/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
omlægninger her på kandu
Fra : skingur
Vist : 353 gange
5 point
Dato : 20-07-03 09:31

Hej...hm, ved ikke om dette skulle være skrevet under "kandu", men se det som en lejlighed til at smalltalke om emnet...

Loadingtiden er jo forbedret en hel del, kattegruppen er blevet opdateret...men er der sket andre spændende ændringer herinde?

mvh Christina

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 15 point
Dato : 20-07-03 09:48

Det med loadtiden har jeg ikke bemærket. Jeg synes det ligner sig selv, men jeg har heller aldrig haft problemer med loadtid. Jeg har bemærket det efterhånden er sjældent at kandu.dk er nede. det er positivt

Noget nyt? næe.... ...øh... Det sku' da lige være at jeg har tilføjet et Gruk i min profil

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 20-07-03 10:10

Ja øv

Jeg havde netop skrevet en mindre roman til et af spørgsmålene, men da jeg trykkedes send.....
Ud over dette, har jeg ikke oplevet nogle ændringer

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 20-07-03 10:19

Har oplevet det samme som srhansen. Det er træls, når man har skrevet en længere kommentar, trykker send, så sker der bare ikke mere. Surt show.

MVH

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 20-07-03 10:26

jeg har skrevet flere indlæg til NG`en (heste)..og der står ganske vist at det kan tage et par minutter, inden de ryger derud, men nu er der gået en time....

Christina

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-07-03 10:39

Har også oplevet det og har nu gjort det til en vane, når jeg skriver længere kommentarer, at skrive dem i notesblok. Jeg kopiere dem så over og sender. Når det ikke frem? Ja så, prøver jeg bare igen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-07-03 10:55

Jo forresten; når jeg går ind i min historik er der nogen steder kommet en 'HOT' mærkat ud for nogle spørgmål og tip. Hvorfor det ved jeg ikke. Det har måske noget at gøre med, hvor mange der har deltaget/læst det ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 20-07-03 11:04

>skingur

De indlæg du har skrevet om heste, og som går over DK.News tager nogle gange lang tid. Det har Kandu ikke noget med at gøre.

Med hensyn til at man mister noget man lige har skrevet, så har jeg vænnet mig til hvergang (ikke små indlæg) at skrive det i et worddokument først. Det er så kreperligt, at det pludselig smutter, fordi der er "rod" på Kandu.

mvh
Ram

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 20-07-03 11:16

Hej Ram og molokyle
Den vane med en anden editor har jeg også taget til mig, men nogle gange vil man blot skrive en linie eller to og så tager jeg chancen. Når så kommentaren udvikler sig, plejer jeg at markere alt teksten og vælge copy. Så ligger den om ikke andet i mit clipboard. Engang imellem smutter den dog og det gjorde den i går
Måske burde man lave en Kandu editor ??

mvh srhansen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-07-03 11:39

-> molokyle:

Jeg tror at den "HOT" mærkat fremkommer efter at et spørgsmål/svar er afsluttet og andre køber sig til "tråden". God fornøjelse til Grøn Koncert. Det bliver en hed oplevelse. 30 grader i skyggen.

-> skingur:

jeg har ikke lagt mærke til nogen forandring.

sommerhilsen ans

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 20-07-03 11:46

Nårh ja, "Hotten" kommer når mange brugere (hvor mange ved jeg ikke) har læst spørgsmålet

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-07-03 11:54

Jeg syntes den er blevet hurtigere.
Sende kommentar-åbne nyt spørgsmål-glo på en anden kanduside- næsten på een gang, og det endda med laveste adsl opkobling. Men som regel sikrer jeg mig da også med en markering>h-klik>kopier> og lader den hænge til alt er gået godt. Det også lade sig gøre mens man er ved at "sende"
Emesen.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 20-07-03 11:54

Hej.

Det giver bare ikke nogen logisk mening.

Jeg har i sp: http://www.kandu.dk/dk/spg/17448 haft 8 indlæg, incl. selve sp. Der blev svaret på 6. indlæg.

Der er overhovedet ikke nogen, der har købt sp. som var en "pointgave" til Franksp, for et godt tip. (Lad forresten derfor være at købe det).

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-07-03 11:59

Ram2!
Det var gratis, at få lov til at kigge.
Emesen.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 20-07-03 12:03

>Emesen

Nå, hvordan kan det mon være, den er da ikke så gammel. Jeg kan i øvrigt ikke finde ud af de regler, der hersker omkring spørgsmål der købes. Man kan højest få 50 % tilbage. Når man så har fået dette, skal øvrige interesserede så stadig betale?? Til hvem??? Kandu.

Hvor gamle skal sp. være, før der er gratis adgang.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-07-03 12:10

Jeg mener sp. er frigivet efter 50% "betaling"
Emesen.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 20-07-03 12:17

->Emesen ja, men alle gamle besvarede spørgsmål er også gratis at læse er de ikke ? Jeg tror også der ligger en tidstermin, mener at have læst engang at den er 1mdr. Jeg kan dog ikke finde noget om det.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-07-03 12:18

-> ram2 jeg skal da betale 5 point for at læse det. Følger din opfordring til ikke at købe det.

-> emesen har du tidligere selv købt svaret?

mvh ans

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-07-03 12:22

Øh - det kan jeg ikke huske, så det har jeg nok. Jeg køber så meget, og har næsten ingen point.
Emesen.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 20-07-03 12:25

>Ans.

Så forstår jeg ikke en sk...Emesen har nok fået mimrekort efter han blev 60, med gratis adgang til lukkede sp.

Nej Ans du skal ikke købe det. Det er simpelthen bare en tak for et, efter min mening, godt tip.

Og den med at der er gratis adgang efter 1 md, tror jeg ikke på. Der er mange sp. hvortil der kræves betaling, og de er af en karakter, som indikerer at der burde have været 5 købere, men det skal jeg lige tjekke.

Ram

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-07-03 12:30

Ja det er et gratisåbnekandumimrerekort.
Emesen.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 20-07-03 12:35

Ja det med 1 md. passer ikke ! Har lige checket.
Jeg kan dog ganske gratis åbne 10 fortløbne spørgsmål gratis i kategorien browser . fra d.15/5 og bagud og dem har jeg ikke købt alle sammen. Jeg tvivler også på at de alle er blevet købt for 50% af spørgsmålets værdi.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 20-07-03 12:37

Jeg har lige tjekket disse 3 sp. De er alle købt af mindst 5 brugere. Er de gratis tilgængelige??

Ram

Fødselsdagsgave til Emesen
http://www.kandu.dk/dk/spg/18752

Så er der dobbelt op Summer
http://www.kandu.dk/dk/spg/18671

Piercing og loven. Hvad er tilladt?
http://www.kandu.dk/dk/spg/17783

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-07-03 12:38

-> ram2 du har da fået en "HOT" for det spørgsmål.

-> emesen klik på vis alle emner dernæst MS Windows, så kan du bladre lidt i besvarede spørgsmål.
Hvis du ser en lille "pose" penge ud for det spørgsmål. som ram2 stillede, så har du betalt.

mvh ans

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-07-03 12:39

Det med at miste sin skrevne tekst... ja det er eller men der er en lettere løsning (bruger den selv).
Når I har skrevet jeres indslag, så tryk Alt+A så opmærker I hele teksten (li'som i Word og andre programmer). Herefter trykker I Ctrl+C og hele jeres tekst er i clipboard, altså skal man bare trykke Ctrl+V hvis skidtet skal kopieres ind igen, eller man er blevet smidt af gyngehesten.
Hygge...
Søren - som skal hjem om 4 dage

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 20-07-03 12:40

Nix, de koster allesammen at se - måske emesen kan se dem gratis

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 20-07-03 12:44

>Ans.

Når jeg kigger i min historik er der ikke HOT på de 3 sp. jeg angav som eksempler.
Det kunne tyde på, at der er noget galt hos Kandu.
Eksempelvis har der ligeledes tidligere været drøftet stjerner over login navn. Jeg har _aldrig_ set en stjerne???

Ram

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-07-03 12:45

Jeg kan læse "Så er der dobbelt op Summer" gratis.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 20-07-03 12:48

Okay.
Og srhansen skal betale - det er dæleme uretfærdigt. Du er sikker på, at du ikke har købt sp. tidligere??

Ram

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-07-03 12:49

Når jeg kigger på spørgsmålet 17448, det var det, som emesen kunne læse gratis, så har du fået en "HOT"

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 20-07-03 12:50

>skingur.

Det er da godt du stillede dit sp. i smalltalk, for det er da drejet noget væk fra det oprindelige.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 20-07-03 12:53

>Ans.

Det sp.17448, glem det. Det er ikke købt af 5 brugere
Kig på de 3 jeg har som eks, og se om du kan komme gratis ind. de er alle købt af mindst 5 brugere.

Ram

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-07-03 13:06

18671 har jeg tidligere købt mig svaret til. Så derfor kan jeg se det. Tror at emesen tidligere har købt sig til svaret på spørgsmål 17448. De 2 andre eksempler ud af de 3 kan jeg kun se, hvis jeg betaler. Men det gør jeg ikke, har betalt 50 point for spørgsmål 18671.

mvh ans

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 20-07-03 13:12

>Ans.

Det er altså ikke en opfordring til at købe, det er udelukkende for at afdække mysteriet om tilgængeligheden til de forskellige sp.

Det er klart at du kan se sp. hvis du tidligere har købt, men der burde så også være en ikon med nogle mønter ud for sp. i din historik.
Det er da sandsynligt, at Emesen tidligere har købt sp.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-07-03 13:13

Jeg tror nok at hvis jeg læser den accepterede kommentar inden en time, så er det fortsat åbent for mig.
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-07-03 13:19

Under mine købte sp.
38 21/06 50 "hot" Til Frank SP MS Windows
Der røg mit m-kort
Emesen.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 20-07-03 13:21

Nåååe ja. Det kan da være en mulighed.

Det kunne de, Kandu, godt tage at redegøre lidt for.

I øvrigt vil jeg da foreslå at vi omgår Kandu's tåbelige system, med at man fortsat skal betale, når der har været 5 inde og købe. Der er da ingen mening i, at nogen skal af med deres Sp.Point, når ingen andre får dem.

Det kan jo gøres ved ,at man opretter en smalltalk til 1 point, og anmoder "sp. stiller om vedkommende vil kopiere svaret ud i denne tråd.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-07-03 13:21

Jeg tror at nogle af ikonerne er det kun brugeren selv som kan se. F.eks: postbudet, som betyder at du har stillet et spørgsmål. Hvis du køber et spørgsmål, så tror jeg ikke at andre burgere kan se det.

Jeg ved godt at det ikke var en opfordring til at købe svar

ans

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 20-07-03 13:22

>Emesen.

Ram

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-07-03 13:28

Ram2
Hvor har du det fra Frankie. Det tip med media Player var rigtig godt
Ram2
Frankie.
Ved du om man, når man har lavet en afspilningsliste, kan få spilletiden oplyst for det samlede antal numre der ligger på listen?
Fransp
Til ram2
Det har jeg fra bladet Computer World som jeg får på min arbejdsplads.
Nu ved jeg ikke om du gør nar af mig???, det tror jeg egentlig du gør, for man kan ikke se det på afgivne stjerner. Det er bare OK. Det kan være der er andre der kan bruge det. Jeg lavede det såmænd i en god mening.
Ram2
Frankie. Nu må du holde op med at være paranoid. Jeg MENTE det. Jeg har klikket ind på dit tip mindst 25 gange for at få lov til at afgive flest mulige stjerner.
Ram2
Der kommer så meget ragelse på Tips & Tricks, så er det befriende at se et godt tip for en gangs skyld. Derfor satte jeg en lille pointgave på, som du skal ha'.
Jeg har allerede installeret det
Franksp (5stjerner)
Jeg er sgu ikke paranoid, men da jeg ved du godt kan ha' lune, kunne du godt ha' fundet på det, og det er også bare OK. Jeg har aldrig noget mod en "kammeratlig" dril. Ram, nej jeg har ikke selv haft tid til at afprøve programmet, men læst artiklen i nævnte blad. Mit job som fællestillidsmand, krævede pludselig møder i København 3 dage i denne uge, og om 2 timer, ta'r min kone og jeg på ferie i Løkken, hvor vi har lejet en rigtig dejlig luxus-ferielejlighed for en uge. Vi kunne desværre ikke få den længere.
Ram2, kan du nu passe godt på KANDU, den uge jeg er væk, og ha' iøvrigt selv en god sommerferie.
Ram2
Tak i lige måde og god ferie.

PS. I skylder mig nogle købepoint.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 20-07-03 13:40

Hvis du kaster dig over kopibranchen, som fast "indtægtskilde" må du selv holde regnskab med hvem der skylder dig.

Det kan måske blive nødvendigt med en Incasso afd.

Ram

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-07-03 18:21

Home... home again, I'd like to be here when I ca.a..aaa..an !
Pink Floyd from; Wish You Where Here !

skingur -> FED koncert og KOLDE fadøller... Kan.duuuuuuuuuuuuuu...................!!!! 'Mew' og det hele... ! Masser af 'boller' : Ingen suppe

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 20-07-03 22:47

øv, gid jeg var lige så selskabeligt overrislet som molokylet!!!!

Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 04-08-03 22:42

jeg har heller ikke helt check på point-givningen, hvad med et klart budskab fra (hovedkontoret) så vi alle kan være med, ( hvornår vinder jeg jordomrejsen?)
Mvh. la.

Godkendelse af svar
Fra : skingur

Dato : 21-08-03 09:01

hej molo...rydder lige op i gamle spørgsmøl....