/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Come ci come ci come ca
Fra : Camsti
Vist : 765 gange
100 point
Dato : 18-07-03 00:13

Jeg leder efter kunstner og titel på en "sommersang" hvor omkvædet LYDER som "come ci come ci come ca"

Som omkvædet antyder tror jeg den er lavet på fransk eller sådan noget ..

Nogen der kan hjælpe ? *s*

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 18-07-03 08:31

Jeg tror nok, jeg ved hvilken sang du leder efter. Den findes både i engelsk og fransk version. Omkvædet er fransk i begge versioner. Jeg har også pladen, men jeg skal lige have lidt tid til at finde den, da mine vinylplader er pakket væk.
Vil komme tilbage senere på dagen.

MVH

Kommentar
Fra : hryttel

Dato : 18-07-03 09:11

Hej Camsti,
Sangen hedder Comment Ca Va, og grupen er The Shorts
Det eneste jeg kunne finde er en Hollandske site. http://www.popinstituut.nl/index.htm?dat/index.htm?2317

Mvh,
Henning, Holland *<

Kommentar
Fra : hryttel

Dato : 18-07-03 09:41

Camsti,
Jeg glæmte noget,
Det er en Hollandsk drenge grupe, der startede i 1977, de kommer fra Leiden i Holland.
http://members.lycos.nl/sneipah/id28.htm
http://www.gezellug.nl/commentcava.html

Mvh,
Henning, Holland *<

Kommentar
Fra : 1HolM1

Dato : 30-07-03 14:27

Det er "Smile" som har lavet sangen...
Det er 2 unge danske piger som smed en CD i butikkerne for et par år siden...
Har selv haft CD'en, og albummet hedder også Smile...
Selve sangen hedder:

Smile - Comme Ci Comme Ca

Andre sange som også er vær at høre hvis man er til den genre er bl.a.:

Smile - Boys
Smile - Butterfly

Håber det hjalp dig :D

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 30-07-03 17:23

Nej det er gruppen SHORTS, der lavede den først. Den er fra 1983-85.

MVH

Kommentar
Fra : TCO

Dato : 06-09-03 22:18

Det er French Affair - Comme ci comme ca uden tvivl

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 26-10-03 01:27

Omkring 1950 var der en fransk melodi med denne titel. Comme ci, comme ca indgik i den danske oversættelse, men den originale franske titel er "Clopin clopant", og komponisten var Bruno Cocatrix. Jeg husker en dansk indspilning fra dengang med Svend Nicolaisens orkester og sangeren Povl Flatau-Petersen.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 27-07-04 06:56

Vær venlig at lukke dit spørgsmål.

MVH