/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
glasfiber tykkelse ?
Fra : glenn007
Vist : 651 gange
50 point
Dato : 19-07-03 00:31

Jeg er ved at renovere en selvbyggerbåd og jeg syntes det er et ret tyndt lag glasfiber den har været belagt med.

Hvor tykt et lag glasfiber skal der være når det er et træ skrog der er belagt med glasfiber.

det er pt. et lag på cirka 4-5 mm tykkelse..... er dette stærkt nok ?

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 50 point
Dato : 19-07-03 07:33

Så længe du ikke spekulerer på at pille træskroget ud er de 4-5 mm rigeligt stærkt, det er jo formodentligt kun lagt på, fordi der har været problemer med træskroget, utæthed, lidt råd, eller lignende.
Hvad mener du med "har været belagt med" ??
M.v.h. dabj

Kommentar
Fra : glenn007

Dato : 19-07-03 10:19

hej dabj;

Mange tak for svaret.

<<
Hvad mener du med "har været belagt med" ??
<<

Ja, det skulle have været "er belagt med" for jeg har skam ikke taget det af.

dog er jeg ikke sikker på at skroget er belagt fordi der har været en utæthed, skroget er ret nyt, og den har faktisk aldrig sejlet andet end den har været igennem en kæntringstest.

Båden er af mærket Ensign, og er designet af en gut et firma der hedder, Ditchfield designs, kender du noget til information om dette firma / deisgn ?
jeg har søgt over alt men det er ikke lykkedes mig at finde noget information.

mvh.
Glenn

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 19-07-03 11:54

-> Glenn
Jeg har aldrig hørt navnet Ditchfield før og heller ikke Ensign, men det kan der være andre herinde der har.
Jeg vil mene at såfremt træskroget er fornuftigt lavet og med tilstrækkelig styrke er de 4-5 mm tykkelse på glasfiberen tilstrækkeligt, det er i hvert fald den tykkelse man ser mest på ældre træbåde.
Held og lykke med projektet.
M.v.h.
John

Kommentar
Fra : reiffenstein

Dato : 20-07-03 18:11

Prøv følgende http//:www ensignclass.com

Kommentar
Fra : reiffenstein

Dato : 20-07-03 18:11

Prøv følgende http//:www ensignclass.com

Kommentar
Fra : glenn007

Dato : 21-07-03 00:00

reffenstein, det er desværre ikke den, jeg vil prøve at finde et billede og lægge det på internettet på en eller anden måde så man kan se hvorledes den ser ud.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 23-11-03 19:43

Kære kandubruger!
Du har stillet dette spørgsmål i kandu og fået svar.
Almindelig høflighed i kandu kræver at man i det mindste takker for hjælpen. Når du ikke har gjort det, skyldes det formodentlig en forglemmelse eller ukendskab til hvordan.
Man takker for hjælpen ved at acceptere et af svarene, dette gøres ved at trykke på ”accepter som svar” ovenover og til højre for det svar du synes er bedst.
Det er muligt at svaret/svarene ikke er lige hvad du håbede på, men så vælger du blot det svar der kommer nærmest.
De point du har udsat som belønning for et svar, er alligevel tabt for dig i samme øjeblik spørgsmålet er stillet.

Mvh.
dabj

Godkendelse af svar
Fra : glenn007

Dato : 23-11-03 22:11

Tak for svaret dabj.

jeg har været foruden internet et pænt stykke tid grundet udbyder skift.