/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
hvad er reglerne???
Fra : innleggen
Vist : 431 gange
75 point
Dato : 21-07-03 19:34

sagen er den, at jeg er 14 og skal have en scooter når jeg bliver femten til marts men jeg har tænkt mig at købe den her til efteråret. jeg har forelsket mig i en Honda X8R-S men den kan man desværre kun få som 45. kan jeg gøre et eller andet så jeg kan få den lavet om til 30 uden at politiet blander sig? Og hvad er det værste der kan ske hvis man bliver taget på en 45 og man kun er 15? på forhand tak!!!

Accepteret svar
Fra : martinussen

Modtaget 85 point
Dato : 21-07-03 19:40

Du kan ikke bare sådan lige lave en 45' om til en 30'.. Og det vil aldrig kunne betale sig.. Politiet vil ikke godkende den som en 30'.. Så forget it..

Du kan selvfølgelig også bare leve livet farligt..

Med henhold til hvis du blive taget, så er det efter de samme regler som hvis du havde "lånt" dine forældres biler..!! = MEGET DÅRLIG IDE!!!

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 21-07-03 20:08

jeg har selv været på din alder engang og tænkt på samme måde.. men hvorfor tænker man altid på hvis man skulle blive taget af politiet. for det er jo langt fra det værste der kan ske.. husk på at hvis du ulovligt fører et køretøj og og kører en ned så er der INTET der dækker.!!!!!! du kommer til at stå med hele lortét selv for at sige det rent ud..! og det kommer til at koste dig en hvis del ud af bukserne..!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-07-03 20:20

Til innleggen:

Regler:Du kan fra den dag, hvor du er 15½ år påbegynde at tage knallertkørekort, da man skal være 16 år for lovligt at køre på knallert i Danmark. Kortet bliver først udleveret, når du er fyldt 16 år.

Så du har lidt tid at tænke i.

mvh ans

Godkendelse af svar
Fra : innleggen

Dato : 21-07-03 20:37

Tak for svaret martinussen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-07-03 20:43

Husk stadig at du skal være 16 år og have knallertkørekort.

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 22-07-03 11:48

Nej ANS.. Han skal huske at første må få Honda X8rs når han er 18 og har taget bilkørekort eller mc-kortet el. ligende..!!

Innleggen - det var så lidt.!!

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 27-07-03 12:24

Jeg købte min første knallert da jeg var 14, og har kørt lige siden. Jeg kan ikke se hvad der er at være bange for, det drejer sig om 500 kr. i bøde hvis du ikke har kørekort, det er alt. Og solgaard, det med forsikringen, den skal bare tegnes i hans far/mors navn, og så siger han bare at han har taget den fra sine forældre, så dækker forsikringen alt. Og ans du skal ikke være fyldt 15½ for at tage kortet, jeg begyndte da jeg lige var fyldt 15 for at få det overstået, du får selvfølgeligt ikke kortet før du bliver 16.

Det var vist alt jeg lige havde at tilføje!

Kommentar
Fra : sportspilot

Dato : 07-05-06 22:32

Hey alle...
Hør godt efter her...
Jeg har haft en honda x8r-s siden jeg var 16 og med knallertkørekort... Jeg blev stoppet af politiet men slap heldigvis med en stor advarsel. Jeg fik at vide at næste gang det sker kommer der en bøde på 5000 kr og du kan først tage kørekort når du er 21 år.
Det er for ca. 3 år siden, men tror næppe at loven er blevet ændret siden.

Så med andre ord... LAD VÆR MED AT GØRE SÅDAN NOGET PIS.. DET ER FOR DUMT!!