/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
favicon forsvinder
Fra : molokyle
Vist : 568 gange
50 point
Dato : 18-07-03 23:17

Jeg har lagt mærke til at ens eget og andre site's favicon forsvinder fra Favoriter og Adresselinien, når man har 'ryddet op' i IE6 og de kommer IKKE igen! Det undrer mig. Hvorfor og hvordan 'aktivere' man dem igen. Jeg bruger Win98 SE.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-07-03 10:44

Jeg mener at have hørt, at du bare kan lægge dem på igen som den eneste mulighed. Spørgsmålet har været oppe, men jeg kan ikke finde det.
Jeg bruger selv kun IE5, så kan jeg bedre tjecke sites.
Emesen.
Elykolom ser vel nok "artig" ud. Er det et rigtigt "kehlet" portræt.

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 19-07-03 11:11

Læs konklusionen på dette spørgsmål http://www.kandu.dk/dk/spg/3050 - det dækker lige nøjagtigt hvad du skal gøre for at beholde ikonerne.

Ikonerne ligger sammen med midlertidige internetfiler - og den eneste måde er at selv gemme dem... men det er nemt når man har lært det

Mvh

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-03 17:17

emesen -> 34 rå.

kanjegik -> Deep linking... og duer ik' ! Jeg kan godt finde ud af at sætte 'lokale' ikoner istedet.

Som jeg ser det: favicon's er genveje til favicon[x].ico i 'Midlertidige Internet Filer'. Fint nok. Fjerner man indholdet i denne mappe ved en 'Fjern midlertidige....' og Cookies og.. hva' har vi. Så forsvinder genvejen til favicon[x] selvfølgelig. Klart nok! Men hvorfor kommer den så ikke 'på' igen, når man næster gang besøger siden, hvor
<head>... <LINK REL="SHORTCUT ICON" HREF="favicon.ico"> ..</head> er?

Jeg mener: Der er ingen chache oplysninger (slettet) og ingen 'Midlertidige...' eller 'Tidligere besøgte..' (slettet) sider nogen steder på HD'en? Hvorfor kommer de bare ikke igen? De er jo angivet som, de skal load'es ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 19-07-03 17:51

Det er ikke deep linking jeg snakker om - jeg snakker om at gemme ikonerne i en mappe på din egen computer (hvis du absolut skal have dem) og så gå ind i egenskaber for genvejen og vælge det passende ikon på din pc.

Årsagen til den ikke dukker op igen er jo at når de midlertidige filer er slettet, er ikonet for linket jo sat til "standard-ikon" og der er intet der fortæller genvejen at den skal hente ikonet andre steder bagefter.

Mvh

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-03 18:03

kanjegik -> Næh... Men hvorfor oprettes der ikke bare en 'ny' genvej til iconet? Der oprettes jo nye genveje i 'Midlertidige...' til *.html *.php *.gif *.jpg *.mpeg osv... ???

De genveje man har liggende i favoritter kan jo godt 'snakke' med disse 'nye' 'Midlertidige...', men åbenbart ikke med icon genvejen (som jeg mener burde havne, hvor den kom fra) ??? Ja, der var mange; ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' '....

Jeg forstår ikke helt ..måske dum ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-03 18:08

Når jeg nu læser mit eget spørsmål har jeg fået svar (næsten) på hvordan man bevare det 'samme' icon i favoritter. Yes, Dét man så gemmer er bare IKKE det samme, som det på nettet, men nu det man henter fra sin egen HD. Det er det samme, som et IKKE svar. Dét vidste jeg nemlig godt. Det var derfor jeg spurgte!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-03 18:11

kanjegik -> Er løsningen at ændre :

[citat]
...ikonet for linket jo sat til "standard-ikon"
[/code]

standard-icon ???

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : kanjegik

Modtaget 50 point
Dato : 19-07-03 18:47

Når et link du har lagt i foretrukne ikke kan finde det favicon som linket blev lagt ind med - så ændres stien til ikonet til Windows standardikon for internetgenvej (altså: C:\WINDOWS\SYSTEM\url.dll "første ikon")
Da Windows ikke vil acceptere en internetgenvej uden ikon (og det har du jo slettet fra midlertidige filer) så vælger Windows altså at bruge sit standardikon - og der er jo intet der fortæller lige nøjagtigt denne genvej at den så senere skal finde det ikon på en internetside du besøger efterfølgende.

Forstår du mig nu?

Mvh

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-03 20:13

Tak skal du have kanjegik. Så er jeg med.

</MOLOKYLE>