/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Opskrifter med musk
Fra : netper
Vist : 750 gange
200 point
Dato : 17-07-03 22:41

Fandt lige et par opskrifter som jeg syntes det kunne være sjovt at se på dansk.

så hvis der er nogen der har lyst til at oversætte

per

Yield: 1 Servings

4 oz muskox tenderloin, butterflied and slightly pounded
2 oz Swiss cheese, thinly sliced
1 mushroom, sliced
4 broccoli florets

4 tbsp cranberries
2 tsp orange juice, fresh squeezed

Simmer the cranberries in the orange juice until they just start
to burst. Set aside and keep warm. Stuff the muskox with the
cheese, mushroom and broccoli, roll it up and tie it with string.
Bake for 25 minutes at 350 F. Untie the muskox and top with cranberry
coulis.

Serve with fresh vegetables sauted in garlic butter and sprinkled
with lemon juice and a boiled hot potato sprinkled with soya and
Tabasco.

Accepteret svar
Fra : ram2

Modtaget 210 point
Dato : 17-07-03 22:57

Hej Per.

Det var en af de lettere

Der er vist ikke mange slagtere der forhandler moskusoksekød i Danmark

Jeg har ganget opskriften op, da det ser fjollet ud med en angivelse på 4 oz kød, eller 2 oz ost.

Jeg kigger lige på den anden

Fyldt Moskusokse mørbrad med Tranebær coulis

4 Personer:

600 gr.Muskusoksemørbrad – opskåret, og let banket
250 gr.Emmenthaler
250 gr.Champignon skåret i tynde skiver
10 Broccoli buketter

15 Spsk. Tranebær
1 dl. Friskpresset appelsinjuice

Småkog Tranebærrene i appelsinjuicen, indtil bærrene begynder at sprænges.
Sæt Coulisen til side og hold den varm.

Fyld de udbankede mørbrad skiver med ost, champignon og broccoli. Rul dem sammen, og bind dem med bomuldstråd
Steg dem i 25 min. i ovn ved 175 c.
Fjern bomuldstråden, og pynt dem på toppen med Tranebær Coulis.

Tilbehør:
Hvidløgssmør - Sauterede friske grøntsager stænket med citronsaft og en varm kogt kartoffel stænket med Soya og Tabasco

Godkendelse af svar
Fra : netper

Dato : 17-07-03 23:00

Det skal jo ikke være lige svært alt sammen

jeg tror faktisk man kan købe musk i danmark, mener det bliver inporteret fra grønland

per