/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Flytte "documents and settings"
Fra : chrelle
Vist : 538 gange
250 point
Dato : 21-07-03 07:08

Jeg vil gerne flytte min "documents and settings" folder til D drevet i Windows 2000.
Hvordan gør jeg det?

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 21-07-03 08:19

TweakUI Skulle kunne hjælpe dig med at gøre det..
http://www.microsoft.com/ntworkstation/downloads/PowerToys/Networking/NTTweakUI.asp

mvh
Jens

Kommentar
Fra : 4u2

Dato : 21-07-03 10:07

hej

Jeg mene ikke at du kan bruge denne ovenstående link da det er til windows NT

jeg syntes at skal prøve at bruge windows eget værktøj (stifinderen)

åben den tage fat i "documents and settings" flytte den til D drevet hvis 2000 gør det rigtigt
ændre den selv alle relationer fra den gamle sti til den nye sti.

hvis det skulle vise sig at det ikke virker kan du flytte det tilbage.

jeg har ikke 2000 så jeg kan ikke prøve det men det virker i XP

mvh 4u2

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-07-03 10:22

Alle dine dukumenter både nuværende og nye kan flyttes til D: drev
På skrivebordet>dokumenter>h-klik>egenskaber>placering>skriv D:\dokumenter>anvend>ok
Nu skulle det hele ligge ovre på D:
Emesen.

Kommentar
Fra : chrelle

Dato : 21-07-03 11:46

Hej 4u2 og emesen.

Det er ikke så simpelt endda. 'Documents and settings' er en system folder.
Der skal laves noget i Registreringdatabasen eller sådan noget for at det kan lade sig gøre.
Det er ikke kun selve 'My Documents' jeg vil flytte men også Desktoppen og de andre foldere der har med personlig opsætning at gøre. Jeg ved det kan lade sig gøre men jeg har ikke kunnet finde en fremgangs måde til at gøre det

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-07-03 13:03

Ok - det bare som.........
Emesen.

Kommentar
Fra : Try_to_help

Dato : 21-07-03 13:34

Jeg har kigget lidt i reg og fandt nogle ting der skal ændres....
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList\S-1-5-21-1935655697-813497703-1060284298-500
HKEY_CLASSES_ROOT\Software\Microsoft\MasterAggregatorForIPP\MSDAIPP
HKEY_CURRENT_USER\AutoSetup
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\WAB\WAB4\Wab File Name
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\5.0\Cache\Extensible Cache
HKEY_CURRENT_USER\Volatile Environment
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Installer\Products\C838BEBA7A1AD5C47B1EB83441066020\SourceList\Net
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Software\Microsoft\MasterAggregatorForIPP\MSDAIPP
til fax
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Fax
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Fax\Setup\Original Setup Data

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MSNMessenger
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\8FB04DCD5308D37499B22F1B15F7A9C5
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\ContentIndex\Catalogs\System\Scopes
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\hivelist
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet002\Control\ContentIndex\Catalogs\System\Scopes
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\ContentIndex\Catalogs\System\Scopes
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\hivelist
HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders
HKEY_USERS\S-1-5-21-1935655697-813497703-1060284298-500\AutoSetup
HKEY_USERS\S-1-5-21-1935655697-813497703-1060284298-500\Software\Microsoft\WAB\WAB4\Wab File Name
HKEY_USERS\S-1-5-21-1935655697-813497703-1060284298-500\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders
HKEY_USERS\S-1-5-21-1935655697-813497703-1060284298-500\Volatile Environment

Dette er bare nogle værdier der skal ændres men jeg ville ikke gøre det, fordi jeg har overset 3-4 reg steder og ellers er det meget afhængigt af dine programmer på computeren eksempel office pakken....

Kommentar
Fra : chrelle

Dato : 21-07-03 15:06

Hej Try to help

Ja, det er jo det. Det er temmelig uoverskueligt.
Det er derfor jeg leder efter en præcis, trin for trin, fremgangs måde at gøre det på.
Det må findes men det er ikke lykkedes mig at lokalisere en.
Jeg håber på at der er en her der har gjort det.

Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 250 point
Dato : 21-07-03 17:13

TweakUI - Microsofts egne power-tools - Kan hjælpe dig med at gøre det !!!

4u2 - Læs lige siden før du dømmer den til udelukkende at være NT:
System Requirements
Windows 2000, Windows NT, Windows Millennium Edition, Windows 98 or Windows 95.

Få hjælp med TweakUI og/eller brug metoden her:
http://support.microsoft.com/?kbid=322014

mvh
Jens

Kommentar
Fra : chrelle

Dato : 21-07-03 18:02

Hej JensT

Nu begynder det at ligne noget.
Jeg vil prøve og se om jeg kan få det til at fungere.
Tak.

Godkendelse af svar
Fra : chrelle

Dato : 30-07-03 21:04

Tak for svaret JensT.