/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
Pc fryser igen igen
Fra : Lrd
Vist : 608 gange
100 point
Dato : 19-07-03 15:05

Pc fryser igen igen 60 point fra lrd
Jeg har et gentagen problem med min skide pc som jeg bare ikke kan få løst!

Mens man sidder og bruger den har den med at fryse og derefter genstarte med blå skærm! Det ytre sig altid ved at musen fryser.

Efter en par forsøg hvor jeg genstarter den starter den op igen. Kikker jeg i loggen står der:

Registreringsdatabasen for brugeren XXXX blev gemt da et program eller en tjeneste brugte den da der blev logget af. Den hukommelse der blev brugt af brugerens registreringsdatabase er ikke frigjort. Registreringsdatabasen fjernes når den ikke længere er i brug. Det skyldes i de fleste tilfælde tjenester der køre som brugerkonto. Forsøg at konfigurer tjenesterne til at køre enten i localservice eller networkservice.

Tror dog ikke dette hænger sammen med problemet men ved det som sagt ikke.

Mit system:
Amd 2000 Xp+
Mobo: ECS K7S6A ATA 100 SIS audio DDRPC2700 (333mhz)
Ram: DDR 512 2700
Keyboard: Logitech cordless
Mus: Logitech optisk mouseman

Er det andet du/I skal vide råber I bare op.
Ville blive hammer glad hvis dette problem snart kunne løse da det er et gentagen problem og det eneste problem jeg har på min pc!

Mvh Lrd

Kommentar
Fra : Lrd

Dato : 19-07-03 15:12

Ups grafikkort er Geforce 4 ti 4200 med driver 44.03

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 19-07-03 15:29

Umiddelbart er det en klassiker ved defekte/løse RAM eller for varm CPU.
Jeg går ud fra at det er samme pc som du tidligere beskrev havde en CPU-temp. på 40 grader - så vi udelukker det med varmen.

Jeg hælder mest til at den er gal med RAM - specielt hvis du skal bruge et par forsøg når du starter den op igen. Har du checket om dine RAM sidder godt nok på bundkortet?
Det bedste ville være hvis du kunne checke med andre RAM.

Mvh

Kommentar
Fra : Lrd

Dato : 19-07-03 15:36

Det er ikke mine RAM for har forsøgt med andre.

Kan det skyldes drivere til Logitech udstyret??

Kommentar
Fra : Lrd

Dato : 19-07-03 16:00

Jeg testede med sandra og den fandt kun to fejl!

Mainboard: Warning W2545-largde memory modules should be registred ???

DirectX information:
Error IPX-forbindelsen til directplay version

Siger det jer overhovedet noget??

Accepteret svar
Fra : oldwiking

Modtaget 100 point
Dato : 19-07-03 17:19

Kan også være at din mus eller dit tastatur har et problem " intermittente gentagene interupts eller speciel for musen en ikke fuldendt tranmission sequens" som fører til et stack overrun og eller invalide parametere
Specielt kan musen være slem idet den sender en 3 byte code sequens bare man nyser eller ryster på hovedet.
de sidste 2 bytes er en 2 complements horizontal/vertical antal af mouse steps. Går en af disse tabt i overførslen så kan den næste sequens erstatte det tabte og medføre en invalid information som i værste fald kan forårsage at en genstart kan provokeres.
Tastatur og mus protokollen er ikke særlig fejl tolerant og en recovery er meget afhængig af Direkt X versionen.
Mvh OW

Kommentar
Fra : Lrd

Dato : 19-07-03 17:57

hvad er rådet så

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 19-07-03 18:11

sørg for at din Direkt X er den højeste version 9.0A
Tag forsøgsvist et andet tastatur og eller en mus i brug
Mvh OW

Kommentar
Fra : Lrd

Dato : 19-07-03 19:00

har du et link til den

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 19-07-03 19:21
Kommentar
Fra : Lrd

Dato : 19-07-03 19:29

Nu er jeg oz dummere end dum!

Har selvfølgelig den version :(

Godkendelse af svar
Fra : Lrd

Dato : 20-07-03 17:23

Tak for svaret oldwiking.