/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Yamaha Axis Tun-Spørgsmål.
Fra : AbsoluteBaby
Vist : 562 gange
120 point
Dato : 20-07-03 16:02

Jeg har nogle problemer angående min Axis, som er en 96ér. DVS IKKE! den nye model :)
Følgende er på nu:

Polini cylinder kit, 47 eller 47,6 mm ved jeg ikke.
En større karburator, dellorto eller amal ved jeg ikke, kun at den har hjemmelavet manuel choker. m. 110 dyse
Nok en større studs så :P
Prestigio Tunudstødning.
Racer kobling. (siges der, ved jeg ikke)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mine problemer er disse:

1: Når jeg starter op, når jeg gasser stille og roligt opad, går den op i omdrejninger med bevæger sig ikke, pludselig når den rammer et punkt, nok 1/5 oppe i gassen, trækker den fuldstændig vanvittigt så man må læne sig fremad næsten.
Hvordan får jeg jævnet det ud? Er det trykfjederen?vario?dyse?Hvad gør jeg?

2: Når jeg har kørt et godt stykke tid, er den næsten ikke til at starte bagefter, jeg skal træde virkelig mange gange på kickstarteren, i forhold til den normalt starter på første gang når den er kold. Hvorfor????Hvad gør jeg?

3: Når jeg har kørt et godt stykke, og jeg gasser ned fordi det er rødt f.eks, men det bliver grønt igen mens jeg kører og jeg så gasser op igen, så er det som om den ikke er specielt villig til at komme op i omdrejningerne igen, hehe..den kommer da, men den brokker sig da lidt. (Det er kun når jeg allerede er oppe i højre omdrejninger)

4: Igår ville jeg skifte til en anden potte, som også er en Prestigio jeg har liggende, bare MEGET pænere, men da jeg satte den på, larmede den meget mere, så tog jeg pakningen fra den anden og satte i og så på med den igen, stadig larmede, så satte jeg den gamle på igen, lød fint (larmer altid lidt men :D!!).
Hvorfor dette? Hvad gør jeg? Jeg vil jo gerne have den nye på?

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 20-07-03 22:23

1. Et koblingsproblem
2 og 3 - for fed blanding - Find en indstillingsanvisning til kaburatoren
4. Hvis eller der er tæt ved udstødningsmanifolden, så larmer en udstødning det en udstødning skal larme - Nå, Måske kan du få etn anden i´ndsats til Prestigioen.

mvh
Jens