/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Køb af videokamera - En jungle.
Fra : Dinah
Vist : 324 gange
20 point
Dato : 20-07-03 19:34

Jeg har overvejelser om køb af Digitalt videokamera. For en uerfaren som mig, er det en jungle at finde ud af hva der er brugbart og hva der ikke er.
Jeg er kommer frem til at jeg vil ha med in og out. Gerne USB udgang også.
Det betyder ikke så meget om Zoomen er 16x eller 22x.
Jeg har et absolut prismaksimum på 7500 kr. Gerne billigere.
Kameraet skal bruges til optagelse af heste i bevægelse. Evt. også indendørs.

Hvilket kamera kan i anbefale?
Jeg er interresseret i alle tips, ang. køb af videokamera.

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 30 point
Dato : 20-07-03 20:48

Hej Dinah
Det er næsten umuligt at råde folk med hensyn til videokamera.
Jeg kan give dig nogle råd:
Skal du bruge det indendørs uden at skulle rigge lys til skal det kunne optage ved 6-7 lux.
En del af kameraerne kan bruges som almindeligt digitalt fotoapparat og andre kan overføre billeder fra "filmen" til en memory stick. Så har du både videokamera og fotoapparat i et.
10-12x zoom er rigeligt, ellers kan du alligevel ikke holde det stille uden stativ.
Gå ind i alle de forretning der er hvor du bor og snak kamera ,det er en nem måde at blive klogere af.
Jeg har selv et Sony DCR-TRV355E som både kan køre analogt og digitalt.
Det synes jeg er et godt kamera og kostede for 14 dage siden 7.999 kr.
Det er iøvrigt mit tredie kamera, men det første digitale og jeg holder mig til Sony.
Du kan jo lige kigge på denne hjemmeside
http://www.sony.com/

Held og lykke
Mvh

Godkendelse af svar
Fra : Dinah

Dato : 25-09-03 14:11

Tak for svaret dabj.