/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Tv/out og sort/hvid :*(
Fra : xtention
Vist : 429 gange
20 point
Dato : 21-07-03 21:20

Hej

Jeg har et Daytone GF4 ti4200 128mp ram med tv out, og S-Video med scart i den anden ende... der kommer lyd og billede (men i s/h). Har prøvet at læse nogel af de andre spgs men kunne ik finde ud af det.

Så hvis kan hjælpe vil jeg bliver meget glad, på forhånd tak.

Kommentar
Fra : per0702

Dato : 21-07-03 22:59

Jeg ved ikke hvilket program du bruger, men programmet skal indstilles til PAL og ikke NTSC eller SECAM.
Med venlig hilsen
Per0702

Kommentar
Fra : theking20000

Dato : 22-07-03 10:32

Han du mulighed for at bruge SVHS i begge ender? Jeg havde samme problem som du omtaler. Jeg investerede i en nyt kabel hvor scartstikket kunne "aftages" og SVHS kunne benyttes i stedet. Dette gav mig FARVER......

Kommentar
Fra : xtention

Dato : 22-07-03 13:38

Jeg ændret det til PAL-B og nej jeg har ikke mulig hed for s-vhs i begge ender.

Accepteret svar
Fra : tjoh

Modtaget 20 point
Dato : 23-07-03 14:32

Hej Xtension.
Der er 2 muligheder hvor du muligvis kan løse dette problem.
1. prøv lige en gang at kigge alle dine scart kanaler igennem, selvom dit fjernsyn ikke har et decideret S-vhs stik, kan du stadig godt have en S-vhs kanal.
2. Nogle af de Nvidia baserede grafikkort har mulighed for at man selv vælger om man vil have et s-vhs eller et composite -signal ud gennem tv-out.
Stedet man normalt finder dette er:
højreklik på skrivebordet -> vælg "egenskaber" -> vælg fanebladet "indstillinger" -> vælg herunder knappen "avanceret" -> herunder findes (afhængig af driverversion) dit grafikkorts navn (f.eks. "Geforce4 ti 4200") på et af fanebladene.
Når du vælger dette faneblad vil der komme en menu frem i venstre side hvor du kan vælge "nview".
´vælg her at sætte de to skærme to "klon".
Herefter højreklikker du på sekundær skærmen (fjernsynet), og vælger: "vælg outputenhed".
En ny menu vil komme frem, og her vil du (hvis dit grafikkort understøtter det), have mulighed for at vælge "video output format".
Hvis du har denne mulighed er dine problemer løst, her skal du foresten vælge composite.

Hvis du ikke har nogen af ovenstående muligheder, blivder du desvære nok nød til at investere i et nyt kabel...

Håber dette hjælper på farverne.

Kommentar
Fra : xtention

Dato : 24-07-03 12:32

Mange tak tjoh, nu har jeg mange dejlige farver :D

Godkendelse af svar
Fra : xtention

Dato : 24-07-03 12:34

Tak for hjælpen