/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Kønsbestemmelse af Blå Gurami
Fra : Wrongstyler
Vist : 1211 gange
125 point
Dato : 21-07-03 20:10

jeg har lige købe 2 blå gurami (for 90 kr.. for dyrt??) den ene fisk jagter den anden ret meget og jeg spekulerer over om det er fordi de er samme køn evt.. Hvordan ser man kønnet på dem? og hvorfor er det forskel i deres mønster? har det noget med alderen at gøre?

P.S jeg har et billede af dem men ved ikke hvordan jeg poster det..

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 21-07-03 20:41

Hej Wrongstyler

Desværre kan man ikke "vedlægge" billeder her på KanDu. En gang imellem ville det være rart. Prøv at se disse link. De skulle nok kunne hjælpe dig.

http://akva-net.hjem.orangenet.dk/gouramiblue.htm

http://www.akvariesiden.dk/fisk/vis_fisk.php3?id=12

Med venlig hilsen
Franksp

Accepteret svar
Fra : Inganielsen

Modtaget 125 point
Dato : 27-07-03 12:26

Hej.
Du kan se det på topfinnen. Den er længere på hannen.
Jeg gav også ca 90 kr. for et par, så prisen er nok ok.
Der er lige startet en dyrehandel i min by, de har et stort udvalg af sjældne ting, prisen er lavere end andre steder. Jeg gav 35 for en stor guldguramihan.
mvh.inganielsen

Kommentar
Fra : Wrongstyler

Dato : 28-07-03 22:32

umiddelbart svært at se forskel på de 2 fisks rygfinner.. men den svage af dem er begyndt at blive rød i den nederste finne og virker ret afkræftet.. tror ikk den har langt igen

Kommentar
Fra : Emanuel_Rose

Dato : 30-08-03 21:32

Med hensyn til kønsbestemmelse af din fisk, er situationen således med hensyn til netop den blå gurami, at det netop er en fisk som er utrolig let at kønsbestemme, man ser simpelthen efter hvorvidt om det er en han eller en hun, således kan man se hvorvidt om det vitterligt er en han eller en hun.

Godkendelse af svar
Fra : Wrongstyler

Dato : 31-08-03 17:23

Tak for svaret Inganielsen.