/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
IP-adresse på netværk
Fra : maya123
Vist : 707 gange
200 point
Dato : 18-07-03 08:05

Kan I hjælpe mig med dette
Jeg har XP og i ejendommen, har vi LAN netværk.
Det drejer sig om min IP-adresse.
Hvis jeg højreklikker på Netværksteder på skrivebordet, så egenskaber, højrekl. på LAN-forbindelser, går i Status og understøttelse, står der en IP-adresse, min. ok

Hvis jeg så går på min hjemmeside, på webbyen, hvor jeg i min statestik, kan se min ip, er det et helt andet nummer. Går jeg så til www.ritaolesen.dk, under "Links", har hun et sted man kan se sin egen ip-adresse og det nummer er det samme som på webbyen. På andre hjemmesider, er det nøjagtig den samme ip, som på webbyen og Ritas.
Det er altså den samme ip, ude på nettet, men ikke på mit C drev eller mit netværksted, eller hvad det nu hedder. Pinger jeg med config / all , har jeg den samme ip, som under "Netværksteder", men altså ikke PÅ nettet...hvorfor ???
Mange hilsner fra maya123

Accepteret svar
Fra : Biztech.dk

Modtaget 210 point
Dato : 18-07-03 08:15

Hej Maya123

Du sidder med stor sandsynlighed bag en router eller Firewall.
på at checke det der hedder din gateway adr. og check bagefter den ip.adr du har på nettet

//biztech

Kommentar
Fra : hryttel

Dato : 18-07-03 08:37

Hej Maya123,

Det er som biztech siger, når du sidder bag en router har alle bruger inden for det lokale netværk en egen IP-adresse. På den anden side af jeres router har i den samme udgående IP-adresse.

Mvh,

Henning, Holland *<

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 18-07-03 09:10

Tusinde tak for svaret, begge to. Biztech får mine point, først til mølle..
Men det var jo også bare lige det jeg ville vide...mange tak og kan I begge have en rigtig god dag...Mange venlige hilsner fra maya123

Godkendelse af svar
Fra : maya123

Dato : 18-07-03 09:11

Tak for svaret Biztech.dk.