/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
hvilken scooter???
Fra : innleggen
Vist : 992 gange
25 point
Dato : 21-07-03 17:08

Jeg har kigget på nogle forskellige modeller:
Piaggio NRG
Peugeot Speedfight 2
Benelli 491
alle er 30 modeller.
Hvad for en vil være det bedste køb? jeg vil gerne have både for og imod, for de forskellige modeller. jeg vil især gerne vide om nogen af dem er vandkølet.
På forhånd tak!!!

Kommentar
Fra : tommy20

Dato : 21-07-03 19:21

Tja det kommer and på mange ting f.eks. fås nogle af scooterne både med vand og luftkøling. Hvor vandkøling klart er best specielt hvis du hae tuning i tankerne. men hvilken scooter? tja Piaggio er i vært fald ikke dårlig. Jeg har selv en Piaggio Typhoon og den køre meget godt, den har lige rundet 10000 km og det eneste som har været galt med den er spedometer drevet var gået en tur men det er meget normal på hvise scooter. NRG køre med samme motor som min gør og den er faktisk meget stærk men den er ikke den mest økonomiske. Jeg kan kun sige at hvis du tager NRG får du en scooter der ser godt ud og har en drifsikker motor. De andre scooter har jeg ikke nogen erfaring med så den vil jeg ikke sige noget om.

Accepteret svar
Fra : Jon

Modtaget 25 point
Dato : 27-07-03 12:19

Piaggio NRG:
Det er en fed nok scooter, rimligt flot udseende og så har den jo en Piaggio Zip motor, som er den klart mest suveræne masseproducerede scooter motor. Så motor mæssigt er den klart overlegen i forhold til fx. Yamaha! Der findes en LC version og en AC version af den!

Peugeot Speedfight 2:
Jeg har lige være på bornholm, og der mødte vi 2 gutter der begge lige havde købt en speedfight2, den ene havde den normale version og den anden havde Furious versionen! Jeg prøvede begge to og jeg syntes de begge to var rigtig fede udseende mæssigt! Jeg blev helt forelsket i Furious versionen, jeg syntes det nøgne styr og digitalt display er alt for fedt! De er dog lidt kedelige standart, men det kan der jo gøres noget ved! De er også forholdvis store og tunge, men det syntes jeg ikke gør noget...

Benelli 491:
En benelli er en gennemført scooter. Dens design er virkeligt i en klasse for sig selv. Den er AC som 30'er, du kan få den som LC i 45'er model... Jeg kender en der arbejder hos den danske importør af benelli (og pgo,suzuki,gilera osv.) han siger at den er alt for fed, men man skal lige vende sig til den, da man sidder lidt anderledes og drejer lidt anderledes end på de fleste andre scootere, det er dog ikke noget problem, han nævnte det bare....

Jeg må nok indrømme at det er noget af et valg du står overfor! Jeg ved virkeligt ikke hvad jeg ville vælge! Det kommer også lidt an på om du har planer om at vold tunet den eller bare afdrosle den! Jeg syntes ikke der er nogen grund til at du invistere i en vandkølet model hvis ikke du har planer om at voldtune den, for AC er altså nemmere at rode med en LC. Og Hvis du ikke har planer om at skifte cylinder gør det slet ikke nogen forskel, da portningen er den sammen, hvilket er hele pointen i at have LC, altså at den kan portes hårdere!

Håber det hjalp lidt....

Jon - Moped.dk

Godkendelse af svar
Fra : innleggen

Dato : 29-07-03 17:38

mange tak for svaret Jon.

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 29-07-03 17:43

selv tak da, hvad valgte du så ?