/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hjælp....,- blå tush på gulvtæppe..
Fra : ganga
Vist : 1680 gange
70 point
Dato : 21-07-03 19:43

Min datter på snart 4 år, har siddet og tegnet på et stykke papir, og samtidig kommet til at tegne på gultæppet. jeg har forsøgt med noget vand på en klud, og det gjorde det meget være..
Hvordan fjerner jeg det.., på forhånd mange tak....,
Jeg giver den højeste antal point for et rigtig svar ..

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 21-07-03 19:56

Hej ganga

Prøv at se her.

Hvis det er tusch på spritbasis:

http://www.fi.dk/hjemmet/paa_pletten/allepletter/tuschpensprit/

Hvis det er på vandbasis:

Jeg håber det vil lykkes for dig. Hvis ikke kan du gøre ligesom vi gjorde, da min kone væltede en dåse lyserød maling, på vores lyse egetæppe. Vi kunne ikke få det hele af, men nu ligger der er meget smukt ægte tæppe, købt i Ikea

http://www.fi.dk/hjemmet/paa_pletten/allepletter/tuschpen/

De venligste hilsener
Franksp

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 21-07-03 20:37

Hvilke slag tusch på hvor stort et område???

Mvh

Kommentar
Fra : smoelfemor

Dato : 21-07-03 21:17

Det er vigtigt at vide om tuschen er sprit eller vand baseret...

Ved vandbaseret på gulvtæppe

Sug straks så meget af pletten op med køkkenrulle eller en tør klud. Rens derefter pletten af med en klud vredet op i lunkent vand. Bliv ved til du ikke kan fjerne mere farve.

Du kan som regel ikke helt fjerne en plet fra et lyst uldtæppe med luv

Ved spritbaseret på gulvtæppe:

Fugt en klud med husholdningssprit og gnid på pletten.

En plet på et lyst uldtæppe med luv kan du som regel ikke fjerne helt.

Son en god huskeregl er det et godt råd aldrigat forsøge at behandle pletter med vand el inden man ved hvad der kan tage pletten væk, da dette kan gøre det sværere at fjerne pletten senere

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 21-07-03 21:58
Kommentar
Fra : ganga

Dato : 22-07-03 07:30

MAnge tak for jeres svar...
- tuschen er på spritbasis.,
- det lykkes mig at få fjernet det meste..., jeg ringede straks til min kæreste(som er sygeplejerske/ hun var på aftenvagt).., anyway.., jeg bad hende om at tage noget hospitalsprit med..,
Da hun kom hjem.., gik jeg straks igang med køkken rullen samt spritten..
- det meste af pletten er nu fjernet.... !!, hu-raa...