/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Works 7.0 - Noget værd..????
Fra : h_johansen
Vist : 452 gange
50 point
Dato : 19-07-03 18:39

Hejsa!

Jeg har lige bestilt en bærbar computer hos dell, i anledning af min studiestart i næste måned. Med denne bærbare følger Microsoft Works 7.0...

Hvor godt er tekstbehandlingen og kalenderdelen i Works? Hvis ikke det er for godt kunne det jo være man skulle overveje at købe en studielicens til Office XP Std. Der er jo en ful version af Word og Outlook med, og den koster trods alt "kun" onkring 1000kr, det er jo til at overkomme.....

M.V.H. Henrik

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 19-07-03 19:56

Det er jo en smags sag ...
man skal lige vende sig til works hvis man kommer fra word men det har de samme funktioner.
jeg har ikke haft problemer med det ud over lige det der med at spørge andre om hjælp med en funktion, det må man selv lede efter i hjælpe filen. kalenderen kan jeg ikke udtale mig om bruger stadig den på lille tygge papirs bog og tegne redskaber ... men jeg vil gætte på at den kan det samme som de andre

mvh
Phylock`

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 19-07-03 20:34

Undervisningsudgaven af Office skulle da gerne være lidt billigere end kr. 1000,-

Hvis du mener at du har råd til at købe den med det samme skulle du ta' og gøre det - det vil du blive glad for på længere sigt - også når der skal udveksles opgaver og lave gruppearbejde - de fleste kører jo med Word og Excel - lovligt eller ulovligt....

Go' fornøjelse

Mvh

Kommentar
Fra : h_johansen

Dato : 19-07-03 20:46

Hej knajegik!

Har lige været på edbpriser.dk..., det billigste sted at købe en studielicens til OfficeXP koster den 1004kr

Kan Word indlæse Works filer, og hvad med omvendt?

M.V.H. Henrik

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 19-07-03 22:04

Ja, du kan godt importere filer begge veje, men man kan ikke altid være sikker på at al formateringen følger med.

Sidst jeg så en studie/undervisningsudgave af Office kostede den ca 7-800,- MEN det kan jo ha været ved køb af pc samtidigt (?)

Mvh

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-07-03 07:12

Skriver og ekspoterer i Word format og kan så og sige det samme som office med nogenlunde den samme interface.

http://ooo.chbs.dk/hent-ooo

Manse9933 (gratis)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-07-03 07:19
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-07-03 11:38

Office 2000 er lige så god som off XP. Og den er vist billigere.
Emesen.

Kommentar
Fra : h_johansen

Dato : 21-07-03 17:31

EMESEN: Man kan da ikke købe Office 2000 nogle steder længere..., eller kan man?

MANSE9933: Jeg bryder mig ikke om Openoffice/Staroffice... desværre!

M.V.H. Henrik

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-07-03 17:52

Ja - det ved jeg ikke for jeg har haft den meget længe.
Men den er rigtig god.
Jeg har prøvet office XP, men den er lidt for flot til mig. Jeg vil bare bruge programmerne word/exel/powpoint/access/frontpage og de er gode.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : kanjegik

Modtaget 50 point
Dato : 21-07-03 18:45

Hej igen j_johansen

Det er fuldstændigt hip som hap om du får fat i Office 2000, Office 2002 eller Office XP - til dit brug - du skal udelukkende gå efter prisen.
Hvis du vælger nogle af "gratisløsningerne" kan du lige så godt køre med Works....

Jeg skal gerne lige checke i morgen med min edb-leverandør om priser - det var vist der jeg så prisen sidst.....

Mvh

Godkendelse af svar
Fra : h_johansen

Dato : 23-07-03 11:03

Tak for svaret kanjegik

Du er da velkommen til at tjekke prisen hvis du har lyst, et godt tilbud er nu aldrig af vejen....

M.V.H. Henrik

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 23-07-03 11:16

Jeg checkede prisen i går - og desværre havde han ikke flere til den billige pris - det var noget med en kampagne sidste år. Så han var helt oppe i 1299,- for XP, std. - og det er jo ganske uinteressant....

God vind med studierne

Mvh