/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
IEXPLORE.EXE har fundet...
Fra : Keyvan2002
Vist : 716 gange
100 point
Dato : 20-07-03 11:28

jeg ved ikke hvorfor hver gang jeg åbner tre eller fire hjemmesider på en gang få jeg dette her medelse og bagefter lukker alle åbnede vinder på en gang.

" IEXPLORE.EXE har fundet en fejl og afsluttes. Vi beklager ulejligheden.

Hvis du var midt i noget, har du muligvis mistet de oplysninger, du arbejdede med. "

jeg bruger windows XP, jeg har 384 ram, jeg bruger Internet Explorer 6.

er det noget som kan hjælpe mig med at finde løsningen ?

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 20-07-03 11:36

> Keyvan2002

Jeg har samme problem, og tror at det har noget at gøre med en virus, som Franksp beskriver i dette link:

http://www.kandu.dk/dk/tip/4601

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 20-07-03 11:56

hmm. Jeg havde samme problem da jeg brugte win98.
Jeg fandt ud af at løsningen for mig var at frigive noget mere plads på den harddisk, hvor iexplorer ligger -for de fleste personer er det c:\
Problemet var at iexplorer gemmer de steder man har besøgt på internettet i c:\.....\Temporary Internet Files
og glemmer man at ryde ud i dem, kan harddisken måske godt blive lidt fyldt i baggrunden når man arbejder.
Et "fif" kan være at gå ind i: tools-> internet options-> temporary internet settings og sætte størrelsen lidt ned på den harddiskplads man ønsker at afsætte.
Jeg ved dog ikke om det kan hjælpe Jer, men det er om alle omstændigheder en god ide ikke at have for meget liggende på c:\ - drevet.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 20-07-03 12:11

Hej keyvan og Ram2

Hvis I ikke har andre problemer med computeren, er jeg helt sikker på,
at der ikke er en virus på spil - hverken den af Frank beskrevne eller
nogen anden.

Har I tjekket jeres systemressourcer?
De kan godt være i bund, selv om der stadig er ram nok at tage af.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 20-07-03 12:14

Problemet med for få systemressourcer løses ved at genstarte computeren.
Men prøv lige srhansens forslag først.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 20-07-03 12:19

>Rellom

Det sker også når jeg lige har startet mask. det må da være lige så godt som at genstarte, eller???

Jeg har en engelsk ordbog, som jeg ofte kalder frem, når jeg arbejder i Word. I samme øjeblik jeg kalder den frem, så dukker den dialogbox op, som Franksp beskriver i sit tip.
Jeg trykker så nej til at sende fejlmeddelelse, og derefter forsvinder det hele ,incl. det word dokument jeg arbejdede i. How - What??

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 20-07-03 12:27

Hej Ram2

Det lyder ikke godt. Så er dit problem større, end at IE6 bare lukker
ned, når man har flere vinduer åbne.

Har du afprøvet srhansens forslag?

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 20-07-03 12:50

NB! Hvis du ikke har aktiveret en mail med flg. indhold i adressefeltet
"Symantec: New Serious Virus Found", så har du helt sikkert ikke
fået den omtalte virus. Hvilket også ville have lavet betydeligt
større problemer på computeren, end du trods alt har.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 20-07-03 12:58

>Rellom.
Jeg er og blir' "Knapspasser", og har før lavet mere rod end det jeg prøvede at reparere, så jeg afventer lige at der kommer en ekspert til huset senere i dag.

Jeg er slet ikke til sindsoprivende oplevelser i dag. Jeg har en døende gl. ven i Pc rummet, og må indtage nervegift, for at dulme sorgen.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 21-07-03 15:16

Det kan også være noget spy eller bot.
http://security.kolla.de/ tag Main app nederst til højre

Prøv også med Adware fra Lavasoft-deres side virker ikke lige nu.
Hilsen: Lengberg

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 21-07-03 15:16

Det kan også være noget spy eller bot.
http://security.kolla.de/ tag Main app nederst til højre

Prøv også med Adware fra Lavasoft-deres side virker ikke lige nu.
Hilsen: Lengberg

Kommentar
Fra : Keyvan2002

Dato : 23-07-03 16:43

jeg har haft store problemer med at komme på nettet og ved ikke hvad er årsagen til det. det er blevet sådan at jeg kan komme på nettet sommetider når, computeren giver mig lov til det. jeg venter stadigvæk på om nogen kender til løsningen.

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 23-07-03 17:28

Det kan være en systemfil det er galt med.
Prøv at kør: sfc/scannow, husk at have xp cdén i drevet.

Kommentar
Fra : Keyvan2002

Dato : 28-07-03 23:03

jeg kan ikke køre sfc/scannow selv om jeg jeg har xp cden i.

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 29-07-03 06:06

Prøv at skriv sfc /scannow -mellemrum imellem sfc og /
du kan evt. prøve fra kommandoprompt

Accepteret svar
Fra : Thore

Modtaget 100 point
Dato : 07-08-03 16:34

Jeg vil lige sige, at jeg har haft nøjagtig det samme problem, men efter jeg installerede Lavasoft Ad-aware (som fandt en masse skidt) kører det igen som det skal. Så prøv det!

Godkendelse af svar
Fra : Keyvan2002

Dato : 09-08-03 00:33

Tak for svaret Thore.
Jeg har install. Lavasoft Ad-aware og det er blivet bedere.

Kommentar
Fra : kruber

Dato : 07-02-04 12:58

Hej. Jeg kunne godt tænke mig at høre Hvorfor der altid kommer ( iexplore.exe) har genereret en fejl og likkes af windows, hver gang jeg prøver at åbne et billed. også på internettet. Er der nogle, der kan hjælpe.?