/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Fladskærm - hvad skal jeg gå efter?
Fra : hojriiskim
Vist : 433 gange
5 point
Dato : 20-07-03 13:34

Er der nogen der kan fortælle mig hvad man skal gå efter når man skal købe fladskærm?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-07-03 14:06

Hvis du har eller påtænker at bruge win2000 ell. XP.
Hold øje med om der virkelig er en driver til skærmen, ellers kan det blive noget bøvl, at rode med.
Emesen.

Kommentar
Fra : MaF1a

Dato : 20-07-03 15:03

Hvad skal du bruge din skærm mest til, spil, arbejde eller andet?

Accepteret svar
Fra : ptf

Modtaget 5 point
Dato : 20-07-03 18:45

Hvis du har tænkt dig at bruge skærmen til spil, så skal du være opmærksom på opdateringshastigheden på skærmen. Den skal som minimum have en opdateringshastighed på 25 ms. Derudover skal du holde dig væk fra skærme med mindre synsvinkel end 140 grader, kan skærmen ikke klare dette er den ikke pengene værd. Langt de fleste fladskærme er ikke hurtige nok til spil som f.eks. nhl 2003, unreal tournament osv. Samsung SyncMaster er mellem et af de bedre valg af fladskærme. De er hurtige nok til de fleste spil, og så er de også i en overkommelig prisklasse. Prisen på f.eks. en 17" Samsung SyncMaster ligger mellem 4.000 og 5.000.

Hvis du ønsker en flad skærm med roligt billede, så prøv evt at kigge efter en LG Flatron skærm. De fylder meget, men til gengæld for du en skærm der kan klare spil i højeste tempo, og et skærmbillede der i stabilitet saktens kan måle sig med en fladskærm.

Kommentar
Fra : Horror_Byte

Dato : 21-07-03 21:00

Jeg overvejer at købe en fladskærm men er lidt i tvivl om de nu er gode nok til spil, jeg spiller stort set alle genre.

Jeg har har kigget på disse 2 Acer AL732 Size: 17" LCD TFT (17" viewable)
Max Resolution: 1280x1024@75Hz
Response Time: 16ms
Dot Pitch: 0.264
HSF: 30-81kHz
VSF: 56-76Hz
Regulations: TCO99
Warranty: 2 Years
Producent varekode: ET.73205.002 og

Samsung syncmater 191T Size: 19" LCD TFT (19" Viewable)
Max Resolution: 1280x1024 @85Hz
Response Time: 25ms
Dot Pitch: 0.29
HSF: 30-81KHz
VSF: 56-85Hz
Regulations: TCO99
Warranty: 3 Years
Producent varekode: GH19PSAS

jeg hælder meget til Acer, men vil gerne have en 19T også er der næsten kun samsung, men de 25 ms får mig til at tvivle.

Kommentar
Fra : lalu

Dato : 15-09-03 16:40

Hvilken skærm er bedst til videoredigering En CRT skærm eller en TFT skærm?

Godkendelse af svar
Fra : hojriiskim

Dato : 13-08-05 21:38

Tak for svaret ptf.