have for dette..
Mvh Allan

Kommentar
Fra : ganga

Dato : 01-09-03 20:07

Ja der er mange der bliver fyret rundt omkring.., så jeg er virkelig glad for at det endelig lykkes mig at få en praktikplads.
Da jeg henvende mig til dette forum.., var jeg ikke helt sikker på at der var nogen der reagerede på mit indslæg. Jeg er virkelig overrasket og glad for at der er nogen der har vist deres interesse.., så mange tak skal du have for dette..
Mvh Allan

Kommentar
Fra : ganga

Dato : 01-09-03 20:08

Ja der er mange der bliver fyret rundt omkring.., så jeg er virkelig glad for at det endelig lykkes mig at få en praktikplads.
Da jeg henvende mig til dette forum.., var jeg ikke helt sikker på at der var nogen der reagerede på mit indslæg. Jeg er virkelig overrasket og glad for at der er nogen der har vist deres interesse.., så mange tak skal du have for dette..
Mvh Allan

Kommentar
Fra : ganga

Dato : 01-09-03 20:08

Ja der er mange der bliver fyret rundt omkring.., så jeg er virkelig glad for at det endelig lykkes mig at få en praktikplads.
Da jeg henvende mig til dette forum.., var jeg ikke helt sikker på at der var nogen der reagerede på mit indslæg. Jeg er virkelig overrasket og glad for at der er nogen der har vist deres interesse.., så mange tak skal du have for dette..
Mvh Allan

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 13-09-03 00:15

Skal da ellers lover for, at du fik understreget det

Det kører altså ikke lige godt altid

Mvh Erling

Kommentar
Fra : ganga

Dato : 13-09-03 09:06

ups.., nej det ser jeg først nu..!!

Kommentar
Fra : ganga

Dato : 13-09-03 09:06

ups.., nej det ser jeg først nu..!!

Kommentar
Fra : ganga

Dato : 13-09-03 09:07

ups.., nej det ser jeg først nu..!!

Kommentar
Fra : ganga

Dato : 13-09-03 10:08

mærkligt system...

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 14-09-03 12:05

Måske nok mere sløvt en mærkeligt - så længe uploadtiden er så sløn, vil du formentlig hverken være den føreste eller den sidste, der i panik trykker et par gange og får fyldt "brevkassen".

Mvh Erling

Kommentar
Fra : ganga

Dato : 14-09-03 19:40

Hej Erling..
- nu er jeg bare nysgerrig..!!,
- hvad hedder virksomheden du arbejder i, hvad er din funktion, hvor mange er i ansat..??
Mvh Allan

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 14-09-03 20:25

Virksomheden hedder KJ Maskinfabriken og ligger i Hjerting, Esbjerg

www.kjm.dk

Jeg er operation manager, hvilket vil sige, at jeg har ansvaret for ordreforberedelse af standardordrer, ordreudskrivning, produktion og levering - for vores food-division også for montage på site.

Vi er i øjeblikket samlet omkring 230 - 240 stykker, men jeg skal ud at ansætte omkring 20 - 25 mand indenfor kort tid, så vi er let voksende.

Mvh Erling

Kommentar
Fra : ganga

Dato : 06-10-03 15:53

Ok.., tak for oplysningen....!!

Kommentar
Fra : ganga

Dato : 03-11-03 20:09

Hej Erling..
har I fået ansat alle jeres medarbejder..??
Jeg må sige at jeg ikke er helt tilfreds med stedet hvor jeg er kommet hen..
Der er en meget dårlig stemning blandt medarbejderne og ledelsen. Den nye direktør har fyret en del
folk.., eller så har folk selv sagt op.., pga. af den nye direktørs måde at køre tingene på(meget diktatorisk).., trist..!!
Jeg må sige at jeg er blevet kastet ud i tingene.., jeg har faktisk titlen "projektingeniør", noget jeg aldrig har prøvet før..!! jeg udregner tilbud, holder møder med kunder, ringer og bestiller materiale.. osv. Det er et lille sted.., derfor har jeg alle de funktioner. Jeg har snart været der 3 måneder.., og kan mærke at der er sket en udvikling hos mig...,
Jeg har ikke lyst til dette på længere sigt, men håber at når der er ca. gået et år.., så har jeg en masse erfaring.., og så vil jeg søge væk derfra...

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 03-01-04 12:46

Ganga: tillykke med praktikpladsen

****

Spørgsmålet synes at være besvaret. Luk venligst spørgsmålet.

På forhånd tak.

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : ganga

Dato : 04-01-04 18:41

Hmm.., jammen jeg synes ikke at spørgsmålet skal lukkes.., da jeg stadig afventer svar fra Erling..!!