/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Min gsx-r 250´91 kører max 145km/t...hvo~
Fra : a_h_nielsen
Vist : 598 gange
70 point
Dato : 21-07-03 21:11

Jeg har en gsx-r 250 fra 91 med næsten 50000km på bagen..Ifølge papierne skulle den kunne køre 180km/t, men dette har jeg ikke tilnærmelsesvis kunne få den op på..!! Er det normalt at den kun kan køre de 145 (cyklens alder taget i betragtning) eller er der noget der skal pilles ved i motoren, for at få den til at levere de 45hk som papierne siger den har...?
Tak

AH

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 21-07-03 21:14

Har du kigget efter at der ikke sidder et neddroslingssæt på den? Det kunne jo være at det var det

Kommentar
Fra : thebiker

Dato : 22-07-03 11:54

Prøv at få den på rullefelt og få lavet en komprisions test, måske er nogle dele i motoren slidt op eller ødelagt, det er trods alt en motor der lever et hårdt liv,den kører jo med ret mange omdrejninger for at kunne bestille noget.

Kommentar
Fra : thebiker

Dato : 22-07-03 11:54

Prøv at få den på rullefelt og få lavet en komprisions test, måske er nogle dele i motoren slidt op eller ødelagt, det er trods alt en motor der lever et hårdt liv,den kører jo med ret mange omdrejninger for at kunne bestille noget.

Kommentar
Fra : thebiker

Dato : 22-07-03 11:54

Prøv at få den på rullefelt og få lavet en komprisions test, måske er nogle dele i motoren slidt op eller ødelagt, det er trods alt en motor der lever et hårdt liv,den kører jo med ret mange omdrejninger for at kunne bestille noget.

Kommentar
Fra : thebiker

Dato : 22-07-03 11:55

Prøv at få den på rullefelt og få lavet en komprisions test, måske er nogle dele i motoren slidt op eller ødelagt, det er trods alt en motor der lever et hårdt liv,den kører jo med ret mange omdrejninger for at kunne bestille noget.

Kommentar
Fra : thebiker

Dato : 22-07-03 11:55

Prøv at få den på rullefelt og få lavet en komprisions test, måske er nogle dele i motoren slidt op eller ødelagt, det er trods alt en motor der lever et hårdt liv,den kører jo med ret mange omdrejninger for at kunne bestille noget.

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 23-07-03 03:12

*lol* Jeg tror ikke det hjælper at smide din kommentar ind så mange gange*G*

Kommentar
Fra : thomse

Dato : 30-07-03 00:56

Hmm....ja prøv evt. at få den testet, men hvis du vil have den til at køre stærkere, kunne du sætte lidt tun på!!

kan anbefale jet-kit samt K&N filter !! meen, måske lidt vidt for en kun 250cc

Kommentar
Fra : larshansen1

Dato : 31-07-03 21:55

Det er helt normalt for en gsx250´er af den årgang at den ikke går mere end 150 stykker... der er ikke nødvendigvis noget galt med din mc...

Kommentar
Fra : thomse

Dato : 24-08-03 16:57

150 km/t er ikke unormalt for den. Så hvis du vil have den mere op i fart, kan du proppe lidt tun på, men kan ik anbefale det pga. stellet osv..

Accepteret svar
Fra : NJOY2

Modtaget 70 point
Dato : 19-09-03 13:41

Jo.. det er faktisk unormalt.. min gixxer ( osse fra 91 ) har ingen problemer med at trække helt ud.
Jeg vil skyde på den trænger til en god omgang justering/renovering.
Jeg netop renoveret topstykket på min, fået honet cylindrene og skiftet stempelringe, og hold da op hvor det virker. min har gået lidt over 80.000 km. og køre ganske udemærket.
Det kan ikek betale sig at pumpe den lille gixxer.. den er mere end rigeligt pumået i forvejen, og yderligere tuning vil kun forkorte motorens levetid.

Kommentar
Fra : Q23

Dato : 26-09-03 13:51

Jeg kan klart anbefale at få kigget lidt til motoren, hvis ikke er blevet kørt ordentligt( lidt hårdt ), kan motoren godt "sætte" sig, jeg havde kun halvt træk på 3 ventiler og intet på den sidste !!? Der var flere ting, men dette var var sammen med slidte membraner, det der kvalte min, den kunne på en god dag ramme 130. Nu tager den ca 160- 180. Min er også fra 1991, og har kørt 46000.

Kommentar
Fra : a_h_nielsen

Dato : 01-12-03 22:17

Hey NJOY2!
tak for svaret..du har vel ikke anelse om, hvad det vil koste at få den i stand (forudsat den har nogenlunde de samme problemer som din...)??
VH AHN

Godkendelse af svar
Fra : a_h_nielsen