/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Medion fra aldi...
Fra : Dinah
Vist : 562 gange
20 point
Dato : 20-07-03 22:10

Mit kamera er pt. til eftersyn/rep. da jeg ikke kunne forstå funktionen hvor den tager 16 billeder efter hindanden. I manualen står der at den komprimerer det til en optagelse. Hos mig lagde den alle billederne i det samme billede. Dvs. 1 billede med 16 billeder i.

til de af jer der har sådan et kamera, hvordan fungerer den funktion hos jer?

Supportmedarbejder(ne) mente nok at det skulle være en slags slideshow, med alle billederne i. Så jeg skulle bare sende kameraet ind. Men jeg er da lidt nysgerrig på, hvordan jeres opfører sig i den funktion.

Kommentar
Fra : Sveda

Dato : 20-07-03 23:16

den tager ganske rigtig 16 fotos og lægger dem i en ramme

Kommentar
Fra : Dinah

Dato : 21-07-03 01:09

Jeg gad godt vide hva meningen er med det....
Kan det virkelig kaldes en komprimering?

Kommentar
Fra : Sveda

Dato : 22-07-03 19:09

dinah, jeg aner faktisk ikke hvad funktionen er beregnet til, har kun brugt den en gang ved en fejltagelse
apparatet tager 16 fotos lige efter hinanden og lægger dem i en ramme, man kan ikke fjerne de dårlige fotos, så for mig
at se ere funktionen ubrugelig

Kommentar
Fra : Dinah

Dato : 22-07-03 19:15

Ubruglig er da mildt sagt.... Jeg glæder mig til at høre hva de siger ude hos Medion... De bad jo om at få kameraet ind...

Kommentar
Fra : Sveda

Dato : 22-07-03 21:05

Jeg har til gængæld haft nogle mystiske episoder hvor kammeraet frøs fast, dvs at man kunne ingenting, heller ikke slukke kammeraet, den eneste udvej var og tage batterierne ud, hvorefter alt var normal igen, jeg har ikke købt mit i aldi men electronic world til 4500 kr, men jeg ved godt aldi har haft dem på tilbud.
Min er model MD9725

Kommentar
Fra : Dinah

Dato : 22-07-03 21:11

Konklusion: det er et lortekamera! Dog har jeg fået en masse gode billeder, af motiver der var stillestående... Det er det perfekt til Nu bliver det spændende at se hva de siger ide fra Medion.

Urghhh... har du givet 4500 for det? Jeg gav "kun" 3000 kr.

Kommentar
Fra : Sveda

Dato : 22-07-03 21:34

Ja det er rigtigt, jeg ved godt aldi har haft det på tilbud, så du har egentligt gjort et godt køb.
Jeg syntes nu egenligt at det er et godt kamera til pengene, den tager ialtfald virkelig gode fotos, hvilket nok har med de 4,1 M picsels at gøre.
Der skal så også siges at til de 4500 kr fik jeg også det største memory kort med der vist normal koster 5- 600 kr
så forskellen er måske ikke så stor.

Kommentar
Fra : jytteras

Dato : 22-07-03 21:59

Jeg er også ejer af et sådant digitalt kamera indkøbt i Aldi og mit kamera vælger også at samle alle 16 billeder i en og samme ramme og det er ganske ubrugeligt.

Jeg håber du giver os løsningen her, når du får et svar retur

Kommentar
Fra : Dinah

Dato : 22-07-03 22:18

Jytteras... jeg skal nok skrive deres forklaring her, når den kommer.

Sveda, der fulgte 128 Mb CF kort med til mit. Jeg syndes også det var et godt køb, dengang. Men jeg kan ikke bruge det til det jeg gerne vil bruge det til. Billeder med bare en lille smule bevægelse, bliver rystede!

Accepteret svar
Fra : Sveda

Modtaget 20 point
Dato : 22-07-03 22:34

Ja så må jeg sige det er et godt køb, Jeg har dog ingen problemer med bevægelige mål, alle mine bileder bliver simpelt hen perfekte, jeg har haft kameraet siden februar i år.
altså med hensyn til skarphed m.m
men måske er det et instillings spørsmål, jeg har generelt min instillet på auto focus

Kommentar
Fra : Dinah

Dato : 22-07-03 22:40

Gad vide om jeg har haft det.... Jeg kan da ikke huske det menupunkt.. (og kan jo af gode grunde ikke tjecke det nu). Det kan også være de finder en fejl på mit camera, derinde på værkstedet. De andre billeder vi har taget med det, er blevet fine. Jeg har dog planer om at købe et nyt digital camera, jeg kan bare ikke finde ud af hva jeg skal købe. Det er en jungle!

Kommentar
Fra : jytteras

Dato : 22-07-03 22:51

Bortset fra at kameraet ikke kan optage små filmsekvenser, som jeg troede det kunne synes jeg det tager nogle utrolig gode billeder.

Jeg opdrætter hunde og har derfor tit brug for at tage mange billeder og sorte hunde er ikke det nemmeste at fotografere, men dette kamera kan tage nogle endda særdeles gode billeder selv af de sorte hunde.
Og til prisen kan man vel ikke forlange urimeligheder ............ men følger gerne med i hvordan det går med dit serviceeftersyn.

Kommentar
Fra : perchris

Dato : 27-07-03 14:59

Jeg har brugt funktionen med alle billederne i det samme billede med stor succes på
stillestående motiver, hvor jeg har flyttet rundt på lyskilden eller gradvist reguleret
på lampens lysstyrke. Derefter har jeg klippet det bedste af billederne ud.
MVH Per

Kommentar
Fra : jytteras

Dato : 29-07-03 01:34

Hej Per

Hvis jeg forstår din kommentar korrekt, så bruger du et billedbehandlingsprogram på computeren til at klippe det bedste af billederne ud????

Men hvad er så fordelen, du kunne vel lige så godt have taget 16 enkelt billeder, hvor lyskilden var blevet flyttet?

Kommentar
Fra : Dinah

Dato : 29-07-03 10:29

Jeg synes nu også det lyder ubrugligt. billederne bliver jo små, når man klipper dem ud. Små er jo = dårlig kvalitet... Jeg har ikke hørt noget med mit kamera endnu.. Det er stadig på ferie hos Medion!

Kommentar
Fra : klesiewicz

Dato : 20-08-03 09:45

Jeg prøvede at køre en serie billeder, men de blev gemt som enkeltbilleder. Det har dog slået mig at der er visse uoverensstemmelser mellem kameraet funktioner og beskrivelserne i vejledningen. Det kan være at der er blevet sendt kameraer på markedet med forskellige software-versioner. Det komprimerer bla. også billederne mere end beskrevet i vejledningen. Jeg fandt den vejledning fra Samsung-versionen som svarer bedre til kameraets funktioner. Den er sjovt nok på det dobbelte antal sider. Det sælges også under navne som Shamax og Jenoptik. Det er vist nok Jenoptik der er den entlige producent.

Kommentar
Fra : uller

Dato : 08-09-03 07:20

Medion, Dantax, Horizon og andre lign. kameraer er i virkeligheden eet og samme fabrikat. Prøv at gå ind på dette site.
www.skanhex.com. Her er alle modellerne repræsenteret. Jeg tvivler på at Medion kan reparere det pågældende kamera, du får sikkert et andet............
ulrik

Kommentar
Fra : Dinah

Dato : 18-10-03 11:50

Jeg lovede jo at fortælle hvordan eftersynet fik... De fandt ingen fejl på kameraet. Der fulgte ingen forklaring med til hva den "16 billeders" funktion skulle bruges til...
Elendig service... Men jeg bruger dog kameraet... Til absolute stillestående objekter...

Godkendelse af svar
Fra : Dinah

Dato : 18-10-03 11:52

Tak for svaret Sveda.

Kommentar
Fra : Sveda

Dato : 18-10-03 12:20

ja det må man sige, må nok fraråde andre at købe dette kamera, mit kamera er simpelt hen gået død så jeg må også til at sende mit ind for reklamation, jeg har siden da også haft billeder med utydelige fotos ( streger) på bevægelige mål.
nå kameraet er jo købt så det er lidt sent at være bagklog.
hilsen
sveda