/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
trial firewall til Win 2000 server
Fra : Uffe29
Vist : 354 gange
410 point
Dato : 21-07-03 13:12

Jeg skal bruge en nem firewall til en 2000 server....
Serveren er til skolebrug og vil blive formateret jævnligt men jeg har 2 andre computere på netværket som jeg ikke så gerne vil have hackere ind til.

Så det jeg skal bruge/ønsker er et navn/link til en trial firewall

routere, linux, og andre hardware løsninger ville være bedre..... men jeg søger software

Kommentar
Fra : Mandrake666

Dato : 21-07-03 13:28

Hvis der ikke skal være andet på 2000 serveren end Firewall, så prøv at kigge på http://www.smoothwall.org/

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 21-07-03 13:52

*LOL*
kan man også installere windows 98 og 2000 på samme maskine og så kalde det for en windows 99 *G*

Smoothwall er en hardware firewall

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 21-07-03 13:55

mandrake666.....
Du kan læse mere om den her http://www.smoothwall.org/about/

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 21-07-03 15:00

Hej Uffe

Hvis du ikke får et brugbart svar på kandu,
så prøv at spørge her: http://webguider.dk/

De bedste hilsner
Rellom

PS! Det kræver, at du tilmelder dig som bruger.

Accepteret svar
Fra : buch78

Modtaget 410 point
Dato : 21-07-03 16:16

Jeg vil anbefale dig at kigge på Kerio... den er nem at sætte op.. og så er den gratis til privat brug

http://www.kerio.com/kpf_home.html

Hvis du vil sikre dine 2 andre computere så syntes jeg at du skal smide et ekstra netkort i din server og så lade den dele dit internet...og så sætte kerio op til at holde øje med det netkort der sidder ud mod internettet

Kommentar
Fra : Mandrake666

Dato : 21-07-03 16:53

I min verden er en HW Firewall, en Maskine, hvor du ikke kan bruge den som en Pc, i stedet bare ved at formatere den.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 21-07-03 22:16

mandrake.....også i min verden, men det havde jeg besluttet at det ikke skulle være fordi det skal være en her-og-nu løsning.....
derfor min nederste linie i spørgsmålet

Godkendelse af svar
Fra : Uffe29

Dato : 21-07-03 22:17

Tak for svaret buch78.