/ Forside/ Teknologi / Udvikling / C/C++ / Spørgsmål
10  strarup 270
lukke eksternt program ?
Fra : glenn007
Vist : 323 gange
50 point
Dato : 21-07-03 23:11

Jeg åbner et ekstrernt program med
ShellExecute(0,"open","C://HyperTerminal//com3_.ht",0,0,0) ;

men hvorledes lukker man samme program ned ? det skal kun køre i et par minutter og dette vil jeg gerne have den til at gøre automatisk.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 22-07-03 20:44

Hvis du bruger CreateProcess() til at starte programmet, kan du bruge TerminateProcess() til at afslutte det.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 22-07-03 20:47

Eller du kan bruge ShellExecuteEx() til at starte programmet, i den SHELLEXECUTEINFO struktur du angiver som parameter returneres en hProcess som du kan bruge i et kald til TerminateProcess().

Kommentar
Fra : pmbruun

Dato : 04-09-03 09:45

Du kan også downloade et lille hjælpeprogram fra:

http://www.extendingflash.com/utilities/kill.html

og køre det fra ShellExecute. Der er i det hele taget mange nyttige WinDos utilities på

http://www.extendingflash.com/utilities/index.html

Peter