/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Trådløst netværk - hvordan?
Fra : h_johansen
Vist : 452 gange
50 point
Dato : 20-07-03 16:47

I forbindelse med min studiestart i August, har jeg købt en bærbar comp. hos Dell som indeholder et såkaldt "Mini PCI Wireless Lan Intel Pro 2100" kort.

Min stationære pc er tilkoblet min adsl forb. med en Zyxel 642r router. Min plan er at anskaffe det nødvendige udstyr, så jeg kan komme på nettet overalt i lejligheden fra den bærbare.

Jeg skal jo have købt et access point, men hvordan bygger man overhovedet sådan et netværk op?
Er der nogle bestemte hardwaremærker der kan anbefales (eller det modsatte)?

M.V.H. Henrik

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 20-07-03 22:07

Snup du blot et Zyxel Zyair B-1000 Accesspoint og sæt det på dit net ved hub eller router. Det er ikke spor svært. Den medfølgende doku siger alt - Sikkerhedsmæssigt: Du bør vælge en 128bits krypteringsnøgle.

mvh
Jens

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 20-07-03 22:41

Der er INGEN installation nødvendigt, til en accespoint. Du smider den blot på dit netværk, på samme måde som du smider et netkort i din staionære. Det eneste du så skal, er at configurere dit trådløse nætkort, så det stemmer overens med dit nætværk. Jeg køre selv med det, i min bærbar og det er dælme lækkert. En accespoint, kan du typisk få for omkring 1000 - 1200,- Jeg købte selv min hos http://www.thansen.dk

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 20-07-03 22:57

Tja, Jeg tager 800 plus fragt for en Zyair B-1000

Kommentar
Fra : h_johansen

Dato : 21-07-03 08:58

Hmm, hvis jeg køber den der Zyxel B-1000, hvad gør jeg så med min eks. computer? Skal jeg så hen og købe trådløst netkort til den også?

Eller skal jeg måske købe en svitch af en art, sætte den efter min Zyxel ADSL router, bruge den ene port på access point og den anden port på at tilslutte min gamle computer direkte?

Det virker lidt bøvlet..... ville det ikke bedre kunne betale sig at købe f.eks. denne...

http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1824787893

..der er jo tilsyneladende alt i. Incl. den tidligere nævnte 128bit kryptering. Og så er den jo også rimelig billig....

M.V.H. Henrik

Kommentar
Fra : h_johansen

Dato : 21-07-03 11:16

Forresten... vil jeg kunne printer ud fra min bærbare, via det trådløse netværk, på laserprinteren tilsluttet min stationære pc..?

M.V.H. Henrik

Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 50 point
Dato : 21-07-03 17:19

Jo den der linksys kan du også udmærket bruge - Printer spørgsmål - Ja, du skal blot slå deling til på din stationære og dele printeren.

mvh
Jens

Godkendelse af svar
Fra : h_johansen

Dato : 21-07-03 17:34

Tak for svaret JensT Så ender det med jeg køber ovennævnte Linksys wlan router....

M.V.H. Henrik