/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problemer med proceslinien.
Fra : Dinah
Vist : 336 gange
20 point
Dato : 20-07-03 22:53

Efter jeg for lidt tid siden formaterede min pc, har jeg haft problemer med at min proceslinie forsvinder. Den er indstillet til at være "altid øverst". Den forsvinder gerne når jeg højreklikker på skrivebordet og opdaterer.

Det er møg irriterende.

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med at løse problemet. Jeg havde aldrig problemer med det, for formateringen.

Kommentar
Fra : Sniper12

Dato : 20-07-03 22:59

Det ville hjælpe lidt hvis du skrev vilken windows du bruger ??
Har du tjekket om der er sat hak i udfor skjul automatisk for så er det nok der for du højre klikker på din proceslinie og vælger egenskaber det kan man vælge om den skal skjules eller ikke.

Kommentar
Fra : Dinah

Dato : 20-07-03 23:24

Jeg er da vidst ved at være træt.

Jeg bruger Win 98. Jeg har tjecket om der er sat hak i den, men det er der ikke. Det er ikke så tit den forsvinder. Bare engang imellem. Der er sat hak i "altid øverst".

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-07-03 23:53

I processlinien>h-klik>egenskaber
Du har vel ikke både hak i "altid øverst" og "skjul automatisk"
Bare en tanke.
Emesen.

Kommentar
Fra : Dinah

Dato : 21-07-03 01:07

Nej, det har jeg ikke. Og den skjules ikke automatisk. Hvis den gør det, så kommer den jo frem ved at man holder musen dernede. Når den forsvinder, så kan jeg kun få den frem ved at starte et eller andet, som vises i linien...

Kommentar
Fra : OV

Dato : 22-11-03 09:23

Jeh har samme problem, men i Win ME

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-11-03 14:18

Prøv:
H-klik på et tomt sted i proceslinien>værktøjslinier>vælg hurtigstart
H-klik på et tomt sted i proceslinien>egenskaber>generelt>vis ur
H-klik på et tomt sted i proceslinien>egenskaber>generelt>altid øverst
Altså når du har mulighed for at se proceslinien.
Emesen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-11-03 14:42
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-11-03 14:53

Åben kør skriv regedit,når redigeringseditoren åbner gå op i rediger>søg
kopier nedenstående ind i søg,klik find næste,undersøg om det er den rigtige
nøgle der kommer frem,slet den og genstart,så skulle den være der.
Husk at tage backup af databasen.
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\StuckRects
kan du ikke finde den med søg så følg ovenstående linie.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-11-03 14:56

hov det var den forkerte tråd ups

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-11-03 15:35

Dette link som Manse9933 gav er til rep af proceslinien.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;247502

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-11-03 15:53

nååå, Dinah køre 98, det så jeg ikke lige i farten,det kunne måske løse problemet.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-11-03 15:54

jeg troede det var xp

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-11-03 16:06

Hvis 98 mangler noget, kan du bare rulle 98 ind over den gamle 98, så vil den selv finde og rette. - Dine filer og andre programmer bliver ikke slettet.
Er det noget som er ændret ved afkrydsning, vil det ikke blive rettet, men så skal du bruge linket fra Manse9933
Emesen.

Annuller spørgsmålet
Fra : Dinah

Dato : 23-10-06 23:14

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål