/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Anders Jensen Huus
Fra : agerlund
Vist : 594 gange
130 point
Dato : 19-07-03 11:04

Anders Jensen kaldet Huus. født ca. 1770 i Brovst. evt af Jens Nielsen
og Maren Andersdatter. Men jeg er ikke sikker.
gift 7-8-1807 Aaby med Maren Andersdatter født 1777 V.Hjermitslev af
Anders Bollesen og Maren Marcusdatter eller Mathiasdatter.
hun døde 7-7-1863 Vedsted. han døde29-8-1855 Vedsted.
Er der nogen her i NG. der kan bekræfte at det er de rigtige forældre.
Venlig hilsen Grete Skatka

Kommentar
Fra : S.B.L

Dato : 20-07-03 13:04

Her er en side hvor du kan se lidt om familie forholdene:
http://home.worldonline.dk/skusanne/Datas/per00027.htm#0

MVH
SBL

Kommentar
Fra : agerlund

Dato : 20-07-03 20:02

Tak for henvisningen. MEn jeg tror ikke den har relationer til den Anders Jensen Huus, som jeg efterlyser.
i fkt. 1845 står han værende 79 år og født Brovst.
hilsen Grete Skatka

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 130 point
Dato : 21-08-03 18:08

Kan du bruge disse oplysninger fra http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp
Senta

IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

--------------------------------------------------------------------------------

ANDERS JENSEN
Male

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth:
Christening: 03 FEB 1771 Tranum, Hjorring, Denmark

Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
Father: JENS NIELSEN Family
Mother: MAREN ANDERSDR

--------------------------------------------------------------------------------
Messages:
Extracted birth or christening record for the locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the birth or christening date.

--------------------------------------------------------------------------------
Source Information:
Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type:

C203123 1687 - 1814 0049069 Film NONE

Sheet:

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 28 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : agerlund

Dato : 21-08-03 18:43

Hej Senta.
Tusind tak for oplysningen, jeg tror at det er den rigtige du har fundet til mig
Hilsen Grete Skatka

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 13-09-03 12:49

Hej Grethe!
Ifølge familysearch, bliver en Jens Nielsen gift med en Mette Madsdatter i 1762 Tranum. I følge samme får Jens Nielsen og Maren Christensdatter (!) 2 børn fra 1761-1766.
Det ser ikke ud som om Jens Nielsen og Maren Andersdatter er viet i Tranum. Så måske kommer hun fra et andet sogn?

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : agerlund

Dato : 13-09-03 16:56

Hej Jeannie.
Tak for de tilsendte oplysninger,
Jeg har fundet Anders Huus født i Tranum.
Ifølge fkt. 1787 er begge forældre i første ægteskab, og ligeledes i 1801.
Så der må være to personer med navnet Niels Jensen.
hilsen Grete

Godkendelse af svar
Fra : agerlund

Dato : 13-12-06 22:09

Tak for svaret senta.