/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Rebooter pludselig
Fra : ZeroXP
Vist : 395 gange
100 point
Dato : 18-07-03 12:42

Daarv

Jeg har et lille problem........for ikke at sige stort. Jeg har 2 brugere på min computer, den ene er min bruger (administrator) og den anden til forældrene. Når jeg er på med min bruger sker der ikke noget som helst usædvanligt, men når de er på kan den finde på at genstarte uden nogen grund. Den er hverken blevet overbelastet, eller over ophedet. Har nu prøvet at kigge alt efter, og tænker på om det kan være at jeg skal have ny hdd (kører med 2 * ca. 40Gb). Kan ikke komme på andet det kunne være, andet end en fejl i windows. Vil lige spørge herinde, inden jeg måske prøver at genindstallere windows (har en masse ting liggende som vil tage dage at genoprette, og ikke kan brændes ned).
Det kan dog ikke være støv der kan lægge sig og skabe probs. da jeg til tider støvsuger kabinettet...

her er så det jeg kører med :
WinXP
2*40GB hdd (den ene 1½ år gl, den anden ca 1 år)
P4 1,8 (1½ år gl)....(har desuden en TermalTake Silent Storm til at køle cpuen, og den holder sig på ca. 33 grader, så det er ikke der)
512 pc2700 samsungram
GeForce4 POV 4280 grafikkort
Chieftech 360W PSU
ASUS P4S8X bundkort

Håber nogen kan hjælpe mig........ZeroXP

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 18-07-03 13:43

Du kunne jo prøve at lave en Repair af WinXP, da du så ikke mister data og stadig beholder din opsætning o.s.v.
Jeg smider lige en vejledning her:
http://www.hcma.dk/formattering.htm

m v h
HC / Catbody

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-07-03 14:11

Når du ikke har problemer på din konti så skulle det ikke være et hardware problem,men måske et software problem på dine forældres konti,har de indstalleret noget nyt software for nyligt,vis så prøv at afindstallere dette og kør regcleaner vis du et sådant program,prøv også at åbne start>kør>sæt
chkdsk.exe ind og tryk ok og se om en filsystem repair ikke kan hjælpe.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-07-03 14:18

Eller prøv højreklik på c: drevet>egenskaber>funktioner>undersøg nu>sæt et flue ben i begge bokse,tryk andvend og genstart.Det tar et stykke tid.

Manse9933

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 18-07-03 14:18

kan kun sige at jeg har samme problem.!! og det er for at sige det mildt SK*** irriterende..! nogle gange når den lige at starte op igen efter at have genstarte uden grund og så gør den det igen og så andre dage er der slet ikke noget.. jeg kan ikke kode problemet sammen med et bestemt program..

Jeg tror det er en fejl i WinXP pro som jeg kører med overvejer en reinstallation inden så længe.!!

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-07-03 14:39

Jeg tror veligeholdelse/forebyggelse er alfa omega,jeg køre chkdsk.exe 3 gange om ugen,regclean 2, defrag 2,disk repair hver 2 mdr,jeg har aldrig problemer,på mine 2 hdd'er,xp home.

Manse9933

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 18-07-03 16:42

Manse9933 skrev:

"Eller prøv højreklik på c: drevet>egenskaber>funktioner>undersøg nu>sæt et flue ben i begge bokse,tryk andvend og genstart.Det tar et stykke tid.

Manse9933"

Jeg har lige gjort det der.! men det skete der ikke noget ved andet end den starte op normalt bagefter.. (efter at have brugt en del tid på det)

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 18-07-03 18:27

undskyld jeg ikke kunne være med før nu, men jeg tror, som solgaard siger, at det måske kunne være fejl i XP, da jeg også kører pro edition. Mine forældre har ikke indstalleret noget, da de kun lige kan tænde computeren, inden de så lige råber "hva gør jeg nu???"
Til Manse9933 > Jeg har slet ikke tid til at lave så meget oprydning og rengøring af min puter på en uge.
Måske man skulle vente til det nye windows kommer, eller glemme windows fuldstændig, og køre Linux......da jeg er ved at blive meget store uvenner med windows (fryser én, fryser alle)
Jeg har prøvet at genindstallere (for nogle måneder siden) og problemet var der også før, så det vil sikkert ikke hjælpe det store. måske jeg vil prøve med en defragmentering, men det gjorde jeg for to måneder siden, og der var problemet også

Prøver lidt af det i har sagt, og vender snart tilbage

/ZeroXP

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-07-03 06:59

ZeroXP,det tager sammlet 15 minutter om ugen og vis du defragmentere 2 gange om ugen så tager det ingen tid,fordi at der er ikke så mange fragmenter,det er kun når man sjælden defragger at det kan tage en evighed,og så giver det en lidt hurtigere søge tid på din pc,det der tager laaaangt tid er(søg efter/genopret beskadigede sektorer)men det gør jeg også kun hver 2 månedet.
Jeg havde også en del problemer før jeg begyndte at veligeholde mit system,
men nu sker der ikke en skid,det kan være kedeligt at man ikke får et problem,
man kan løse en gang imellem

solgaard,hvad mener du med(men det skete der ikke noget ved andet end den starte op normalt bagefter)kom der ikke en lysse blå skærm billed frem med
et fem trins tjek af din hdd(winlogon)man kan gå ind i logbogen under program
> kilde>dobbelt klik på winlogon og se vad der er foretaget,under operationen.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-07-03 07:05

C: drevet>egenskaber>funktioner>undersøg nu>sæt et flue ben i begge bokse,tryk start> og genstart (start)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-07-03 07:15

Du kan også prøve åben komandopromt eller skriv i start>kør, sfc /scannow ,og sæt din xp cd i drevet og tryk enter eller klik ok.