/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Netværkproblem..0 Internet!
Fra : Poe
Vist : 452 gange
350 point
Dato : 18-07-03 14:28

Ved ikke om det er det rigtige sted at skrive dette, men her kommer det:
Jeg har et stort problem med mit hjemme-netværk!
Det består af 2 switch 3, computere og et cable modem(stofa)! Det er bygget og således: Modemet sender internet over i det 1. switch Uplink. Fra 1. switch er der 3 LAN stik sat i, 2 til computere og 1 til det andet switch(Uplink). I det 2. switch sidder der også 2 LAN stik i, et til en bærbar og en til en PC!

Her igår holdte jeg så LAN og en god ven tog sin computer med her over og forbandte den via det 1. switch og alt kørte som det skulle... Senere på dagen ville vi prøve at bytte de 2 switch rundt, pga. at der er firewall i den første... Men det virkede ikke med det anden, den kunne kun havde en bruger logget på afgangen, så vi byttede tilbage. Men her opstår problemet så, internettet er væk, vi kan ikke komme over på hidnandes computere, men godt spille med hidnanden på LAN! Efter at havde forsøgt ALT igodt 5 timer står vi uden ideer for hvad vi skal gøre og vi ligger til ro...

Idag, efter at havde sat alt som det var fra starten, virker den computer der er efter det andet switch, men ikke bærbar eller de to andre computere! Og det virker MEGET mærkeligt, da internettet jo løber igennem det første switch og ind i det andet!

Hvad kan det være? Defekt switch?

Håber på hjælp, da jeg synes at det er lige lovlig dyr at have en teknikker til at ordne det og et switch koster omkring 900kr.

Skal lige se at switchene er;
D-Link 804
CenterCOM MR820TR

Og computerne(Alle har netkort!):
2x (2800+ og 1024DDR)
1x (2,4GHz, 256DDR og er en DELL)
Så det er vist ikke selve computerne, men måske netkortene?

P.S. Jeg kan fint finde på at hæve det til flere point hvis jeg får nogle svar, der er hjælpsome og konstruktive!

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 18-07-03 15:19

Hejsa...

Jeg tror at den router ( DI-804) har kørt på internettet førhen.. på den måde at alle dine computere er kørt igennem den..

Hvis det er en alm opkobling til stofanet kan du kun registere 1 mac adr..

Mit forslag er at du prøver at tage den computer der går igennem din router og logger på 212.10.10.20.. godt nok hænger den på et andet net end stofan.. men dit intranet og routerne mac adr. vil så blive tilmeldt....

virker dette ??

Kommentar
Fra : Biztech.dk

Dato : 18-07-03 17:14

Hej POE

Vedr med din switch er du sikker på at det ikker er en router den ene ?

såfremt det er det så check dine kabler der er helt sikkert et af dem der er er Krydset såfremt det er tilfældet check dine switch om de lyse når du sætter en af dine computer på.

og check om PCér får en IP-adr og om de køre Via DHCP ??

1 hvis de ikke køre DHCP så sæt dem til dette

2 Gå ind i opsætning på DI 804 du kan hente software ned fra D-links hjemmeside. "routers IP adr er din gateway adr"

men husk at du kun skal ændre ip-adr området på Router så den kan håndtere flere IP-adr.

Kommentar
Fra : Poe

Dato : 18-07-03 17:32

Tak forslagne, kigger på det ligenu :)

Kommentar
Fra : Poe

Dato : 20-07-03 18:35

Har selv fundet problemet! Men nu ligger der jo 350p. i marken, hvad med dem?

Accepteret svar
Fra : Biztech.dk

Modtaget 350 point
Dato : 20-07-03 22:53

det må du selv vælge om du vil give den til bush78 eller mig

men jeg er glad for du fik løst dit problem

ha en forsat go weekend

Godkendelse af svar
Fra : Poe

Dato : 24-07-03 23:53

Du vandt ... Lavede faktisk en lodtrækning