/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Støvsugere motor effekt kontra -- suge ~
Fra : mcloud
Vist : 2465 gange
100 point
Dato : 21-07-03 12:48

Hvad skal jeg kikke efter for at få den maskine der suger bedst og kraftigst .

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 21-07-03 13:33

Hej
Du skal kigge efter den støvsuger der opfylder dine behov. Efter følgende;
- Hvad skal den anvendes til?
- Hvormeget larmern den?
- Hvor tit vil du acceptere at skifte poser og hvad koster de...?
Stort Watt - effekt på langt sigt kun med til at skade miljø og De fleste støvsuger i dag suger meget godt selv de små billige fra Aldi. Til gengæld tilbehørt ikke det bedste i verden. Så kun at rette fokus på suge efekt vil du fortyde.
Hvis det ikke er økonomi der er det største problem. Vil jeg råde dig til at se lidt på "centralstøvsugerere" en indbygget støvsuger i et skab med rør tilslutninger i rumne. Da denne skiller dig af med støvet da den har udblæsning uden for... Ofte er det det samme støv du flytter rundt på det problem løses med en centralsuger...
God Jagt Benjamin

Accepteret svar
Fra : ram2

Modtaget 110 point
Dato : 21-07-03 13:36

Hej Mcloud.

Kig her, måske der er noget du kan bruge.

http://www.fi.dk/test/elapparater/stoevsugere_2003/test/

Hvor meget du vil ofre spille vel også ind??

Min søn har lige købt en Hoover til 295,- i Elgiganten. 1400 W 260 W sugeeffekt.

Vurdering:
Billig
Blå
Larmer af hel... til
Lille
OK til begynder

mvh
Ram

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 21-07-03 13:44

Hvis dit spørgsmål kun går på at få den der suger bedst så er det sugeeffekten du skal gå efter motoreffekten er den optagene energi, det har ikke noget med sugeevnen at gøre som spdan

Kommentar
Fra : nyfigen

Dato : 21-07-03 14:18

Jeg har sådan en amerikansk støvsuger med en stor pose på en stang med håndtag. Den suger rimeligt godt, da den har separat luftgennemstrømning til køling af motoren. Den kan også banke et tæppe mens man støvsuger det. Haft den i 14 år.

Godkendelse af svar
Fra : mcloud

Dato : 21-07-03 14:40

Tak for svaret ram2.

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 21-07-03 15:17

Godaw mcloud

Undrer mig, at nu et par timer senere, er der stadig ingen, der har fortalt dig om verdens bedste støvsuger. Well - så må jeg jo hellere gøre det.

Jeg husker ikke navnet på den, men den er fantastisk, udbytter cyklon-effekten (hvor der er stille i midten, men voldsomme kræfter i siderne), og har derfor en formidabel sugeevne. Den er helt gennemsigtig, så du kan forundres over den utrolige effekt, og hvordan støv, træstykker, vand, eller andet med rasende fart hvirvles rundt, til det tvinges ind mod midten, hvor det stille daler mod bunden.

Opfinderen er englænder. Han passerede i år 1 mia. i formue, skabt på denne støvsuger. I England regner man som bekendt i pund, så ved nytårstide havde han altså mere end 1.200 millioner kroner (iflg. Newsweek)

Maskinen koster i omegnen af 3.300-. Bruger til gengæld ikke pose. Sælges i de fleste lande med 10 års garanti (kender ikke perioden i DK).

Næsten alle aviser i landet har skrevet begejstrede testartikler om dette vidunder.

Så mcloud! Du spørger om den maskine, der suger bedst og kraftigst. Nu har du svaret

Mvh - Semmer

Kommentar
Fra : ChristianG

Dato : 11-11-05 09:42

Er det den maskine, der blev heglet ned i Kontant for ca. 3 uger siden?